Aihe: Firewire vehkeet (powercore)
1
marke-
02.03.2004 11:41:52
Onko kellään kokemuksia näistä? Entä vastaavista PCI- korteista..
pystyykö esim. cubasen efektejä käyttään näiden kautta ilman että syö konetehoja. Ja toimiiko pci vehkeet kuinka lussuilla koneilla?
No chiefs, all indians.
askomiko
02.03.2004 11:53:34
Powercore ja UAD pyörittävät vain omia plugareitaan. UAD on siitä mukavampi että mukana tulee kaikki mitä tarvitsee, Powercoreissa taitaa tulla vähän vähemmän? UAD on tosin wanhempaa tekniikkaa, mutta onpa halvempikin.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
sami_sumea
04.03.2004 01:06:33 (muokattu 04.03.2004 01:14:02)

Onko kellään kokemuksia näistä? Entä vastaavista PCI- korteista..
pystyykö esim. cubasen efektejä käyttään näiden kautta ilman että syö konetehoja. Ja toimiiko pci vehkeet kuinka lussuilla koneilla?

Ostin jokin aika sitten ton Powercore Elementin PCI-version (635 e Thomannilla, SLSX:stä sain samaan hintaan vähemmillä postikuluilla).

Noilla DSP-korteillahan ei voi ajaa muita kuin niille käännettyjä versioita plugareista.

Powercoren mukana tulee vähemmän plugareita kuin UAD:ssa (tsekkaa www.tcelectronic.com) mutta laatu on mielestäni paria poikkeusta lukuunottamatta erinomainen.

EQ, 24-7 komp/limitteri, megareverb, tubifex ja chorus/delay ovat mun mielestä *todella* laadukkaita, esim. tuon EQ:n yläpään "smoothius" pesee muut kuulemani plugarit mennentullen (myös Wavesit yms).

Megareverb taasen on TC:n M5000:sta paranneltu versio, kuulostaa todella asialliselta, ja Tubifex on ensimmäinen oikeasti hyvänkuuloinen putkiemu-plugari jonka olen kuullut.

Esim. kitaraan saa todella asiallisen vintage-rokkisoundin tolla, ja samoin esim. laulua saa mukavasti lämmitettyä vetämällä se tuon läpi pienenpienellä säröllä.

Ainoat plugarit joista en ole saanut mitään merkittävää ulos ovat VintageCL kompura (kuulostaa vähän halvalta) sekä VoiceStrip jonka EQ:ssa on liian räkäinen "rokkisoundi" mun makuun.

Tuo Powercore vääntää ihan mukavan läjän efektejä, mun Athlon XP2100+ -koneella jokainen plugari vie jotain alle yhden prosentin (Cubase SX2.0:ssa). Yhdellä kortilla ajaa esim. 3-4 hyvälaatuista kaikua, 4-5 kompura/limitteriä ja EQ:ta sekä läjän modulaatioplugareita.

Niin, ja esim. Sonyn oxford-plugareista on olemassa TC-versiot, samoin kuin Access Viruksesta yms leluista.

Suosittelen.

...

edit: typoja yms...
Notefix
04.03.2004 13:59:49

UAD on tosin wanhempaa tekniikkaa, mutta onpa halvempikin.

Eisk noi tullu aika samaan aikaan markkinoille. Mun muistaakseni UAD:ssa on ainakin yhtä tehokas dsp kun powercoressa.
My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä"
Notefix
04.03.2004 14:02:02

Powercoren mukana tulee vähemmän plugareita kuin UAD:ssa (tsekkaa www.tcelectronic.com) mutta laatu on mielestäni paria poikkeusta lukuunottamatta erinomainen.

Joo, noi on vähän eri vehkeitä. Mun mielestä powercoren eq/comp-osasto häviää UAD:lle selvästi. Tulee vähän sellanen Finalizer-fiilis. Sen sijaan kaiuissa menee päinvastoin. Kandee hankkia kummatkin ;)
askomiko
04.03.2004 14:05:49 (muokattu 04.03.2004 14:06:22)
Powercore Firewirehän tupsahti esille vasta vähän aikaa sitte, hehkutuslauseiden kera "notta 50% lisää vääntöä".
askomiko
04.03.2004 14:08:24
Sen sijaan kaiuissa menee päinvastoin. Kandee hankkia kummatkin ;)

Toimiskohan ne kiltisti samassa koneessa? Kunhan UAD:sta tulee uus versio niin ostan sen wanhan, kun sen hinta romahtaa. .. :) Ainakin olen erittäin vakuuttunut sen kompura/eq-plugeista. Powercoren juttuja en ole käyttänyt ikinään, mutta ne ei ole yhtä kauniin näköisiä ruudulla! :)
Notefix
04.03.2004 14:16:18

Toimiskohan ne kiltisti samassa koneessa?

Toimii.

Powercoren juttuja en ole käyttänyt ikinään, mutta ne ei ole yhtä kauniin näköisiä ruudulla! :)

Heh, Kitaristi! Ulkonäkö on tärkeää :)))

Joo, UAD:tä perempia kompuroita ei ole markkinoilla...menee sitten hardikseksi ja hinta sen mukainen.
askomiko
04.03.2004 15:00:53
Edward the compressoria olen kuolaillut, jos se nyt yhtään tekee mitä lupaa. Mut TC:n vermeet on kaikki semmoisia "paina menua, paina shiftiä, pyöritä rullaa ja katso kiiltävää pintaa". Tykkään enempi kun on yks iso hanikka ja siinä lukee että "shit". Focusriten Less/More:kin on kyllä ihan ahterista. Liian pieni nappula!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)