Aihe: Rumpujen mikkien asennoista/asettelusta?
1
Mazah
01.10.2003 21:35:22

Onko tähän jotain perusvinkkejä? Lähinnä vuotojen välttämiseksi. Tein äsken testejä shuren 57:lla virveli mikityksessä, eikä olisi edes huomannut että mikki oli virvelissä.. Tomitkin kuuluivat kovempaa.

Olenko vaan tyhmä vai onko tässä joku temppu? Kokeilin pystyasentoa ja lähes poikittaista, ja lopulta kun meni hermo, pistin mikin kohtisuorassa kalvoon kiinni..

Oon muuten hommaamassa moniraita nauhotus systeemiä ja (tod.näk. T.Bone) rumpumikki settiä (sitä missä kaikki on konkkia, h: 422€), että pitäs alkaa oppia tätä hommaa..
Mutta minä olen Kissanainen?
askomiko
01.10.2003 22:07:03 (muokattu 01.10.2003 22:07:20)
Tarpeeksi lähelle niin pitäsi toimia.. Sentin päässä ollessaan sen ei pitäisi kuulla juurikaan muuta kun virvelin ja haitsun. "*%@¨!" :P

Nyrkkisääntö, 3:1. Eli seuraava mikki kauempana kuin 3x etäisyys äänilähteestä ensimmäiseen mikkiin. Vaikkei se nyt ihan tähän suorastaan liittynytkään yhtään..
AJ
02.10.2003 01:05:34 (muokattu 02.10.2003 01:29:52)
Tarkista että mikit on ensin edes kunnossa ja tasot kohdallaan, jos niin huonosti kuuluu. Superhalvat mikit saattaa kanssa olla superepäherkkiä ja vuotaa kuin seulat jo itsessään.

Virvelin kuulumiseen auttaa ehkä mikittää se myös alta(voi joutua tekemään vaihekäännön siinä tapauksessa alamikille, jos yhteissaundi "syö" toisiaan). jos haikka kuuluu liikaa läpi, virveliin mikki niin että haikka jää suoraan mikin taakse. yläMikin pää jonkun sentin vanteesta sisään ja lähelle n. 45 asteen kulmassa.
Mazah
04.10.2003 19:37:52

Mulla oli muuten väärä piuha kiinni... noloo...

Mutta vuotoja on silti liikaa. Basari on melkein ainoa mikä ei vuoda hirveesti. Haikka kuuluu liikaa, ja sit kun koitan kääntää mikkiä haikasta pois päin kuuluu joko tomit tai ride. Miten sellasta on mitenkään mahdollista trigata jos on niin paljon vuotoja? eikä siihen gatet tai muut semmoset auta, ride kuuluu yhtä paljon kun normaali virvelin isku ja kuuluu sen läpi iskun kohdalla. Tomi iskut kuuluvat taas hieman kovempaa kuin haamuiskut...
Vilhelmus
04.10.2003 19:56:55

Kuulostaa uskomattomalta. Pidätkö mikkejä liian kaukana rummuista? Lyökö rumpali virveliä poikkeuksellisen hiljaa?
askomiko
04.10.2003 20:24:00
Ääh. Joku muu siellä on pielessä. SM57:n suuntakuvio on hyvä, se kuuntelee sitä mitä sillä osoitat. Kunhan se nyt on tarpeeksi lähellä sitä rumpua, vaikkapa 3cm kalvosta.
Oz
05.10.2003 12:28:16

koita mikittää se virveli alakalvosta, siitä kyllä tulee erilainen soundi, mutta riippuu mitä olet äänittämässä, niin se voi jopa kuulostaa paremmalta kuin siitä ylä kalvosta,,,,kokeile itse
Mazah
05.10.2003 16:53:37

Kuulostaa uskomattomalta. Pidätkö mikkejä liian kaukana rummuista? Lyökö rumpali virveliä poikkeuksellisen hiljaa?

Mikki on todella lähellä, viistossa ettei soi liikaa. Pitäskö koittaa kääntää se mikki osoittaan rumpalin kasseja(!)?
Että se haikka ja ride molemmat ovat suoraan sivuilla? Menee kyllä aika reunaan virveliä...

Kuvailkaa mahdollisimman tarkkaan miten itse mikitätte virvelin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)