marke- 23.08.2004 16:23:12 | |
---|
Ongelmana on lähinnä epäpuhtaat vokaalit ja niiden tunkeminen miksaukseen. Hevin 'ongelmahan' on kitaramatot ja kuinka ne ilolla peittää laulun taajusaluetta.. örinä onkin sitten vielä mutkikaampi juttu. Ainakin minulle. Puhtaan laulun saan istumaan ok nätisti, mutta semmonen Carcass tyylinen rääkynä ei natsaa sitten millään. Eli siis tason nosto peittää muut liikaa ja tasojen lasku peittää grunttia liikaa. Eli mistä ratkaisua tulisi alkaa hakemaan? Equsta? Kaiusta? Kompurasta? Ehkä näistä kaikista, mutta kun mikään ei tunnu auttavan. Ei edes kitaroiden leikkaaminen. Kiitos t:mä No chiefs, all indians. |
Antti1 23.08.2004 16:42:43 | |
---|
Löytyiskö pienenpientä näytepätkää tästä ongelmallisesta miksauksesta? Mä lähtisin hakemaan erottuvuutta vähentämällä mahdollisia efektejä ja equttamalla muita soittimia laulun tieltä. Mut jos sitä näytettä sais. On vaikeaa neuvoa (tai yrittää neuvoa), jos ei tiedä lähtötilannetta. "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
Locrian 23.08.2004 16:45:09 | |
---|
Ite vetelen just tolla Carcass-tyylillä eikä mulla oo hirveästi ollu ongelmia.Mistä sä rakennat?Ite nauhotutan aina 2-4 skebaraitaa jotka levittelen aika leveelle.Ns. yli.Jos laulusoundi on kunnossa niin siitä pystyy leikkaamaan aika paljon alempia keskialueita ilman että mitään tärkeetä katoaa.Sitten toinen, mahdollisesti kolmas, lauluraita kaiutettuna pikkasen sivuille.Equtukset tukemaan päälaulua ja pikkasen kaikua josta voi vielä leikata ylä- ja alapäätä. Sitten muutaman kerran oon tehnyt jotain ihan muuta jos korvat on niin sanonut. I hate eatin' vegetables...
Can't swallow the wheelchair...
Tarvitseeko bändisi live-miksuuttajaa?Pistä viestiä. |
askomiko 23.08.2004 17:26:59 | |
---|
Hätätilanteessa olen survonut örinään enhancerin. |
marke- 23.08.2004 19:48:11 (muokattu 23.08.2004 19:49:55) | |
---|
Löytyiskö pienenpientä näytepätkää tästä ongelmallisesta miksauksesta? Mä lähtisin hakemaan erottuvuutta vähentämällä mahdollisia efektejä ja equttamalla muita soittimia laulun tieltä. Mut jos sitä näytettä sais. On vaikeaa neuvoa (tai yrittää neuvoa), jos ei tiedä lähtötilannetta. Ymmärrettävästi :) Juu.. näytettä en just nyt vielä saa ilmoille. Mutta efekteistä. Niitä on tasan särö ja kompura. Kumpakaan en poista ja tuttu yläkeskialueen leikkaaminenkaan kitaroista ei nyt käy laatuun. 2 kitaraa on korkeintaan metelissä.. molemmat stereona, mutta panorointi hillitympää. Lievää kompurointia tosiaan 6:1 suhteella. Muita soittimia särötön basso lievällä kompuralla ja rummut. Rasittavaa kun pienillä eväilläkään ei saa miksausta kasaan ja muiden soittimien saundi tuntuu olevan suht selkeä. Mutta jees.. hyviä vinkkejä kiitos.Ehkä tuo lauluraidan tuplaus ja sivulle panorointi voi auttaa. Perus ylä- ja alapää eq. leikkauksilla juuri en ole aivan saanut haluttua tulosta.. nekin on pakollisia, mutta laulu tuntuu jäävän silti jalkoihin Itse laulusaundi pitäis olla kunnossa. Laitan samplea ja tuloksia jahka kerkiän. No chiefs, all indians. |
Daunt 23.08.2004 22:18:20 | |
---|
Millä mikillä laulu on äänitetty? |
marke- 24.08.2004 11:33:49 | |
---|
Millä mikillä laulu on äänitetty? viisseiskalla. toimii kohdallani paremmin ku viiskasi. vaihtoehtoa sille löytyy tällä hetkellä vain tsm 87 konkka. että budjettilaitteilla tässä siis työstetään. No chiefs, all indians. |
Daunt 24.08.2004 11:42:58 | |
---|
viisseiskalla. toimii kohdallani paremmin ku viiskasi. vaihtoehtoa sille löytyy tällä hetkellä vain tsm 87 konkka. Mikä vika siinä TSM:ssä on? Minäkin taistelin samanlaisten ongelmien kanssa niin kauan kuin käytin SM58:aa lauluäänityksissä. Hommasin Röden NT1000:n ja alkoi laulu toimimaan miksauksessa ilman mitään kikkailua. |
Antti1 24.08.2004 15:53:59 | |
---|
Mikä vika siinä TSM:ssä on? Ei mun mielestä mitään vikaa. Ehkä aavituksen kireä yläpää ja korostus jossain 10-12KHz tienoilla. Ei varmaan esikuvansa veroinen, mutta hyvän kuuloinen mikki kuitenkin. Ennemmin sillä ne laulut nauhoittelisin. "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
marke- 24.08.2004 17:29:50 | |
---|
Ei mitään vikaa kai.. pitääpä sillä koettaa sitten uudelleen. No chiefs, all indians. |
kivi 24.08.2004 18:34:24 | |
---|
Mikä vika siinä TSM:ssä on? Omallani on tehty kahden levyn vokaalit, ja aika hyvältä soundaa, eli kyllä siitä vastinetta yli sen 99 euron saa. Parempi se on "levylaululle" kuin tavallisimmat "livevaihtoehdot". |