Antti1997 13.04.2004 20:31:09 | |
---|
Emmää tiärä tulix tää nyt niinQ oikeelle alueelle..Mut siihen täys saada muutama rumpumikki varmaan, ja syntikka ainakin. Harrastelukäyttöön, saa olla silti hjuva. Soittajalle soppaa. |
kivi 13.04.2004 20:39:45 | |
---|
Emmää tiärä tulix tää nyt niinQ oikeelle alueelle..Mut siihen täys saada muutama rumpumikki varmaan, ja syntikka ainakin. Harrastelukäyttöön, saa olla silti hjuva. Behringerin joku halpa, 1602 tms lähtee reilusti alle sadalla eurolla vähän käytettynä. Parempisoundisia 70- ja 80-luvun helmiä löytyy sitten Audiodivarista, tosin kuntokin saattaa olla aika hurja. www.audiodivari.com |
Antti1997 14.04.2004 00:27:02 | |
---|
Soittajalle soppaa. |
askomiko 14.04.2004 00:37:33 | |
---|
Niinno, kyllähän tuo tietokonetta pätevämpi on, jos pitää mukana viedä. Mutta jos kotosalla vääntää niin samalla rahalla saa ehkä pidemmälle riittävän setin. |
Antti1997 14.04.2004 07:00:32 | |
---|
Niinno, kyllähän tuo tietokonetta pätevämpi on, jos pitää mukana viedä. Mutta jos kotosalla vääntää niin samalla rahalla saa ehkä pidemmälle riittävän setin. Juu, en mä ihan tommosta ajatellutkaan ostaa... =) Ajattelin vain mainostaa, jos joku tarvitsee... Soittajalle soppaa. |
Firewalk 14.04.2004 10:59:20 | |
---|
|
Roberto 14.04.2004 17:39:39 | |
---|
Käytetty mm. Yön levyjen tekoon. Ikäänkuin varoituksena kerroit tän? :) |
PeLu 14.04.2004 19:54:53 | |
---|
Ostin muutama viikko sitten juuri tuon Yamahan MG12/4:n ja voin suositella. Hinta/hyöty-suhde on kotinauhoituskäyttöön kohdallaan. |
Välikäsi 15.04.2004 14:58:03 | |
---|
Kuten Kivi aiempana mainitsi, Audiodivarin sivuja kannattaa tsekkailla tämän tästä. Esim. juuri nyt siellä on Soundcraftin 16-kanavainen 200B joka on aivan loistavasoundinen pöytä, eikä ole pahan kalliskaan. |
Zammy 15.04.2004 15:05:31 | |
---|
Minä voisin tähän jatkaa. Mikähän olisi sovelias mikseri sekä kotona äänikortin kaveriksi. Äänikortissa on 8 analogista sisääntuloa ja mikserille olisi mahdollisesti bändin kanssakin joskus käyttöä. Eli lähinnä vaatimuksena olisi minimi 8 mikkietusella olevaa inputia ja saman verran direct outeja (näitä tuntuu näkevän ihmeen harvoissa miksereissä?) Liekkö tuo Phonic merkkinä millainen, tarjolla olis käytetty Phonic MR2443 16 mikkikanavalla ja direct outeilla 400 euron pintaan. |
magic 15.04.2004 22:31:19 (muokattu 15.04.2004 22:34:12) | |
---|
Kuten Kivi aiempana mainitsi, Audiodivarin sivuja kannattaa tsekkailla tämän tästä. Esim. juuri nyt siellä on Soundcraftin 16-kanavainen 200B joka on aivan loistavasoundinen pöytä, eikä ole pahan kalliskaan. Vaikkei tämä mikään myyntipalsta olekaan niin minulla on tällä hetkellä myynnissä 16-kanavainen Soundcraft 200B, katso vaikka lisää osoitteesta http://www.beijer.fi/personal/magnus/200B Parempisoundista tiskiä on vaikea löytää ! Ja inserttejä voi käyttää DirectOuteina, kokemusta on. |
jhatunen 15.04.2004 23:10:20 | |
---|
Itsellä on myös 8-sisääntuloa kortissa.. Minulla tulee mikseristä ääni korttiin juuri inserttien kautta.. hyvin toimii, niinkuin tuossa jo aiemmin mainittiinkin.. |
jorma_r 19.04.2004 07:47:28 | |
---|
Itsellä on myös 8-sisääntuloa kortissa.. Minulla tulee mikseristä ääni korttiin juuri inserttien kautta.. hyvin toimii, niinkuin tuossa jo aiemmin mainittiinkin.. Miten teette tuon insert - direct out kuvion? Laittamalla monoplugin ei-pohjaan? Pohdin nimittäin seuraavaa: josko kolvaisi piuhan jossa stereoplugin kärki ja ring yhdistetään suoraan toisiinsa ja lisäksi tip vedetään piuhan toisesessa päässä olevan monoplugin tippiin. Ideana olisi se, että saisin samalla äänen ulos ikään kuin direct outtina mutta myös eteenpäin kuuntelua varten... Pohdin vain että pieni impedanssi tälläisen piuhan toisessa päässä saattaisi käräyttää mikseristä jotain. Olisiko tässä muita uhkia? btw - tuo audiodivarin Tascam 106 näytti aika kiinnostavalta. 6 mikkietusta ja 6 direct outtia tuohon hintaan... Näyttää tosin jo menneen. Millainen mahtaa olla soundiltaan? |
jhatunen 19.04.2004 19:03:18 | |
---|
Itse tein tarkoitukseen sopivat piuhat, eli toiseen päähän stereo-plugi josta otetaan vain ulostulo-kanava käyttöön ja toinen pää äänikorttiin.. Tuota kuuntelu mahdollisuutta ei tosin jää.. |
eetuss 20.04.2004 12:38:54 | |
---|
Itse tein tarkoitukseen sopivat piuhat, eli toiseen päähän stereo-plugi josta otetaan vain ulostulo-kanava käyttöön ja toinen pää äänikorttiin.. Tuota kuuntelu mahdollisuutta ei tosin jää.. Olen myös miettinyt näitä aatoksia pitkään päässäni. Mulla on STAudion C-Port -boksi. (Jos olisi mikseri, ) laittaisin yksinertaisesti signaalin kiertämään brakeoutboksin kautta. Inserttiin haaroitettu piuha, sendi kanavan inputtiin äänikortissa ja returni kanavan outtiin. Sisääntulosignaalia voi näinollen monitoroida äänikortilta ja mikserin faderit ja muut on ihan kuuntelua varten eikä sotke signaalia. Onko tässä kytkennässä järkeä? |
Locrian 20.04.2004 13:10:18 | |
---|
Saako ton C-portin kanavan toimii samaan aikaa kumpaankin suuntaan?Siinä tapauksessa toimii. Kuinkas moni haluaa ekuttaa _ennen_ kun signaali menee koneelle?Sillonhan kannattaa vetää groupeista koneelle. I hate eatin' vegetables...
Can't swallow the wheelchair... |
jhatunen 20.04.2004 22:03:00 | |
---|
Itsellä on mikseri sillain, että EQ ja Gain on ennen inserttejä, niin pystyn EQttamaan ennen kortti, jos haluan.. Tätä en ole tosin harrastanut.. |
Teijo K. 21.04.2004 14:25:46 | |
---|
Ja inserttejä voi käyttää DirectOuteina, kokemusta on. Mutta sitten menetät sen insertin siitä. Mihis laitat kompressorit tuossa systeemissä? Kyllä se erillinen direct out on vaan erihyvä hommeli. Momster + mikkitety Isolde on jotain ihmisjärjelle käsittämättömän isoa.
- hemmo. |
Teijo K. 21.04.2004 14:28:09 | |
---|
Saako ton C-portin kanavan toimii samaan aikaa kumpaankin suuntaan?Siinä tapauksessa toimii. Kuinkas moni haluaa ekuttaa _ennen_ kun signaali menee koneelle?Sillonhan kannattaa vetää groupeista koneelle. Minulla tuossa Allen-Heathissa on kanavakohtaiset direct outit equjen jälkeen. Hyvin toimii. Vaikka itseasiassa pyrin melko vähän equttamaan siinäkään vaiheessa. Momster + mikkitety Isolde on jotain ihmisjärjelle käsittämättömän isoa.
- hemmo. |
Ylläri 21.04.2004 14:40:44 | |
---|
Mutta sitten menetät sen insertin siitä. Mihis laitat kompressorit tuossa systeemissä? Kyllä se erillinen direct out on vaan erihyvä hommeli. Voihan sen kompressorin laittaa kylmästi signaaliketjun keskelle, eli insertistä kompuraan ja kompurasta suoraan äänikorttiin... No, direct outit ovat kyllä kätevät olemassa, mutta toisaalta yhä useammassa kotipajassa niin kompuroinnit kuin EQutuksetkin hoidetaan kokonaan miksausvaiheessa softassa, joten insertit käyvät näissä tapauksissa ihan yhtä hyvin. Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä. |