Aihe: Behringerin pikkumikserit
1
puuma
20.10.2003 12:38:05
Heips kaikki. Mun eka kerta täällä. Jänskättää =0)

Niin, olen tuollaisen pikkumikserin tarpeessa. Tarkoitus on vetää sen läpi koneelle konkkamikillä kainenäköistä roskaa (laulu, kitara, nahkasohvan ja pöytien paukuttelu rumpupalikoilla =0), sekä ajaa treenikämpillä lauluja sen läpi. En etsi mitään hifi-kalustoa, vaan siis tuollaista edullista ratkaisua.

Thomann läväytti nokan eteen Behringerin MX602A jaUB802-vaihtoehdot. Kuitenkaan kovin hyviä specsejä en löytänyt. Kertokaapa siis, kumpi on parempi. Huhua olen kuullut, että nuo UB:n etuasteet saattavat olla asteen hiljaisempia, pitääkö paikkansa? Taajuuskäyrä näyttää olevan UB:lla myös leveämpi 3 dB:n rajojen kohdalla. Onko MX:n puolesta jotakin sanottavaa?

Niin, ja tietääkö joku jonkin paremman vaihtoehdon noille? (Alle 100 euroa)

Kiitoksia. Enää ei jännitä.
vaaniva heinäpaali
21.10.2003 00:01:04 (muokattu 21.10.2003 00:05:52)
Mulla on mx802a...se onki mun ensimmäinen mikseri...ollu jo kaks vuotta...eipä voi oikee muuta sanua...ku että ku niitä taajuuskorjaimia vääntelee niin kyllä se soundi muuttuu aika palijo...mutta oo sitte varovainen ku väännät...
Meshuggahin rumpali lyö virveliin ku se kerkiää...
vaaniva heinäpaali
21.10.2003 00:02:12 (muokattu 21.10.2003 00:03:41)
ihan tarpeeksi sisääntulojaki...
Meshuggahin rumpali lyö virveliin ku se kerkiää...
Mikael
21.10.2003 10:07:01

Mulla on tuollainen MX602A jota käytän lähinnä kuulokemonitorointiin ja pikkukeikoilla laulukamoina yhdessä aktiivikaiuttimien kanssa. Äänityskäyttöön ei voi suositella - etuasteet kohisevat hyvin pian kun gain-nappulaa kääntää yhtään enempää auki. Eq on täysin käyttökelvoton ja jo lyhyenkin käyttämättömyyden jälkeen nappulat rohisevat.
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
larinparaske
29.10.2003 10:02:07

Niin, olen tuollaisen pikkumikserin tarpeessa. Tarkoitus on vetää sen läpi koneelle konkkamikillä kainenäköistä roskaa (laulu, kitara, nahkasohvan ja pöytien paukuttelu rumpupalikoilla =0), sekä ajaa treenikämpillä lauluja sen läpi. En etsi mitään hifi-kalustoa, vaan siis tuollaista edullista ratkaisua.

-Kun tarve on tämä...

Niin, ja tietääkö joku jonkin paremman vaihtoehdon noille? (Alle 100 euroa)

...ja budjetti tämä, niin nuo behringerin pikkutiskit ajavat asiansa ihan mainiosti. Mulla on MX802 (tai joku, kuitenkin 4 mikkikanavaa ja 2 stereota), lähinnä kuulokemikserinä äänittäessä. Toimii siihen hommaan aivan mainiosti. Jotain demokitaroita bändille olen joskus äänitellyt, ja välttää siihenkin.

Jos tosin tarviit vaan yhden kanavan, voit katsella käytettynä niitä jotain Artin tai DBX:n pikku etusia, niitä joissa on putki sisällä. Pitäisi löytyä alle 100 eur. Kokemuksia mulla ei tosin niistä ole.
I want to be the king and queen of cheese
puuma
29.10.2003 12:46:10
Yeah babyt, thänks infosta.

Hokasin itsekin tuon Yamahan pelin ja uskoisin sen olevan astetta parempi. Ostopäivänä vilkaistaan lompsaan ja otetaan sitä mitä saahaan.
Peter Gunn
29.10.2003 23:29:23

Riffi 4/03 oli juttua kahdesta pikkumiksereistä. UB502 ja UB1204FX-PRO. Pro maksaa jotain 195 euroa(budjetin ulkopuolella, mutta kerrompahan varmuuden vuoksi). Siinä on 6 tai 8 kanavaa. Perustoimintojen lisäksi 99 efektiä. Kaikua ja sen semmoista.
Mahtavatkohan nuo efektit ajaa asiana? Arttikelissa ei niitä haikuta, mutta kaikuja on kuulemma liian vähän.
Mikael
30.10.2003 08:28:51

Arttikelissa ei niitä haikuta...
Tuohan nyt ei ole mikään ihme, sillä ko. lehdessä ei kriittistä sanaa juuri näe muutenkaan. Kehutaan kaikkia, niin mainostajat pysyvät tyytyväisinä... : )
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)