mikainen 11.09.2004 14:53:30 | |
---|
Milläs konstilla saisi häiritseviä laulajan sihahtavia s-kirjaimia tasoitettua, Cubase sx on käytössä? Miksaus on siis menossa. |
BotneLapio 11.09.2004 16:00:08 | |
---|
De-Esser -=Botnee!!=- |
mikainen 11.09.2004 17:28:11 | |
---|
De-Esser Tack. |
Timo JM 12.09.2004 07:31:55 | |
---|
Meidän laulajalla on sen tyyppinen ässä, ettei s-limitterit tahdo purra siihen. Niinpä ainoa keino on ollut editoida ihan sampletasolla manuaalisesti pahimpia suhahdus/vihellyksiä. Vaan onnistuu se niinkin. Käsityötä on tosin aika paljon. Tässä vielä näyte: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ?c=17&t=65117&o=0&co=30 (Saapi muuten käydä arvostelemassa.) ...siis mun mielestä. |
dewil 12.09.2004 13:37:42 | |
---|
Kyllä ne ässät saa yleensä kuriin, ilman että jokaista tarvii erikseen muokata. Jos perinteisen s-limitterin säädöt eivät riitä, niin kokeileppa skannata yläpäätä EQ:lla tosi tiukalla Q-arvolla jtn.+15db. Kunnes piikki löytyy. Sit vaan leikkaat sitä ihan härskisti, kunnes tyydyttää. Noita kahta kun käyttää sopivassa suhteessa, niin luulis toimivan. (Tai sitten laulaja puheterapeutin juttusille ;) Don´t Clone The Beat. Own The Beat. |
Timo JM 12.09.2004 13:45:07 | |
---|
Kyllä ne ässät saa yleensä kuriin, ilman että jokaista tarvii erikseen muokata. Ei saa silloin kun on kyseessä viheltävä ässä. Siihen ei auta kuin hammaslääkäri. ...siis mun mielestä. |
dewil 12.09.2004 16:22:41 | |
---|
Waves-Dentist.VST :D Don´t Clone The Beat. Own The Beat. |
Timo JM 12.09.2004 19:43:05 | |
---|
Waves-Dentist.VST :D Jep! Ekassa versiossa oli muuten bugi eikä toiminut Windows XP:ssä. Uudempi v1.01 toimii! ;-) ...siis mun mielestä. |
milcoin 12.09.2004 23:52:44 | |
---|
Kokemus on ainakin opettanut mulle että ässät on pakko laittaa kuriin jo äänityksessä, muuten peli on enemmän tai vähemmän menetetty. Jos vahinko on jo tapahtunut se onkin sitten tasapainottelua automaation (EQ, volume) ja deesserin välillä. Niin ja en ole kuullut vielä yhtään softa-deesseriä joka toimisi kunnolla. Jos mä tuottaisin bändiä jossa on ässiä viheltävä laulaja, en lähtis peittämään asiaa vaan tekisin siitä koukun. Tavallisia ässiä on maailma pullollaan. Rohkeasti vaan sieltä etuhampaiden välistä! Pako - jazzittomien viimeinen lahjapaikka eiku.... |
Timo JM 13.09.2004 00:36:22 | |
---|
Jos mä tuottaisin bändiä jossa on ässiä viheltävä laulaja, en lähtis peittämään asiaa vaan tekisin siitä koukun. Tavallisia ässiä on maailma pullollaan. Rohkeasti vaan sieltä etuhampaiden välistä! Nyt et taida tietää mistä puhut. Kaiken kompuroinnin ja masteroinnin jälkeen vihlovan kova vihellys-ässä pilaa koko biisin. Aika huono koukku! ...siis mun mielestä. |
dewil 13.09.2004 01:43:01 | |
---|
wavesin de-esser futaa kyl mulla aina ihan helvetin hyvin Don´t Clone The Beat. Own The Beat. |
Neljä Ruuvia 13.09.2004 09:23:28 | |
---|
Nyt et taida tietää mistä puhut. Kaiken kompuroinnin ja masteroinnin jälkeen vihlovan kova vihellys-ässä pilaa koko biisin. Aika huono koukku!Mitä jos löysää master kompuraa??? Tai ottaa kokonaan pois ja kompressoi sen minkä pystyy masterointi vaiheessa? |
Timo JM 13.09.2004 10:35:58 | |
---|
Mitä jos löysää master kompuraa??? Tai ottaa kokonaan pois ja kompressoi sen minkä pystyy masterointi vaiheessa? Mä en käytä masterkompuraa ollenkaan. Sitä paitsi huono ässä ei saa sanella mitään mikä liittyy musan työstämiseen. Biisistä täytyy pyrkiä ensisijaisesti tekemään mahdollisimman hyvä. Ässän kanssa kikkailaan sitten mitä voidaan. Eikä mulla yleensä sen suhteen mitään ongelmia olekaan - ainoastaan tän yhden laulajan kanssa. ...siis mun mielestä. |
milcoin 13.09.2004 11:28:07 | |
---|
Nyt et taida tietää mistä puhut. Kaiken kompuroinnin ja masteroinnin jälkeen vihlovan kova vihellys-ässä pilaa koko biisin. Aika huono koukku! Joku ottaa huumorin vähän liian tosissaan. Kuullostaa siltä että sun kompurointi ja masterointi pilaa koko biisin, ei ässät. Se mitä ehkä yritin sanoa on, että joskus on annettava miksauksessa tilaa tollasille erikoisuuksille. Miksaus tavallaan rakennetaan jonkun elementin ympärille. Oli kyseessä sitten epävireinen kitara tai laulajan huono artikulaatio. Rajansa kuitenkin kaikella. Pääasia ettet yritä pakottaa miksausta johonkin suuntaan mihin se ei itse halua mennä (liika kompressointi yms) Onnea miksaukselle! Pako - jazzittomien viimeinen lahjapaikka eiku.... |
Timo JM 13.09.2004 12:56:56 | |
---|
Joku ottaa huumorin vähän liian tosissaan. Kuullostaa siltä että sun kompurointi ja masterointi pilaa koko biisin, ei ässät. Onnea miksaukselle! Luulen aika hyvin tietäväni mitä olen tekemässä. Kuuntelitko biisin aiemmasta viestistäni? Onko siinä jotain vikaa? ...siis mun mielestä. |
Mättöpiiska 13.09.2004 19:00:00 | |
---|
Jos mä tuottaisin bändiä jossa on ässiä viheltävä laulaja, en lähtis peittämään asiaa vaan tekisin siitä koukun. Oon ihan samaa mieltä sun kanssas siinä, että Verenpisara tarttis jotain koukkuja. |
askomiko 13.09.2004 22:05:44 | |
---|
Toissakesänähän oli se yksi pieni radiohitti, "me tapoimme tunteen.. RakkaudeSFfta, se oli niiiin, selvästi eSFillä" |
piude 14.09.2004 01:45:28 | |
---|
Toissakesänähän oli se yksi pieni radiohitti, "me tapoimme tunteen.. RakkaudeSFfta, se oli niiiin, selvästi eSFillä" joo, hiukan häiritsevästi siinä suhisee. jännä juttu kuitenkin miten verenpisaran ekalla levyllä ässät ei suhise häiritsevästi, vaikka laulaja ääntää suhtkoht samalla tavalla. eli joko ässävika on hankittu matkan varrella, tai sitten toisen levyn nauhoituksessa/miksauksessa on tehty jotain eri tavalla.. |
midprice 14.09.2004 09:10:59 | |
---|
eli joko ässävika on hankittu matkan varrella, tai sitten toisen levyn nauhoituksessa/miksauksessa on tehty jotain eri tavalla.. Ja negativellä päinvastoin. Nämä uudemmat negativen radiohitit ei sshuhisshe enää häiritsevästi, niinkuin ne vanhat. |
Timo JM 14.09.2004 10:06:24 | |
---|
Ja negativellä päinvastoin. Nämä uudemmat negativen radiohitit ei sshuhisshe enää häiritsevästi, niinkuin ne vanhat. Joo, mutta siellä tökkii lausuminenkin: "Wits jyy-yy..." ...siis mun mielestä. |