Olen taas ihan perusjuttuja tässä hahmottelemassa ja toivottavasti joku jaksais nämä jutut minulle selvittää.. Eli miten te reititätte kuuntelun kotistudioissanne? Kannattaako monitorit kytkeä suoraan äänikortin outputtiin ja ohjata softalta esim left ykköseen ja right kakkosen outputtiin vai kannattaako jollain tavalla vetää äänikortin outputit mikseriin ja monitorit sinne? Äänikortissa on 8 inputtia + spdif ja 8 outputtia + spdif . Mikseri on 20 kanavainen jossa on 8 subgroupia. Jokaisessa kanavassa on myös direct out. Ja toinen "ongelma" eli miten tuon kuuntelun kannattaa kytkeä kun nauhottaa? Eli nyt mulla on kuulokkeet kuulokevahvistimessa joka on kytketty äänikortin outputtiin 1 ja 2, mutta jos rummut on heitetty nauhalle ja alan esim skittoja nauhottaan niin mä en saa softasta tuota rumpujen volumia tarpeeksi kovalle joten joudun skitan nauhotusvolumea ottaa alas niin että rummut kuuluu paremmin. Eli miten tuon kuuntelun kannattaa laittaa niin että sais ihan vapaasti kuulokkeissa säätää tasoja ilman että tarvii nauhotettavan soittimen sisään tulevaa volumea laskea koska silloinhan nauhituslaatu heikkenee jos sitä joutuu paljon ottaa alas. Toivottvasti joku ymmärsi mitä ajoin takaa ja voisi auttaa.. |