Aihe: Kokemuksia Line6:n POD:ien räkkiversioista 1 | |
---|---|
![]() 15.08.2003 10:32:26 | |
Hei, Onko kenelläkään studion/kotistudion omistajalla kokemuksia Line6:n basso ja kitarapodien räkkiversioista äänityksessä (no. ilman oikeaa vahvistinta)? Entäs samaisen firman räkkiefekteistä? Näistä ei tahdo löytyä oikein minkään sortin arvioita joissa ei paistaisi läpi joko Linen vihaaminen tai rakastaminen, eli puolueetonta kommenttia kaivataan. Kiitos. | |
![]() 15.08.2003 10:57:05 | |
Kitara-pod-pron räkkiversiota oon studiossa käyttänyt. Kuulostaa huomattavan hyvältä, mutta ainoaksi signaalitieksi en laittaisi. Vahvistimen kaverina onnen omiaan, siis niin että splittaa kitaran podiin ja johonkin oikeaan putkicomboon joka on mikitetty. Noi mallinnetut soundit on sinällään vähän liian kilttejä, säröt varsinkin, aina ja laitteesta riippumatta. Niissä on sellainen L.A. permismetalli -sävy, studion maku. Ei rakeita eikä varsinkaan mitään sairasta, vinoa tai ilkeetä. Mutta kyllähän se tuntuu monelle levyllekin riittäneen;-) "This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba) | |
![]() 15.08.2003 11:07:43 | |
Kokemusta on POD Pron käytöstä yhden studioreissun verran. Kitarasta johto suoraan PODin kitarasisääntuloon ja XLR-ulostuloista signaali ulos ja pöytään. Ihan hyvää jälkeä tuli, mutta seuraavalla kerralla tulee varmasti vielä parempaa! Stereosoundit (esim. puhdas stereo choruksella ja stereo delaylla) varsinkin on kiva ottaa tuolla tavalla pöytään kun se stereosoundi on myös täysin stereo ilman mitään vuotoja. | |
![]() 15.08.2003 11:20:27 | |
Kitara-pod-pron räkkiversiota oon studiossa käyttänyt. Kuulostaa huomattavan hyvältä, mutta ainoaksi signaalitieksi en laittaisi. Itse olen saanut vanhalla lattiapodiversiolla parempaa soundia äänitettyä kuin pod-mesa/boogie yhdistelmällä tai pelkällä mesalla. Ok, tähänhän vaikuttaa tietenkin käytetty mikki, mikin paikka, häiriöäänet, äänitystasot, mesan putket jotka on aika vanhat jne. Mutta etkö suosittele suoraa signaalia räkkipodista nimenomaan "pliisun" soundin takia? Vai jostain muusta syystä? Itseäni kiehtoo noissa räkkipodeissa kuvailtu monipuolisuus ja se korkeampi resoluutio verrattuna lattiamalleihin. Ja räkkimalli on aina räkkimalli, se näyttää hienommalta kun esittelee kotistudiota kavereille jos on räkissä tavaraa ;-) Vahvistimen kaverina onnen omiaan, siis niin että splittaa kitaran podiin ja johonkin oikeaan putkicomboon joka on mikitetty. Sulla näyttää olevan tota pedaalirompetta muutenkin aika paljon. Käytätkö podin omia efektejä vai ketjutatko ulkoisia? Ja jos niin miten toimii? Noi mallinnetut soundit on sinällään vähän liian kilttejä, säröt varsinkin, aina ja laitteesta riippumatta. Niissä on sellainen L.A. permismetalli -sävy, studion maku. Ei rakeita eikä varsinkaan mitään sairasta, vinoa tai ilkeetä. Mutta kyllähän se tuntuu monelle levyllekin riittäneen;-) Näin olen itsekin havainnut. Siis monilla monilla levyillä kuulee nykyään POD:in etenkin kitaroissa. Oiskohan kellään nyt sitä infoa myös siitä bassoPOD-räkkiversiosta.. | |
![]() 15.08.2003 11:42:02 | |
Sulla näyttää olevan tota pedaalirompetta muutenkin aika paljon. Käytätkö podin omia efektejä vai ketjutatko ulkoisia? Ja jos niin miten toimii? Omaa Podia mulla ei oo, eikä ikävä kyllä mitään muutakaan mallintavaa "täyden palvelun laitetta". Podia oon käyttänyt sillä tavalla, että olen rakentanut sieltä soundin jollaista olen halunnut, ihan sillä tavalla että mulla on mielessä minkälainen vahvistin ja minkä tyyppiset efektit johonkin tarvitaan, ja sitten oon hakenut sieltä ne Line6:n käsitykset niistä. Sen olen räkkilaitteista oppinut, etten koskaan käytä valmiita presettejä. Ne on tehty viehättämään kokeilijaa kaupassa, ei toimimaan musiikin seassa. Muisti tyhjäksi vaan, ja rakentamaan alusta; tulee parempaa ja vähemmillä elementeillä. Yleensä mulla on studioon mennessä lätkäkassillinen erilaista romua (tusinan verran pedaaleja, putkikompressori, kaikenlaisia ihmevimpaimia kuten e-bow tai SoulKiss, omat luurit, perkussioita kuten quiro, sormisymbaalit, triangeli, tamburiini, shaker...), ja jos tarkoitus on kerran soittaa niin myös pari erilaista kitaraa ja Fenderin pikkucombo joka tapauksessa mukana. Kaikkea en kyllä tuo autosta sisään (ei noita transitcaseja nyt niin kiva oo kantaa, eli esim combo ei tuu suinkaan ekana sisään) ellei tarvita. Mutta niistä haen lisää sävyä jos muu ei riitä. Toimii, kun muistaa katsoa signaalitasot suunnilleen sopiviksi jo ennen kuin laittaa koneet kiinni - muutamat uudemmat laitteet mittaavat tulotason automaattisesti käynnistyessään (esim riemukas Digitech Studio Quad, jossa on mainio tempo follow -nauhakaikusimulaattori, vokooderi ja aika hyvä oktaaveri). Joku rautainen täyspäiväammattilainen pärjää varmaan vähemmällä. Mulla kun ei oo myytävänä kuin tää näkemys:-) "This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
![]() 16.08.2003 16:07:37 | |
Hei, Onko kenelläkään studion/kotistudion omistajalla kokemuksia Line6:n basso ja kitarapodien räkkiversioista äänityksessä (no. ilman oikeaa vahvistinta)? Entäs samaisen firman räkkiefekteistä? Näistä ei tahdo löytyä oikein minkään sortin arvioita joissa ei paistaisi läpi joko Linen vihaaminen tai rakastaminen, eli puolueetonta kommenttia kaivataan. Kiitos. Pod Pro :ta(eka versio) on käytetty monessakin levytyksessä hyvällä ja huonolla menestyksellä. Sen synkkaaminen word clockeihin on ollut välillä hankalaa,siis ihan oikeella isolla Pro Tools rigilläkin.Tosin myönnettäköön näin jälkikäteen että AES/EBU piuhoissa on saattanut olla toivomisen varaa.Hyvää siinä on esim direct out kitaralle että saa tehtyä ns. safety trackin. | |
![]() 19.08.2003 11:47:42 | |
Sen olen räkkilaitteista oppinut, etten koskaan käytä valmiita presettejä. Ne on tehty viehättämään kokeilijaa kaupassa, ei toimimaan musiikin seassa. Muisti tyhjäksi vaan, ja rakentamaan alusta; tulee parempaa ja vähemmillä elementeillä. Kun nyt olet Miittiin tulossa, niin kiinnostaisi antaa sinun testattavaksesi tuo TC:n G-major, kun siitä monet ovat sanoneet, että presetit ovat nimenomaan käyttökelpoisia eivätkä "kauppaan tehtyjä". Itse en maallikkona osaa tehdä eroa ja kiinnostaisi ihan puolueettomasta näkökulmasta kuulla mielipide. Turhuuksia ja sivuseikkoja, mutta tämmöiset mainoslauseet ja käyttäjäkommentit (taisi tosin Mnetin Marzikin noin sanoa) jäävät vaivaamaan, kun itse ei älyä. Minulla ne presetit ovat melkein suoraan käytössä, vähän on tullut vatkattua mieleisiksi vain. "Water refinery machinery, lubrication of motors and gearboxes, functionality checks" | |
![]() 19.08.2003 11:50:09 (muokattu 19.08.2003 11:54:25) | |
Kun nyt olet Miittiin tulossa, niin kiinnostaisi antaa sinun testattavaksesi tuo TC:n G-major, kun siitä monet ovat sanoneet, että presetit ovat nimenomaan käyttökelpoisia eivätkä "kauppaan tehtyjä". Itse en maallikkona osaa tehdä eroa ja kiinnostaisi ihan puolueettomasta näkökulmasta kuulla mielipide. Mielellään kokeilen, kunhan ei tarvi ottaa lainaan (saattaa palauttaminen viivästyä, jos on niin hyvä kuin luulen) :-) Lauantaina nähdään. PS: se presettien tyhjääminen perustuu siihen, että useissa laitteissa niihin kaupan soundeihin on sotkettu kaikuja, flangeja, choruksia, kaiutinsimuja ja muuta, mikä kuulostaa yksinään kitarassa aika hyvältä mutta muiden soittimien kanssa on liikaa. Saattaisi nimittäin jäädä kaupassa kokeilijalle 'hiukan' outo kuva laitteen soundi-ihanteista, jos preseteissä olis valmiiksi leikattu alapäät pois, ja soundi jätetty kuivaksi muuta prosessointia varten;-) - mutta sellaisiahan noi sitten on, kun oikeesti äänitetään. "This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
![]() 19.08.2003 12:00:16 | |
Mielellään kokeilen, kunhan ei tarvi ottaa lainaan (saattaa palauttaminen viivästyä, jos on niin hyvä kuin luulen) :-) Joo, pitänee hommata ruuvilukitetta. PS: se presettien tyhjääminen perustuu siihen, että useissa laitteissa niihin kaupan soundeihin on sotkettu kaikuja, flangeja, choruksia, kaiutinsimuja ja muuta, mikä kuulostaa yksinään kitarassa aika hyvältä mutta muiden soittimien kanssa on liikaa. Saattaisi nimittäin jäädä kaupassa kokeilijalle 'hiukan' outo kuva laitteen soundi-ihanteista, jos preseteissä olis valmiiksi leikattu alapäät pois, ja soundi jätetty kuivaksi muuta prosessointia varten;-) - mutta sellaisiahan noi sitten on, kun oikeesti äänitetään. No nyt ymmärrän enemmän, kun rautalangasta väännetään :) Ehkäpä tuonkin G-majorin presetit ovat nimenomaan kitarakäyttöön ja eritoten livekäyttöön ruuvattuja, hyvin ainakin siinä toimivat, studioon ei ole vielä päässyt koettamaan (ehkä ensi kevään mittaan sitten). "Water refinery machinery, lubrication of motors and gearboxes, functionality checks" | |
![]() 20.08.2003 12:45:00 (muokattu 20.08.2003 12:45:18) | |
resoluutio verrattuna lattiamalleihin. Ja räkkimalli on aina räkkimalli, se näyttää hienommalta kun esittelee kotistudiota kavereille jos on räkissä tavaraa ;-) Podista kun on puhe olen aina ihmetellyt sitä lattiapodia. Ensinnäkin, kuka helvetti on älynnyt muotoilla sen perseen näköiseksi. Pod näyttää justiinsa samalta kuin se jälki, joka jää märästä perseestä saunan lauteille. Toiseksi, kuka helvetti on keksinyt sirotella liittimet ympäri laitetta. Onpa kivan näkönen ja ennenkaikkea tilaasäästävä ratkaisu kun piuhat sojottaa joka suuntaan. Kyllä pukki tietää! | |
![]() 20.08.2003 14:12:22 | |
JulGubbe: Toiseksi, kuka helvetti on keksinyt sirotella liittimet ympäri laitetta. Onpa kivan näkönen ja ennenkaikkea tilaasäästävä ratkaisu kun piuhat sojottaa joka suuntaan. Insinööri. Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa! | |
![]() 20.08.2003 15:25:41 (muokattu 10.12.2003 11:03:42) | |
.................. | |
![]() 20.08.2003 15:44:09 | |
Sen olen räkkilaitteista oppinut, etten koskaan käytä valmiita presettejä. Ne on tehty viehättämään kokeilijaa kaupassa, ei toimimaan musiikin seassa. Muisti tyhjäksi vaan, ja rakentamaan alusta; tulee parempaa ja vähemmillä elementeillä. Mulle kävi just näin g-majorin kans. Yksinään kuulostivat hyvältä, mutta reeneissä piti alkaa sitte ruuvaan alusta. Viimeiset kuuluisat sanat. | |
![]() 31.08.2003 17:13:59 | |
Hankin melko äskettäin Bass Pod Pron, tässä pari kommenttia. Taustaksi tosin se, että olen varsin amatööri basisti ja olen pääasiassa kitaristi (ja PODimainen soundimuokkaus tuttua Line 6 Vettan kautta). Ensivaikutelma Bass Podista oli pieni pettymyt kun soundit olivat melko vaisuja. Vähän enemmän soiteltua olen (tietysti) tajunnut sen, että käyttökelpoisimmat soundit ja efektit ovat juuri ne jotka juuri ja juuri kuulee tai eivät muuten hypi silmille. Pro version osalta laitteessa oli omalta kannalta etuinä lähinnä monipuolisemmat output -vaihtoehdot, linjasisääntulo (voin laittaa narulle kuivana ja etsiä soundit myöhemmin) ja myös tilankäyttö (tämä sopii räkkiin). Sain hyvän tarjouksen tästä Pro-versiosta (hinta vain n. 1.5 x perus POD) ja päädyin sen takia tähän, kallishan se silti on perus PODiin verrattuna. Soundin muokkaukseen kuitenkin ehdottoman hyvä laite. Nyt ne peijakkaan kuutoslinjalaiset ovat tosin tehneet uuden version POD xt:n, varmaan siinä on taas jotain parempaa ... Miten kitaristin saa soittamaan hitaammin?
Anna hänelle biisin nuotit ;-) | |
![]() 02.09.2003 11:19:59 | |
Mun kokemukset rajoittuvat noihin pefletti-malleihin ja niistä enemmän on tullut ruuvailtua tuota passopodia. Varmaan ovat kelpo vehkeitä kotipajan demoilukoneeksi, mutta mikäli kätössä on hyvät bassovahvistin, DI-loota ja mikkejä niin podit jää kyllä nurkkaan pölyttymään. Vertailuvehkeinä toimivat siis Ampeg V-4/Ampeg 4x12", Countryman DI, Sennheiser MD421/AKG D112/AKG C4000b ja läjä analogisia efektilootia jotka pesivät podin mennen tullen... miten käy Kekkoselta rock'n'roll? | |
![]() 02.09.2003 11:29:12 | |
Vertailuvehkeinä toimivat siis Ampeg V-4/Ampeg 4x12", Countryman DI, Sennheiser MD421/AKG D112/AKG C4000b ja läjä analogisia efektilootia jotka pesivät podin mennen tullen... Mikä yllätys;-) Kyllä oikea flyygelikin kuulostaa paremmalta kuin Korgin Oiwan samplepiano. Ei se silti käyttökelvoton oo. Mutta joo, tuo Mikaelin mainitsema stäkki olis omakin valinta lähes koko populaarimusiikin kirjoon, sillä erotuksella että mikkeihin lisäisin AKG D12:n ja Sennheiser e602:n, ja jättäisin D112:n pois. Ja bassokaapeista kannattaa kokeilla myös Fenderin "rantasaunaa" kahdella mikillä (lähi+konkka). "This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
![]() 06.09.2003 19:32:43 | |
Ensinnäkin, kuka helvetti on älynnyt muotoilla sen perseen näköiseksi. Pod näyttää justiinsa samalta kuin se jälki, joka jää märästä perseestä saunan lauteille. Siinä on vinha perä, se pysyy hyvin polvella. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)