Aihe: overien kompressointi
1
tikka
01.04.2004 15:31:51
eli minkälasia säätöjä kannattais käyttää kompuras?.oon yrittäny säätää mut se kuulostaa jotenki mystiseltä. olisin erittäin kiitollinen jos joku viittii auttaa
isäni on hauki!
sami_sumea
02.04.2004 00:11:51

eli minkälasia säätöjä kannattais käyttää kompuras?.oon yrittäny säätää mut se kuulostaa jotenki mystiseltä. olisin erittäin kiitollinen jos joku viittii auttaa

Riippuu varmaan aika paljon tyylilajista?

Rokkiräimettä enemmän lyttyyn kuin jazz-ilottelua.

...
tikka
02.04.2004 00:42:32
rokkia. mulla käy niin et selvästi kuulee ku kompura pumppaa
isäni on hauki!
sami_sumea
02.04.2004 12:29:29 (muokattu 02.04.2004 12:30:23)

rokkia. mulla käy niin et selvästi kuulee ku kompura pumppaa

Mitä kompuraa käytät?

Jos pumputus on ongelma kannattaa käyttää esim. Blockfishiä (helpompi säätää kuin monet muut kompurat) tai Wavesin RCL:ää. Niillä saa tuon pumputuksen minimiin ja overit kunnolla lyttyyn.

Blockfishin kohdalla kannattaa tosin varoa, jos pari väärää nappia (esim "complex") on pohjassa niin mikään ei pumppaa kovemmin :)

edit: pistä hyvälaatuisena mp3:sena pari klippiä kompuroidusta ja kompuroimattomasta overheadista jonnekin...

...
Vilhelmus
02.04.2004 12:33:59

Minen tykkää hirveesti kompuroida overeita, vaikka olen liikaa kliinistä heviä kuunnellutkin, niin tykkään että peltiosasto elää siellä läiskeen seassa.
Säröä ja meisinkiä. Muu on turhaa.
Burning Winter The Coveralls
Mohla
02.04.2004 12:44:46

Niin, no. Se on maku ja genre asia.
Esim. Kapulalla on rummut niin lytyssä, ettei enää paljon enempää voisi olla. Ja toimii siinä.
Sen sijaan joku Sacgedra oli taas aivan eri päästä, ja olisi kuulostanut aika järkyttävältä samalla kompressoinnilla mitä Kapulaan käytettiin.
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
askomiko
04.04.2004 19:51:58
Jos pumppaa niin laita release-aika pitemmäksi.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
kivi
04.04.2004 20:58:30
Jos pumppaa niin laita release-aika pitemmäksi.

Ja kompressiosuhde loivaksi; esim 2,5:1, ja threshold tarpeeksi korkealle.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)