Aihe: Rumpujen kohtuuhyvä äänittäminen pienellä budjetilla
1
Jibbe
03.04.2004 01:19:53
Tämän kevään/kesän aikana bändimme olisi tarkoitus äänittää 2-3 biisiä niin hyvälaatuisena että niitä kelpaa levittää. Aikaisemmin olemme tietokoneelleni äänitelleet "akustisia" sessioita hyvin lopputuloksin, mutta haluaisimme saada myös rummut tietokoneelle a) omin toimin b) kohtuullisella äänenlaadulla.

Budjettia ei kovin paljoa käytettävissä (varsinkin kun olen periaatteessa itse ne kamat ostamassa bändimme teknisimpänä henkilönä), 500 - 1000 euroa. Tavoite olisi siis seuraava:

Rummut tietokoneelle 3-6 mikrofonilla nauhoitettuna, kaikki omille raidoilleen. Eli mikserin line out voidaan unohtaa.

Thomannilta olen eri hintaisia t-bonen mikkisettejä katsellut, joten rummut mikitettäisiin niillä. Mikä olisi kannattavin valinta multiI/O-äänikortiksi, ja kannattaisiko budjetin huomioon ottaen mikkien ja kortin välille ostaa mikseriä, etuasteita tms? Kaikkia asiaan liittyviä vinkkejä otetaan vastaan suurella mielenkiinnolla.

Yhtenä mahdollisena kombinaationa olen miettinyt ST Audion DSP2000 C-Portia. Mitäpä tässä tapauksessa pitäisi ostaa mikkien ja C-Portin lisäksi?
PIM
03.04.2004 10:06:30
Tällä hetkellä yks varteenotettavimmista äänirautakombinaatioista, josta löytyis myös tarvittava määrä mikkietuasteita olis varmaankin Emun uusi 1212m kortti (211e*) ja Behringerin ADA8000 mikkietuaste (255e*). Esim. Hoontechin c-portti maksaa melkein saman eli 422e*, mutta siinä on vain 2 mikkietuastetta.

*Hinnat Thomannilta
Muuttokuorman kevennysmyynti nyt menossa. Tsekkaa tarjonta tästä.
Jaablo
04.04.2004 12:25:03
Millanen koneen pitäs muuten olla että toi emu toimii ok?
eetuss
04.04.2004 14:52:26

Tällä hetkellä yks varteenotettavimmista äänirautakombinaatioista, josta löytyis myös tarvittava määrä mikkietuasteita olis varmaankin Emun uusi 1212m kortti (211e*) ja Behringerin ADA8000 mikkietuaste (255e*). Esim. Hoontechin c-portti maksaa melkein saman eli 422e*, mutta siinä on vain 2 mikkietuastetta.

*Hinnat Thomannilta

C-Port maksaa verrkokauppa.comissa 360€.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)