Aihe: Kun äänitykset ovat päättyneet..
1
hognabbt
28.09.2004 00:43:55
Olen tässä kesän ja syksynmittaan äänittänyt omaa "levyä" ja olen pikkuhiljaa siinä vaiheessa että lasken kitaran alas hartioiltani ja siirryn koneen ääreen työllistämään raitojani.
Olen nauhoittanut sähkö-, akustistakitaraa, bassoa, laulua, pianoa, synikkaa, viulua. Rummut olen luonut trackerilla.

Olen nauhoittaessa käyttänyt shure 57 pienen mikserin kautta tietokoneessani sijaitsevaan TerratecinEWX24/96 äänikorttiini. Acid Pro ohjelma on taltioinut soittoni.

Ajattelin lyhyeesti kysyä että mitä kannattaa ottaa huomioon/tehdä/muunnella/poistaa/lisätä ym ym että kappaleitten soundi olisi parempi miksauksen jälkeen kuin mitä se oli ennen työllistämistä? Mitä ohjelmia/plugineja kannattaisi käyttää seuraaviin seikkoihin: Kysymys merkkejä ovat ainakin noise reduction kokonaisuudessa. Raitojen soundin muuntelu, esim kaikujen lisäystä, onko järkeä? Yksittäisten raitojen sijoittelu "stereokuvaan"? Muuta hyödyllistä tiedettävää. Jos teiltä löytyy hyviä vinkejä, niin kuuntelisin mielelläni.

Hankalaa tämä musisointi..:)
hognabbt
28.09.2004 00:44:46
Vähän sekavaa tekstiä kyllä kokonaisuudessaan ja kello onkin jo aika paljon, mutta toivottavasti saatte jotain tolkkua..:)
Reddie
28.09.2004 01:25:27
Tutustu ekana tohon Pulun Miksauskirjaan:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=16&t=50706&o=0&co=0

Sen jälkeen etsi käsiisi J. Pekka Mäkelän "Kotistudio"-niminen kirja ja lue se. Sori mutta kysymyksesi oli aika laaja. :D Mutta kun oot selvästi panostanut tohon nauhoittamiseen niin varmasti jaksat panostaa tohon miksaamiseen sen verta että hankit vähän tota pohjatietoakin.
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
hognabbt
28.09.2004 09:52:16
Tutustu ekana tohon Pulun Miksauskirjaan:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=16&t=50706&o=0&co=0

Sen jälkeen etsi käsiisi J. Pekka Mäkelän "Kotistudio"-niminen kirja ja lue se. Sori mutta kysymyksesi oli aika laaja. :D Mutta kun oot selvästi panostanut tohon nauhoittamiseen niin varmasti jaksat panostaa tohon miksaamiseen sen verta että hankit vähän tota pohjatietoakin.

Joo täytyy perehtyä tosissaan noihin teoksiin, eiköhän se siitä :D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)