Aihe: Direct out vai Insert
1
Joel Harald
26.12.2003 13:48:30
Olen hankkimassa pieneen "kotistudiooni" uutta mikseriä. Kattelin t-kaupasta tuota behringerin ub2442fx-pro:ta. Äänikorttina koneessa mulla on e.band anda88. Aattelin vaa että otanko raidat mikseristä insertin (pre-eq pre-fader) vai direct outin (post-eq post-fader) kautta?
Vilhelmus
26.12.2003 13:51:21

Mulla ei ainakaan kohdannut Phonicin pikkumikserin insertin lähtötaso ja Hoontechin äänikortin sisäänmenojen taso... eli särölle meni.

Mutta riippuen tökyn määrästä, saattaa hyvinkin pelittää. Ja jollet tarvi sitä tiskin EQ:ta...

Direct outti toiminee, toista mikseriäni käytän äänittelyissä niin.
Now he knows his father betrayed, Now his wings turn to ashes to ashes his grave.
Burning Winter The Coveralls
Joel Harald
26.12.2003 13:55:36
Mites se sitte käytännössä niinku käy? :D Eli tökkään mikin kiinni ja sitte gainilla tasot mikserin tasomittaria kattoen kuntoo, sitte vaa cubase auki ja sieltä taso kuntoo ettei hypi yli 0 dB?
kivi
26.12.2003 13:55:46
Aattelin vaa että otanko raidat mikseristä insertin (pre-eq pre-fader) vai direct outin (post-eq post-fader) kautta?

Riippuu vähän siitä mitä tahdot. Molemmat ovat toimivia vaihtoehtoja, mutta jos otat insertistä ulos katkaisematta yhteyttä (plugi puoliväliin sisään, tai sitten erillinen haaroitusjohto), saat käyttää mikserin säätimiä erillisen kuuntelun rakentamiseen, mikä on useimmiten hyvä ratkaisu.

Vastaavasti, ottamalla direct-lähdöstä saat käyttää mikserin EQ:ta, ja jos sulla on esim kompressori, voit laittaa sen inserttiin, jolloin saat mahdollisesti laadukkaampaa signaalia kortin sisääntuloon.

Jos käytät direct-lähtöä, säädä signaalin voimakkuus (gainista ja mahd 20dB padilla) sellaiseksi, että fader (liuku) on suunnilleen nollassa tai sitä ympäröivällä alueella. Silloin pöydän kohina on pienimmillään.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Joel Harald
26.12.2003 13:58:29
Kiitos
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)