gatehill 28.07.2003 15:11:19 | |
---|
Terve! Olen miettinyt mitä pitäisi hankkia kaveriksi RME Multiface:lle. On käynyt mielessä hankkia pelkät etuasteet mutta mikserillä saisi esim. rakennettua kuuntelun huomattavasti helpommalla ja monipuolisemmin. Pitkään olen haaveillut MACKIE 1604-VLX PRO mikseristä mutta millään ei tahdo saada säästettyä rahat sellaista varten. Ja aina välillä tulee todella negatiivisia kommenteja Mackie miksereistä. Ovatko ne minkä tasoisia? Behringer UB2442FX PRO maksaa vain kolmasosan Mackien hinnasta mutta jotenkin Behringer ja "studiotaso" ei kohtaa mun ajatusmaailmassa. Toinen mahdollisuus olisi Soundcraft Spitir E 12 mikä tuntuu olevan jo lähempänä sitä mystistä "studiotasoa". Onko muita vaihtoehtoja? Tarkoitus olisi että vielä jonain päivänä voisin kotona nauhoittaa osan taustoista ( ainakin kitarat, mahdollisesti myös muuta ) oikeasta studio projektista ja miksaus vaiheessa ei huomaisi eroa sen välillä mikä on nauhoitettu studiossa ja mikä kotona. Toki tämä on monesta muustakin asiasta kiinni kuin ainoastaan mikseristä mutta pitää ottaa askel kerralla.. http://www.lostintears.com
andy at lostintears dot com |
Jabe 28.07.2003 20:56:19 | |
---|
Minä ajattelin juuri samalla logiikalla, kun omaa pikkupajaani kokosin: hankin mieluummin vähän laadukkaamman pienen mikserin, enkä hankkinut lainkaan erillisiä etuasteita. Se minun mikserini on Mackie 1402-VLZ. Onko se sitten "tarpeeksi hyvä". No mulle on. Onko se parempi kuin vastaavan kokoiset Behringerit? On. Onko ne etuasteet yhtä hyviä kuin erikseen hankitut laadukkaat etuset? Ei varmaankaan. Minä voin tuommosta pikku-Mackietä suositella lämpimästi, jos olet rakentamassa laadukasta kotipajaa tai semi-pro meininkiä. Ainakin se on minusta tosi fiksua, että kuunteluun saa juuri sen mitä haluaa (midilaitteita soittamaan klikkiä, melodisia "apuraitoja", kuuntelukaikua lauluun jne.). Kuinka hyviä nämä etuasteet sitten ovat verrattuan isojen poikien vermeisiin - siitä joku ammattipajassa touhuava m.nettiläinen osaa sanoa jotain valistuneempaa. "Love is the only force capable of transforming an enemy into a friend". -Martin Luther King, Jr. |
larinparaske 29.07.2003 10:03:10 | |
---|
Yksi lähestymistapa voisi olla ostaa joku Behkun halpistiski kuunteluun, ja yksi kipale vähän laadukkaampaa etusta. Kotona kun varmaan riittää 1 kanava kerrallaan. Monista mikkietusista saa toisen ulostulon kuuntelulle, tai sitten voit splitata signaalin. Ja kuunteluun sitten piisaa vähän karumpikin tiski, esim mulla on Behkun 4+2 st -kanavainen eurorack. Uuden hinta tällä hetkellä alle 100 eur. I want to be the king and queen of cheese |
Mikael 29.07.2003 10:55:04 (muokattu 29.07.2003 10:57:17) | |
---|
Se minun mikserini on Mackie 1402-VLZ. Onko se sitten "tarpeeksi hyvä". Mulla on ollut tuollainen Mackie 1402-VLZ Pro muutaman kerran lainassa äänityspuuhissa ja sen etuset ovat olleet positiivinen yllätys. Äänittelin täysin akustista bändiä (klassinen kitara, mandoliini, akustinen bassokitara, rummut ja laulu) ja käytin Mackien etusia instrumenttien lähimikityksissä. Soundi oli erittäin terve, kun vahvistuksen taso etusista oli kohtuullinen - itseasiassa eivät normaalitilanteessa ihan hirveästi häpeilleet monta kertaa kalliimman dbx586-putkietusen rinnalla. Behringereihin verrattuna liikutaan Mackien kanssa ihan eri tasolla. miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
sami_sumea 29.07.2003 12:54:30 | |
---|
Mulla on ollut tuollainen Mackie 1402-VLZ Pro muutaman kerran lainassa äänityspuuhissa ja sen etuset ovat olleet positiivinen yllätys Joo, ja siis kun Mackieta hommaa, kannattaa katsoa onko vehje nimenomaan VLZ pro vai pelkkä VLZ. Noissa Pro-malleissa kun on selkeästi paremmat etuset.. Mikä kyllä valitettavasti näkyy hinnassakin. Vanhoissa VLZ:issakin etuasteet ovat ihan laadukasta kamaa, itse olen verrannut oman 1202-VLZ:ani etusia esim. isompiin 8-bus mackieihin ja ne kuulostavat kyllä ihan yhtä hyviltä... Samaa rautaa taitavat olla. ... |