vaaniva heinäpaali 08.07.2003 22:42:46 (muokattu 08.07.2003 22:47:18) | |
---|
Onko sellasta kuulokevahvistinta olemassa missä yksittäisen kanavan aux in:iin ajettu ääni saadaan kuulumaan muiltakin kanavilta..ja olisikohan muilla peräti mahdollisuus säätää sen voimakkuutta omasta kanavasta? Tämmöstä kyllä nyt vähän tarttis ku haluan soittaa yhtäaikaa kitaristin kanssa eli: minulla ja kitaristilla olisi siis luurit päässä jotka tulisivat kuulokevahvistimesta --> kumpiki kuultas toisten soitto --> rummut menis mikseristä raiturille ja toisesta ulostulosta siis kuulokevahvistimeen --> kitara tulis line outista kuulokevahvistimeen Mikseriin en siis voi ajaa myös kitaraa koska mikserissä on vain yksi phones out ja vaikka oiski usiampi niin sittehän kitaraki menis nauhalle...meinaan vaan että korg d8:sa(mun tallennin) on vaan kaks siisääntuloa ja ne on varattu rummuille nauhoituksen aikana... Meshuggahin rumpali lyö silloin virveliin ku se kerkiää... |
Daunt 08.07.2003 22:55:51 | |
---|
|
VMM 08.07.2003 23:18:09 | |
---|
Haet siis kuulokevahvistinta, jossa on monta sisääntuloa? Esim. Behringerin Powerplayssa on neljä kanavaa ja jokaiselle on oma stereosisääntulo. Taitaa kaiken lisäksi olla markkinoiden edullisin kuulokevahvistin.
Kyllä, mutta päätulo poislukien muut tulot ovat kanavakohtaisia. Siis jos halutaan kaksi signaalia esim. kahteen kuulokelähtöön, täytyy toinen signaaleista tuoda kahden kuulokelohkon insert-tuloon, jollei signaaleja miksata yhteen ennen päätuloon tuontia. Ymmärtääkseni nyt haettiin kuulokevahvistinta, jossa voisi miksata yhteen kaksi signaalia ja ajaa ne suoraan kahteen kuulokelähtöön. Itse en tiedä onko tuollaista toimintoa tarjolla - normaali tapa kun olisi hyödyntää mikseriä apuna... |
Antti1 09.07.2003 00:32:42 | |
---|
En tiiä ymmärsinkö ihan väärin mutta eikö se toimisi silleen että hommat jonkun kaksikanavaisen kuulokevahvistimen vaan ja sitten sellasen adapterin, millä saat kaksi plugia yhteen plugiin. Eli niinku y-piuha. Kitaran line-out toiseen ja rummut mikserin kautta toiseen ja sitten se hässäkkä kohti kuulokevahvistinta. Eikö tämä ajaisi asian? "Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
vaaniva heinäpaali 14.07.2003 20:30:11 | |
---|
En tiiä ymmärsinkö ihan väärin mutta eikö se toimisi silleen että hommat jonkun kaksikanavaisen kuulokevahvistimen vaan ja sitten sellasen adapterin, millä saat kaksi plugia yhteen plugiin. Eli niinku y-piuha. Kitaran line-out toiseen ja rummut mikserin kautta toiseen ja sitten se hässäkkä kohti kuulokevahvistinta. Eikö tämä ajaisi asian? Joo näin mää teen! On se hyvä ku ite ei keksi niin sitte toinen...tänks! Meshuggahin rumpali lyö silloin virveliin ku se kerkiää... |
Daunt 14.07.2003 21:43:37 | |
---|
Miksi rumpalin pitää kuulla rummut kuulokkeistaan? |
qfleax 14.07.2003 23:50:23 | |
---|
Miksi rumpalin pitää kuulla rummut kuulokkeistaan? Ei varmaan koske tätä tapausta, mutta jos minä olisin rumpali niin haluaisin ainakin triggeroidut rummut kuulla itsekin. |
Mikael 15.07.2003 10:52:32 (muokattu 15.07.2003 10:53:51) | |
---|
Miksi rumpalin pitää kuulla rummut kuulokkeistaan? Siksi että useimmat kuulokkeet vaimentavat ulkopuolelta tulevaa ääntä siinä määrin epätasaisesti, että kuulohavainnon perustella säädeltävä soittobalanssi kärsii. Kun saa hieman overeita messiin kuunteluun onp tunnelma huomattavasti mukavampi. Tuossa Behringerin HA4700-kulokevahvistimessa voidaan alkuperäisen kysymyksen mukainen tilanne toteuttaa niin, että mikserin päälähdöstä ajetaan rummut HA:n main-in:iin ja kitara molemmille sitten mikserin auxeista HA:n kanavien aux-in -tuloihin, jolloin molemmat voivat säätää kitaran ja rumpujen balanssia mielensä mukaan. miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
larinparaske 15.07.2003 12:41:09 (muokattu 15.07.2003 12:48:37) | |
---|
En tiiä ymmärsinkö ihan väärin mutta eikö se toimisi silleen että hommat jonkun kaksikanavaisen kuulokevahvistimen vaan ja sitten sellasen adapterin, millä saat kaksi plugia yhteen plugiin. Eli niinku y-piuha. Kitaran line-out toiseen ja rummut mikserin kautta toiseen ja sitten se hässäkkä kohti kuulokevahvistinta. Eikö tämä ajaisi asian? Y-piuhoilla voi jakaa signaalin, muttei 'miksata' niitä yhteen. Tai jos tässä tarkoitetaan että rummut toiseen luuriin ja kitara toiseen luuriin, ja sitten kuuntelu monoksi, niin toki toimii. Itse käyttäisin (ja käytän) jotain halpaa pikkumikseriä, jossa vaan on riittävä kuulokevahvistus. Esim neljään kanavaan basari, virveli, ambienssi ja klikki (tms) ja soittaja voi itse ruuvata haluamansa balanssin. EDIT: Plääh, en lukenut kunnolla alkuperäistä kysymystä... Mikael taisi vastata alkup kyssäriin. I want to be the king and queen of cheese |
vaaniva heinäpaali 24.07.2003 22:04:24 | |
---|
Miksi rumpalin pitää kuulla rummut kuulokkeistaan? No jos mää en käyttäs kuulokkeita (ja kumminki haluaisin soittaa kitaristin kans yhtäaikaa) niin kitaristi joutus käyttään vahvistinta ja sen ääni taas vuotas pahemman kerran rumpuraidalle. Ja sitähän en minä halua... Toinen syy on että kun mulla on vaimennetut kuulokkeet, niin ne "raa'at" rumpusoundit ei vuoda luurehin, ja pystyn miksaan aika kätevästi saundit kohalleen. Polen esim pasaria ja vääntelen säätimiä. Ja onhan se aina mukava kuulla esimiksatut saundit ku rummuttaa...vähän niinku ois jo levyllä! Meshuggahin rumpali lyö silloin virveliin ku se kerkiää... |
vaaniva heinäpaali 24.07.2003 22:08:48 | |
---|
Nyt hiffasin!!! Ei muuta ku kumpiki (rummut ja kitara) mikserin pre auxista...huom! siis pre-auxista kuulokevahvistimen main in:iin tai direct in:iin eli stereo-sisääntuloon. Ja jos nyt joku luulee että sittehän kitaraki menee nauhalle niin eipä meekkään ku pre-auxihan ei oo riippuvainen kanavan volumesta. Ja ku mikserin kitarakanava on nollilla niin eipä lähe record outista! Jes! Can you feel it honey!!!!! Meshuggahin rumpali lyö silloin virveliin ku se kerkiää... |