fmcruelty 01.02.2004 12:54:42 | |
---|
Taas tulee sellanen aihe, mistä en oo vissiin yhtäkään topiccia lukenu, joten heitetääs aihe sauhuamaan. Elikkäs millasia grouppeja teette miksausvaiheessa? Millai grouppeja käsittelette? Miten sovitatte muihin raitoihin? ?? Stay on the road, Beware the moonlight |
kivi 01.02.2004 13:37:08 (muokattu 01.02.2004 13:39:37) | |
---|
millasia grouppeja teette miksausvaiheessa? Millai grouppeja käsittelette? Miten sovitatte muihin raitoihin? Mä olen ihan aliryhmäfriikki. Ainakin seuraavat ryhmät ois kiva olla:-): basso+basari (monoryhmä) rummut (stereo) basso+basari+rummut (stereo) kitarat, kompit (stereo) kitarat, leadit (stereo) kiipparit ja kilkatukset (stereo) laulut, bv:t (stereo) laulut, leadit (monoryhmä) leadilaulun kaiut (stereo) leadlaulut+kaiut (stereo) |
Daunt 01.02.2004 13:52:45 | |
---|
Tällaiset ryhmät tulee tehtyä aina: - Overhead (EQ) - Tomit (EQ, kompressointi ja kaiku) - Rummut (tilaprosessointi) Muita tilanteen mukaan. |
Vilhelmus 01.02.2004 14:12:13 | |
---|
Ei juuri lainkaan, kun on tottunut koneympäristössä tekemään, niin kyllähän inserttejä riittää jne.. |
fmcruelty 01.02.2004 14:29:41 | |
---|
Juups! Mä en oo kans paljo ko. taiteenlajia harrastanut, mutta oon huomannu, että rumpuihin saa aikasta kivan potkun kun ajaa koko setin stereoryhmään ja sit viä avittaa alkuperäsillä monoraidoilla. Sitä oon kans paljon miettiny, et bassoo ja basaria pitääs ajaa samaan ryhmään nii sais sit alapäät pelaamaan synkas. Stay on the road, Beware the moonlight |
kivi 01.02.2004 15:38:27 (muokattu 01.02.2004 15:38:56) | |
---|
Ei juuri lainkaan, kun on tottunut koneympäristössä tekemään, niin kyllähän inserttejä riittää jne.. Joo, mutta noissa onkin mulla se idea, että ajetaan ryhmänä samaan kompuraan tms. inserttiin. Eli käsitellään kokonaisuuksina. Ja sitten alkuperäisestä kanavasta puhdasta päälle :-) |
askomiko 01.02.2004 17:01:39 | |
---|
Rummut Kitaravallit Sinfoniset syntikkavallit Laulut Loppumiksauksen saakin sitten väsätä pelkillä ryhmillä. Basso on minulla aina jäänyt yksin, mutta pitänee sitäkin rumpujen sekaan sovittaa ensikerralla. |
AoA 01.02.2004 23:16:27 | |
---|
Mulla on mikserissä niinkun neljä ryhmää mutta en tajua miten niitä pitäisi käyttää esim miksauksessa. Koska äänityksessä ne pitää olla silleen että 1 group on täysin vasemmalla, 2 group täysin oikealla ja 3 täysin vasemalla, ja 4 group täysin oikealla. Jos kaikki ovat keskellä niin homma kusee. Joten vähän hämärissä mutta kaine joku päivä valkenee. Meni ehkä ohi aiheesta, mutta jos joku tajusi jotain ja tahtoo jotain pientä vinkkiä laittaa niin kiitosta. -Anssi |
askomiko 01.02.2004 23:19:23 | |
---|
Hm. Onko sulla siis ryhmistä lähdöt nauhurille? Sillonhan se on noin, mutta niinno. Jos on monoryhmiä niin hyöty vähän laskee miksailuissa. |
AoA 01.02.2004 23:33:46 | |
---|
Hm. Onko sulla siis ryhmistä lähdöt nauhurille? Sillonhan se on noin, mutta niinno. Jos on monoryhmiä niin hyöty vähän laskee miksailuissa. Juu siis ryhmistä on lähdöt nauhuriin. -Anssi |