Jabbe 20.03.2003 11:52:05 | |
---|
Kannattaisko kysyä kesätöitä jostain studiosta, jos menis ihan minimipalkalla (tai ilmaiseksi) lähinnä opettelemaan hommia käytännössä. Mitä mieltä? Höhö. |
Fortune 20.03.2003 11:53:58 | |
---|
Kannattaa. Mutta ilmaiseksi tuskin kannattaa tarjoutua, kyllä sieltä nyt se minimipalkka pitää saada, jos töissä on. On työnantajallekin helpompaa, tuommoisia vapaaehtoistyöntekijöitä on aika vaikea selitellä verottajalle, heti pidetään varmana, että palkka on maksettu pimeänä. |
Vilhelmus 20.03.2003 12:04:56 (muokattu 20.03.2003 12:05:22) | |
---|
Jos meinaa palkkaa saada, hankalaa tulee olemaan. Tai riippuu missä asuu tietenkin. Itsekin tekisi mieli alan kesähommiin, mutta jos vielä tämän kesän pakkaisi kloraattia ja kasvattaisi kotistudiotaan sillä, niin josko jo ensi kesänä... Monet studiothan ovat yhden miehen meisinki, jolloin ei juuri ole varaa palkata lisätyövoimaa. Born of black wind, fire and steel |
welho 20.03.2003 14:03:00 | |
---|
Kannattaisko kysyä kesätöitä jostain studiosta, jos menis ihan minimipalkalla (tai ilmaiseksi) lähinnä opettelemaan hommia käytännössä. Mitä mieltä? Kysyä kannattaa aina! Lisäksi muutama kuukausi ammattiukkojen seassa antaa todennäköisesti melko paljon! Setit kuntoon, setit kunnossa!! |
Jabbe 21.03.2003 09:15:41 | |
---|
Miten paljon kannattaisi pyytää esim. 2-3 viikon hommasta? Raha ei tosiaankaan ole tärkeää jos tollaseen hommaan pääsee, vaan se oppiminen, kokemus ja luodut suhteet ym. Höhö. |
Fortune 21.03.2003 16:12:26 | |
---|
Miten paljon kannattaisi pyytää esim. 2-3 viikon hommasta? Raha ei tosiaankaan ole tärkeää jos tollaseen hommaan pääsee, vaan se oppiminen, kokemus ja luodut suhteet ym. Paljonkos se nyt on yleinen minimipalkka nykyään, 6e/tunti? Jotain semmoista. Itseään ei nyt sinänsä kannata alihinnoitella, semmoinen herättää epäilykset, mutta ei nyt kannata mennä 3000e kuukausisummiakaan pyytelemään :) Tietysti voit sopia jostakin sopivasta tuntikorvauksesta ja luontaiseduista (esim. saat käyttää luppoaikoina studiota halvemmalla omiin juttuihin jne.). |
Jabbe 21.03.2003 17:19:43 | |
---|
Paljonkos se nyt on yleinen minimipalkka nykyään, 6e/tunti? Niin paljon? Tuskinpa suostuvat, mitäs minä voisin tuon rahan eteen tehdä...?? Höhö. |
Ukko 21.03.2003 19:01:30 | |
---|
Niin paljon? Tuskinpa suostuvat, mitäs minä voisin tuon rahan eteen tehdä...?? Keitellä kahvia ja lakaista lattioita.
|
Vilhelmus 21.03.2003 19:26:05 | |
---|
Keitellä kahvia ja lakaista lattioita. Ja yhen miehen studiot ei tuosta sitä maksa. Born of black wind, fire and steel |
Jabbe 22.03.2003 12:40:30 (muokattu 22.03.2003 12:40:37) | |
---|
Niin eli kun eivät maksa tollaisesta enkä minä nyt rahaa haluakaan tyhjästä, niin pitäisikö pyytää vähemmän? Ihan vaan että sais mahdollisuuden nähdä "oikeata" studiotyöskentelyä ja oppia jotain. Höhö. |
Vilhelmus 22.03.2003 12:45:35 | |
---|
Ehkäpä pitäisi sieltä studiosta kysyä kuinka paljon he olisivat valmiita maksamaan? Born of black wind, fire and steel |
Jabbe 22.03.2003 13:12:56 | |
---|
Arvaan vastauksen "no itseasiassa ei meillä ole mahdollisuutta palkata sinua, koska sinusta ei olisi mitään hyötyä...." Eli mitäs sitten? Voisikohan siellä oikeasti tehdä jotain, kyllähän minä jo aika paljon noista jutuista tiedän---?? Höhö. |
Tmp 22.03.2003 20:35:24 | |
---|
Arvaan vastauksen "no itseasiassa ei meillä ole mahdollisuutta palkata sinua, koska sinusta ei olisi mitään hyötyä...." Eli mitäs sitten? Voisikohan siellä oikeasti tehdä jotain, kyllähän minä jo aika paljon noista jutuista tiedän---?? No ei me tiedetä kun ei me olla studiossa töissä ;D Kysy niiltä studioilta, jos ne ei tarvi porukkaa niin ei tarvi. Jos ne tarvii niin ehkä nappaa, kerro nyt että minkälainen kokoemus sulla on jos on. Eli soittelemaan siitä. "Mutta jos [sota] tulee, niin toivottavasti kukaan ei kuole eikä haavoitu pahasti." - Eclipse |
Hammer Of The Gods 23.03.2003 09:18:00 | |
---|
Eli soittelemaan siitä. Väärin. Paikan päälle! It's hard to rock without rolling... |
Notefix 23.03.2003 09:28:40 | |
---|
Arvaan vastauksen "no itseasiassa ei meillä ole mahdollisuutta palkata sinua, koska sinusta ei olisi mitään hyötyä? Ainakaan sä et pääse jos et yritä. Ihmeen hyvin kaikessa pääsee eteenpäin yrittämällä ja tekemällä. |
Jabbe 23.03.2003 09:59:36 | |
---|
Ainakaan sä et pääse jos et yritä. Ihmeen hyvin kaikessa pääsee eteenpäin yrittämällä ja tekemällä. No eikai tässä mitään voi hävitäkään... Höhö. |
Fortune 23.03.2003 10:53:56 | |
---|
No eikai tässä mitään voi hävitäkään... Oikea asenne. Nyrkit saveen vain. Itsekin olen yllättynyt monesti etukäteen mielessäni tuhoontuomittujen asioiden mutkattomasta sujumisesta käytännössä.
|
Tmp 23.03.2003 14:05:23 | |
---|
Väärin. Paikan päälle! Joo tietysti jos on mahollisuus. Tuli vähän väärä komennus, sori ;)
"Mutta jos [sota] tulee, niin toivottavasti kukaan ei kuole eikä haavoitu pahasti." - Eclipse |
markotetri 23.03.2003 23:44:36 | |
---|
...Ja sitten se studioukon mielipide... En jaksa uskoa, että kovin moni studio ottaisi ketään varsinaisesti kesätöihin. Työharjoittelu on sitten jo ihan eri asia. Itse olen "kouluttanut" kahdeksan vuoden aikana muistaakseni puolen tusinaa työharjoittelijaa. Ensimmäinen oli Torniosta (studio on Tampereella) ja asui studiolla pari kuukautta... Sai muuten ansaitusti studiotontun arvonimen. Loput ovat olleet sitten jostakin päin Pirkanmaata. Pointti tässä on se, että kaikki ovat tulleet meille itse, joko jonkun koulutuksen tai sitten ihan työkkärin puitteissa, kyselemään harjoittelupaikkaa. Suurin osa näistä harjoittelijoista on edelleen alan hommissa. Harjoitteluaikana hommiin on kuulunut toki niin se kahvinkeitto kuin siivouskin, mutta siitä sitten pikkuhiljaa äänitysassariksi tai mikkipojaksi... Kokemusta tulee sekä laitteista, työtavoista että ihmisistä. Parhaat harjoittelijat ovat onnistuneet harjoittelun aikana luomaan itselleen vahvan ja laajan suhdeverkoston, joka on yksi työnteon edellytys tässä maassa (ainakin mitä tähän alaan tulee). Artificiality is normal to the medium! |
Vilhelmus 24.03.2003 09:00:30 | |
---|
Minä en uskalla ikinä hakea mihinkään, koska en juo kahvia, enkä täten ole opetellut keittämään :) Born of black wind, fire and steel |