Aihe: Mitä edullisia mikkejä kotistudioon?
1
Antti1
04.08.2004 20:34:34 (muokattu 04.08.2004 20:36:16)
Äänikortin virkaa toimittaa Marian MARC A ja Behringer ADA8000. Kahdeksan (8) raitaa on siis mahdollista tunkea koneeseen sisään yhdellä kertaa. Tällä hetkellä mikkeinä on TSM MT57 (ihan ok kapula, riittää 57:ksi mulle) ja TSM MT87S (riittävän hyvä soundi ainakin laulun nauhoitteluun).

Sanotaan, että budjetti olisi kokonaisuudessaan näin äkkiä ajateltuna maksimissaan 500€ luokkaa. Jos parinkympin lisäpanostuksella saa kuitenkin huomattavaa laatueroa, sen voin vielä ilomielin maksaa. Enempää ei rahapussin nyörit kuitenkaan aukene. Tarkoituksena on nauhoittaa ihan perinteisiä rock/heavy/metal bändejä, mutta ehkä joskus harvoin myös jotain eksoottisempaa kolistelua ja kokeilua. Pääasiassa kuitenkin rock pohjaista musaa. Mahdollisimman yksinkertainen ja monipuolinen kapularivistö olisi hakusessa ihan harrastekäyttöön demojen nauhoitteluun ja opettelemiseen.

Minä olen ajatellut ehkäpä seuraavanlaista settiä: kaksi pienikalvoista konkkaa ja basarimikki. Miltä kuulostaa? Mitkä olisivat mahdollisimman laadukkaat ja monipuoliset vaihtoehdot kertomassani hintaluokassa?

Kertokaa, pohtikaa ja ehdotelkaa erilaisia vaihtoehtoja. Mä kuuntelen muiden ajatuksia tästä asiasta enemmän kuin mielelläni.

EDIT: Ja ennenkuin joku alkaa napisemaan haun käytöstä: mä tarkkailen tätä palstaa useita kertoja päivässä ja tiedän yleisimmät ehdokkaat. Haluaisin teidän nyt kuitenkin keskittyvän juuri minun tilanteeseeni, enkä antavan hakuohjeita.
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy
Groove Man
04.08.2004 22:06:01
Jep. Jos olet läksyjä kerta jo tehnytkin niin seuraavat ei tule varmaan suurena yllätyksenä.

Mun valinnat olis:
Shure Beta52 ja Röde NT-5 pari. St. Paulsilta yht. ~540. Ja sanoisin että ton parinkympin lisäpanos kannattaa ellei siitäkin saa vielä hiukan pois..

Nappaavat talteen laadulla mitä pitää. Shurella basaria ja vaikka (toista?) bassoskitta raitaa ja Rödet vaikka overeina, tilaa talteen, akustisia tai vaikka stereona liveveto narulle.

Maistuisi kyllä allekirjoittaneelle.. :p
rock777
06.08.2004 02:34:14
Moi. Mulla on basarissa akg d112 ja konkkaparina oktava mk012

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-165104.html
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-140272.html

yht 479+postit 23e.

Oktavat ovat asialliset mikit! Basarissa ehdottomasti groovemanin mainitsema beta52 tai sitten tuo d112. molemmat hyviä, taajuuskäyrä kannattaa kattoa kummasta tykkää.

Jos ostaa kaks mk012(ei sovitettua paria vaan kaksi erillistä) säästää parikymppiä.

matsattu pari 29 euroa kalliimpi.
jorma_r
06.08.2004 08:02:32
Jos ostaa kaks mk012(ei sovitettua paria vaan kaksi erillistä) säästää parikymppiä.

matsattu pari 29 euroa kalliimpi.

Jos taas lähtee tutun rekkakuskin mukana käymään Pietarissa saa matsatun parin kahteen sataan. Ja kivistävän otsan kaupan päälle.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)