Aihe: Biisin alun määritys levyllä
1
kunnasja
11.04.2004 02:11:49
Noniin. Levy on kohta valmis ja sinne tulee kaksikin biisiä, joista halutaan erottaa intro omaksi raidakseen. Kuitenkin siten, ettei intron ja biisin välille tule taukoa, vaan molemmat ovat ikäänkuin yhtä raitaa. Saumattomasti siis.

Tietääkö kukaan, miten moinen onnistuu, esim. poltto-ohjelma Nero:lla? Kyseessä ei siis ole ns. indeksi, vaan biisin alun määrittäminen. Tässä vaiheessa biisit ovat vielä yksinä paloina, joista ne tulisi sitten eritellä intro + biisi -muotoon.

Jeppajee, ja sinne.. vastauksia saa laittaa myös pikaviestillä.
Visit http://www.helionprog.com
askomiko
11.04.2004 02:14:46
Tekee kaksi erillistä wavia joiden alussa tai lopussa ei ole tyhjää, ja polttaa Disc at once-moodilla, niin taukoa ei tule.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
SF3YLO
11.04.2004 22:21:40

Tekee kaksi erillistä wavia joiden alussa tai lopussa ei ole tyhjää, ja polttaa Disc at once-moodilla, niin taukoa ei tule.
En tästä moodista tiedä, mutta ainakin easy cd:ssä voi säätä jokaisen kappaleen väliä - tai vaikka kaikkien kerralla - semmoiseksi kuin itse haluaa. Elikkäs ne saa laitettua sillai, et ne voi alkaa jo vähän päällekkäin ("crossfading"), tai sit sillai et biisien väliin saa määriteltyä tauon frameista, sekuntien kautta aina minuutteihin saakka(?). tällöin voi tehdä levystä todellakin semmoisen kuin haluaa, ja toi sinun kertomasi juttu onnistuisi näin!
Ylläri
12.04.2004 00:25:48
Kätevintä on mielestäni pitää intro ja biisi yhtenä tiedostona ja sitten vaan splitata ne Nerossa. Tuplaklikkaa biisin nimeä saadaksesi properties-planssin esiin ja sitten valitse indexes, limits, splits-välilehti. Waveformin avulla on helppo hakea oikea splittauskohta. Itse olen jakanut tällä metodilla esim. keikkaäänityksiä
Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä.
kunnasja
12.04.2004 22:22:06
Kätevintä on mielestäni pitää intro ja biisi yhtenä tiedostona ja sitten vaan splitata ne Nerossa. Tuplaklikkaa biisin nimeä saadaksesi properties-planssin esiin ja sitten valitse indexes, limits, splits-välilehti. Waveformin avulla on helppo hakea oikea splittauskohta. Itse olen jakanut tällä metodilla esim. keikkaäänityksiä

Kiitoksia, tätä juuri tarkoitinkin. Tiesin hämärästi tuosta indeksoinnista, mutta en ollut (jaksanut) perehtyä aiheeseen kattavasti. Eiköhän nyt luonnistu... Muistakaa kaikki sitten tutustua valmiiseen tuotokseemme, eikös vaan? Kotisivuilta lisätietoa, julkaisu parin viikon kuluttua... ;)
-Q-
12.04.2004 23:18:10
Kaverin levyllä on piilobiisi, joka on ennen ensimmäisen raidan alkua. Sen siis löytää vain jos keksii "kelata" ensimmäisen biisin alusta taakseppäin. Veikeä temppu, eikä liity kysymykseen mitenkään. Oliko muuta? :)
kunnasja
13.04.2004 10:03:16
Kaverin levyllä on piilobiisi, joka on ennen ensimmäisen raidan alkua. Sen siis löytää vain jos keksii "kelata" ensimmäisen biisin alusta taakseppäin. Veikeä temppu, eikä liity kysymykseen mitenkään. Oliko muuta? :)

No itse asiassa tietämättäsi tuo liittyy aiheeseen... Alunperin meinattiin, notta pistettäisiin pari introa indekseillä hävöksiin... silleen ettei niitä kuule jos skippailee tai pistää randomilla menemään, vaan levy täytyis kuunnella kokonaan jos haluaa kuulla ne. Mutta päädyimme sitten hieman erilaiseen ratkaisuun.
ike_
14.04.2004 11:46:38 (muokattu 14.04.2004 11:48:50)
Nerolla pystyy määrittämään biisien välissä olevan tyhjän ajan, oletus on kaksi sekuntia.

EDIT: siis sen kun laittaa nollaksi, niin taukoa ei pitäisi tulla. Riippuu tietysti soittimesta, kuinka nopeasti se raitaa vaihtaa.
kunnasja
15.04.2004 21:51:01
Nerolla pystyy määrittämään biisien välissä olevan tyhjän ajan, oletus on kaksi sekuntia.

Juu, tämä olikin jo tiedossa. Vähän erilaisesta tapauksesta on kyse tällä kertaa, kun kaksi raitaa on alunperin yhtenä palana, ja studiolla niitä ei kannata lähteä erottamaan toisistaan. Tänks enivei.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)