tacite 12.03.2004 11:19:56 | |
---|
Onko tietoa markkinoilla olevista neli- tai kasiraitureista, jotka ovat "taskukokoisia", ja mahdollistavat useamman raidan taltioinnin samanaikaisesti? |
thriste 12.03.2004 13:41:12 | |
---|
Korgilta taitaa löytyä Pandora -niminen vehje. |
Ylläri 12.03.2004 17:02:30 (muokattu 12.03.2004 17:04:22) | |
---|
Yleensä niissä tuppaa olemaan vain se yksi tai kaksi sisääntuloa. Mutta harvemmin ne äänitykset noiden raiturien kokoon kaatuvat; meinaan jos neljää tai kahdeksaa raitaa tahtoo yhtaikaa äänittää niin muutaman kilon painoisen raiturin roudaaminen on aika pientä kaikkeen muuhun tarvittavaan tavaraan (mikit, ständit, piuhat, soittimista nyt puhumattakaan) verrattuna. Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä. |
Nassu Muunvalo 12.03.2004 18:37:54 | |
---|
Olen muuten usein miettinyt, että mikä järki on tehdä esim. semmosia neliraitureita, joihin voi kerralla nauhottaa vain yhden raidan? Esim. rumpujen nauhottaminen on hiukan hankalaa tuolla metodilla. Miksei täällä ole kukaan vielä alasti? |
Janne19691 12.03.2004 19:16:05 (muokattu 12.03.2004 19:17:14) | |
---|
Olen muuten usein miettinyt, että mikä järki on tehdä esim. semmosia neliraitureita, joihin voi kerralla nauhottaa vain yhden raidan? Esim. rumpujen nauhottaminen on hiukan hankalaa tuolla metodilla. Neljään raitaan mahtuu verrattain vähän tavaraa että usein yks tai kaksi samanaikaista äänitysraitaa riittää. Voihan tässä tapauksessa käyttää mikseriä ja summata rumpuja samalle raidalle jo äänitysvaiheessa. Joka tapauksessahan niitä pitää yhdistellä jos meinaa saada jotain muutakin äänitettyä. Rule #1: There are no rules. |
Niq 12.03.2004 21:20:14 | |
---|
Olen muuten usein miettinyt, että mikä järki on tehdä esim. semmosia neliraitureita, joihin voi kerralla nauhottaa vain yhden raidan? Esim. rumpujen nauhottaminen on hiukan hankalaa tuolla metodilla. Nämä yhden raidan kerrallaan äänittävät on tarkoitettu lähinnä biisimuistioksi. Mutta kyllä yhdellä hyvällä mikillä hyvä äänittäjä saa rummuistakin ihan kelpokamaa raidalle (luultavasti jopa paremman kuuloista kuin huono äänittäjä hyvillä vehkeillä :)), ehkei kuitenkaan julkaistavaksi, mutta demokäyttöön. Minulla oli vielä pari viikkoa sitten Tascam MF-P01 -neliraituri jolla pystyi äänittämään juuri sen yhden raidan, vehje riitti juuri siihen biisi-ideoiden tallentamiseen ja kokeilemiseen, rummutkin äänitin sille yhdellä Carolin MUD-525:sella bonham-metodilla, kyllä se ihan siedettävän kuuloista oli. Ainoa vika ko. laitteessa oli sen ainokainen mikkietunen joka oli oikea suhinapömpeli, etuasteen huonouden takia laitteesta hankkiuduin sitten loppujenlopuksi eroon. Kannattaa välttää, jos suhina häiritsee...:) [ostin ku sai halavalla] |
Ylläri 12.03.2004 22:17:03 | |
---|
Olen muuten usein miettinyt, että mikä järki on tehdä esim. semmosia neliraitureita, joihin voi kerralla nauhottaa vain yhden raidan? Esim. rumpujen nauhottaminen on hiukan hankalaa tuolla metodilla. Itseänikin ärsyttää se että aika monessa muuten pätevässä laitteessa on vain kaksi sisääntuloa. Ilmeisesti useimmat all-in-one-vehkeet on suunniteltu lähinnä kotiäänittäjille (paino sanalla "koti") jotka tekevät musiikkia itsekseen, konerumpuja käyttäen. Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä. |