askomiko 23.02.2003 19:08:52 | |
---|
Käyttökokemuksia ja yleistä lätinää em. mikeistä. Tarkoituksena olisi saada hyvä mikki erityisesti virvelille. Ja kitaravahvarillekin. No okei, tuo 441 menee kyllä budjetin yli, vaan saa siitäkin kertoilla. YLEn sedät käytteli jotain 441:sen tapaisen näköistä mikkiä kun meitä nauhottivat, ja paras nauhalle päätynyt oma kitarasoundi siitä syntyi. Ärsyttää kun en tiedä mikä se oli. Vaan no, sepä oli joku megamiljoonabudjetin mikki kuitenkin. "Paskasta ei saa konvehtia" - Leila P. Makkonen |
kivi 23.02.2003 19:49:06 | |
---|
Virvelille laittaisin noista sen e609:n, jos kerran 57 ei oo vaihtoehto. e609:ää mulla ei itselläni tosin oo, joten tää on "kuulotietoa" - mutta toiminee. MD441 on Senkun viimeinen käsintehty mikki, ja niin lähellä konkkamikin ominaisuuksia kuin dynaaminen ikinä voi olla. Harmittaa, kun ei ollut rahaa tuossa vähän aikaa sitten, kun olis saanut toisen 441:n tonnilla vanhaa rahaa. MD421 on hemmetin hyvä. Jos sulla ei sellaista oo, ja on mahdollisuus ostaa; osta. Omastani maksoin sata euroa, ja se on ollut siitä lähtien mun ehdoton yleismikkivalintani vähän kaikkeen. |
askomiko 23.02.2003 20:49:11 | |
---|
Juu, viisseiskoja on jo. "Paskasta ei saa konvehtia" - Leila P. Makkonen |
Roberto 24.02.2003 23:01:29 | |
---|
Käyttökokemuksia ja yleistä lätinää em. mikeistä. Tarkoituksena olisi saada hyvä mikki erityisesti virvelille. Ja kitaravahvarillekin. No okei, tuo 441 menee kyllä budjetin yli, vaan saa siitäkin kertoilla. YLEn sedät käytteli jotain 441:sen tapaisen näköistä mikkiä kun meitä nauhottivat, ja paras nauhalle päätynyt oma kitarasoundi siitä syntyi. Ärsyttää kun en tiedä mikä se oli. Vaan no, sepä oli joku megamiljoonabudjetin mikki kuitenkin. e609 on uudempi versio vanhasta MD409:stä joka on superasiallinen mikki esim. Fender-vahvistimien eteen. Erona 609:ssä on muovinen rakenne ja paskempi soundi, joten hintakin on halvempi. Pari 409:iä olis myynnissä... ;) |
askomiko 25.02.2003 00:51:08 | |
---|
Paljoa kiskuroidaan? "Paskasta ei saa konvehtia" - Leila P. Makkonen |
Roberto 25.02.2003 18:35:23 | |
---|
Paljoa kiskuroidaan? Emmätiä. 100 ernoa kappale, vaikka. |
AJ 26.02.2003 02:10:09 | |
---|
Emmätiä. 100 ernoa kappale, vaikka. Meikäläistäkin kiinnostaa tuollainen käytetty instrumenttimikki. Mailaapa profiilissani olevaan osoon jos edelleen vapaana myytäväksi...
|
myslique 26.02.2003 14:59:11 | |
---|
MD421 on hemmetin hyvä. Jos sulla ei sellaista oo, ja on mahdollisuus ostaa; osta. Omastani maksoin sata euroa, ja se on ollut siitä lähtien mun ehdoton yleismikkivalintani vähän kaikkeen. Mulla on kolme vanhaa kermanväristä MD421-mikkiä ja samaa mieltä olen kanssasi. Saan sillä helposti haluamani kitarasoundin, johon ei eq:ta tarvita. Virveliin 57:n korvikkeeksi kelpaa enemmän kuin hyvin. Tompat lähtee narulle hienosti, varsinkin 2 isointa. Bassarista lähtee hyvä vaihtoehtosoundi D112:lle. 15" bassokaapin äänittämiseen testasin vähän aikaa sitten rinnakkain MD421:n , AKG C414:n ja AKG D112:n soundia. MD421 selvisi voittajana ja päätyi levylle. Olen käyttänyt sitä myös naislauluun (tuli ihan konkkamikin kaltainen soundi!), bongoihin, shakeriin, tamburiiniin, Farfisan ja Hammondin äänittämiseen. Toimii kaikessa! |