Aihe: Marian Marc A & Behringer ADA8000
1
jhakwe
08.12.2004 10:47:46

Seuraa tyhmä kysymys, mutta olkaa armeliaita, sillä hausta ei ollut apua.

Olen tässä tovin miettinyt vaihtoehtoja demotteluraudan hankkimiseksi PC:lle, ja tullut siihen tulokseen, että tuo ADA8000 ( http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … _pro8_digital_ada8000_prodinfo.html ) olisi sopiva tarkoituksiini. Siihen tietysti tarvitsisi jonkun sopivan äänikortin, ja Marian Marc A ( http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_marian_marc_a_prodinfo.html ) näyttäisi sopivalta hintansa ja ominaisuuksiensa puolesta. Olenko siis ymmärtänyt oikein, että ADA8000:n saa Marianiin kiinni ongelmitta niin, että kaikki ADA8000:n sisään- ja ulostulot ovat käytettävissä? Jos saa, millainen piuha siihen sopii? Näyttävät Thomannin tuotekuvissa liittimet erilaisilta, niin heräsi epäilys :)
sami_sumea
08.12.2004 10:55:54

Olen tässä tovin miettinyt vaihtoehtoja demotteluraudan hankkimiseksi PC:lle, ja tullut siihen tulokseen, että tuo ADA8000 ( http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … _pro8_digital_ada8000_prodinfo.html ) olisi sopiva tarkoituksiini. Siihen tietysti tarvitsisi jonkun sopivan äänikortin, ja Marian Marc A ( http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_marian_marc_a_prodinfo.html ) näyttäisi sopivalta hintansa ja ominaisuuksiensa puolesta. Olenko siis ymmärtänyt oikein, että ADA8000:n saa Marianiin kiinni ongelmitta niin, että kaikki ADA8000:n sisään- ja ulostulot ovat käytettävissä? Jos saa, millainen piuha siihen sopii? Näyttävät Thomannin tuotekuvissa liittimet erilaisilta, niin heräsi epäilys :)

Kyllä, olet ymmärtänyt oikein. Esim. Mohla täällä duunaa juuri tuolla kyseisellä setupilla, ja hyvin toimii.

Tossa on se hyvä puoli, että noita voi vielä ketjuttaa, eli ostamalla lisää noita paketteja saat lisää kanavia sopuhintaan.

...
... Valtakunnanlaapotti on puhunut!
Daunt
08.12.2004 13:01:38
Jos saa, millainen piuha siihen sopii?

Toslink/Toslink:

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_optical_kabel_5m_prodinfo.html

En kyllä suosittele SSSnaken kaapelia, koska itselläni on mennyt kaksi rikki. Hirveä rätinä.
Dauntless -Death/Thrash Metal-
Mohla
08.12.2004 16:08:42

Joo. Tolla sivulla on mun kokemuksia:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ?c=33&t=23551&o=80&co=0

Hyvin toimii. Sain nyt vielä USBmidiportin niin ei oo sitäkään puutetta kun koneen oma portti ei suostunu fudaamaan aiemmin. Nyt kelepaa.
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
jhakwe
08.12.2004 17:51:51

Suurkiitos, on mukava tietää, että saa toimivan systeemin jokseenkin pienellä taloudellisella panostuksella. Sitten vain odottelemaan kesää ja sen mukanaan tuomia töitä, että riittää varallisuus kun Truthitkin pitäisi hankkia :)
BenGlenton
13.12.2004 15:34:05
Mulla on myös MARC A + ADA8000. Hyvin toimii, voin suositella, mikäli et tarvitse lisäksi midi-liitäntöjä.

Hyvää Toslink piuhaa saa Biltemasta!

http://www.biltema.fi/osteri/osteri … id=118&SID=32745361315353961712
Supreme Court , The Point Reason Kill -EP:ltä ladattavissa kotisivuilla!
superfly
13.12.2004 17:36:28
Tämä kuulostaa kiintoisalta setupilta. Tämän helppo ja edullinen laajennettavuus on todella iso plussa. Onko vaihtoehtoja tuolle ADA8000:lle tarjota? Behringereistä on hieman karuja kokemuksia.
PIM
13.12.2004 20:08:45
Onko vaihtoehtoja tuolle ADA8000:lle tarjota?

Ei löydy, ellet ole valmis sijoittamaan 3 -5 kertaista summaa johonkin toiseen merkkiin.
E=Fb, Einstein's theory of music
Mohla
14.12.2004 02:40:00 (muokattu 14.12.2004 02:40:29)

Behringereistä on hieman karuja kokemuksia.

Niin no, Behringer on niin sanottua Pirkka-laatua, eli jotkut tuotteet ovat aivan hanurista, ja jotkut taas oikein kelpo laitteita. ADA8000 kuuluu tähän jälkimäiseen. Eli minun mielestäni tuohon voi ihan huoletta sijoittaa.
-Charlie McCharty
Dr.Rubber
14.12.2004 08:09:54 (muokattu 14.12.2004 08:12:54)
Niin no, Behringer on niin sanottua Pirkka-laatua, eli jotkut tuotteet ovat aivan hanurista, ja jotkut taas oikein kelpo laitteita. ADA8000 kuuluu tähän jälkimäiseen. Eli minun mielestäni tuohon voi ihan huoletta sijoittaa.

Joo, samaa sanon minä. Kyllä sillä kelpo kotistudiolaatua tekee. Mielestäni ADA8000 on jopa yllättävän hiljainen vehje (lue: en kuullut kohinaa isommillakaan vahvistuksilla). Pelotti kyllä itseänikin, kun koneen tilaukseen pistin, mutta eipä ole kaduttanut.

Muuten, tilasin oman koneeni St.Pauls Soundista - hinta taisi olla vähän alle thomannin, toimitusaika oli muutaman päivän ja palvelu jotain sellaista, mihin harva postimyyntifirma pystyy. Joten suosittelen harkitsemaan. Toki jos T-kaupasta olet korttia ja muuta kamaa tilaamassa, niin sitten kannattaa ottaa kaikki sieltä.
Kyttä on poliisi!
PIM
14.12.2004 09:52:06 (muokattu 14.12.2004 11:48:52)
Ottakaa nyt huomioon noissa Behringer jutuissanne että toisin kuin monen amerikkalaisen firma kohdalla Behringerien laatu on viime vuosina ollut tasaisessa nousussa. On totta että Behringer aloitti kymmenen vuotta sitten tekemällä halpoja ja eikä välttämättä niin laadukkaita kopioita tunetumpien valmistajien tuotteista, mutta Behringerillä on ollut jo pitkään tarjolla myös laadukkaita oman suunnittelun tuotteita (ADA8000, DDX3216, BCF2000) jotka on saanut lähes varauksetonta kiitosta ympäri maailman erityissesti niiden edullisten hintojen ja monipuolisten ominaisuuksien ansiosta. Ennemmin kuin tuhlata energiaansa tähän iänikuiseen B-lyttäykseen ainakin minusta monen harrastelijan olisi syytä olla ennemminkin kiitollinen Behringerille mahdollisuudesta päästä käsiksi sellaisiin laitteisiin, josta ennen Behringeriä monellakaan olisi ollut varaa edes uneksia saatika ostaa omaksi. Minä ainakin olen, enkä yhtään häpeä tunnustaa sitä.

MAINOS:
Pistin juuri tilaukseen Behringerin DDX3216 mikserin joten ainakin toinen ADA8000:stani kaipaa uutta kotia. Hp. 200e.
E=Fb, Einstein's theory of music
Antti1
14.12.2004 21:34:09 (muokattu 15.12.2004 15:54:04)
EDIT: Ei mitään enää.
"What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortenin isä
Mikael
14.12.2004 22:30:17 (muokattu 14.12.2004 22:41:18)

Ottakaa nyt huomioon noissa Behringer jutuissanne...

Kyllä se kuluttajan käyttäytyminen vaan menee silleesti, että kun kerran on saanut joltain paskaa käteen niin ei se mielipide ihan tosta vaan käänny sillä, että joku netissä sanoo homman olevankin yht'äkkiä sittenkn ok.

Nykybehringereistä ei oo paljonkaan hajua, mutta kaikki kolme omistamaani ko. merkin vehjettä ovat olleet oikeasti huonoja ja suurin osa käyttämistäni muiden behringereistä ovat olleet joko osittain rikki tai huonoja (tai molempia). Jotenkin kun on toi luottamus mennyt niin ei enään innosta edes testailemaan...

Siinä olet oikeassa että behku tarjoaa aloittelvalle studioharrastajalle mahdollisuuden käyttää kaikenlaisia laitteita edullisesti. Eipä mee niin paljon rahaa hukkaan jos innostus lopahtaa.

EDIT: B1-mikki on muuten poikkeus tosta linjasta. Mulla on ollut muutaman kerran 2kpl noita äänityksissä ja ovat toimineet moitteetta ja soundi oli varsin kelpoisa, josksin toisessa oli snadisti enemmän yläpäätä kuin toisessa.
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Mohla
15.12.2004 00:34:17

Nykybehringereistä ei oo paljonkaan hajua, mutta kaikki kolme omistamaani ko. merkin vehjettä ovat olleet oikeasti huonoja ja suurin osa käyttämistäni muiden behringereistä ovat olleet joko osittain rikki tai huonoja (tai molempia). Jotenkin kun on toi luottamus mennyt niin ei enään innosta edes testailemaan...

Mulla on taas kokemusta Behringereistä sekä livemiksauksessa, että studiossa eikä mulloo mitään pahaa sanottavaa.

Niin, ja B-2 mikkejä on tullut käyteltyä kanssa, ja oikein hyvin pelaa.
-Charlie McCharty
PIM
15.12.2004 11:03:43
Vaihtoehtona tuolle Marianin kortille kannattaa katsella myös Terratecin EXW88D kortteja sillä niitä saa suurinpiirtein samaan rahaan ja niistä löytyy myös kaivattu midiväylä sekä toimivat linux-ajurit. Tämä vaan tiedoksi ihan siltä varalta jos haluaa polkasta studion pystyy taskurahoilla eikä maksaa isoja rahoja windowsin musasoftista.
Myydään: ADA8000, hp. 200e.
Locrian
15.12.2004 11:10:07
Mulla on taas kokemusta Behringereistä sekä livemiksauksessa, että studiossa eikä mulloo mitään pahaa sanottavaa.

Uudempaa laitteistoa vai vanhaa? Miksasin just tuossa hetki sitten yhen isomman bändin vanhalla Eurodeskillä enkä kyllä tykännyt. Kiree yläpää ja "ontto" yleissaundi. Jotenkin oli epämusikaalinen saundi ihan kättelyssä jota joutu sitten ruuvaamaan sinne sun tänne.
"Get the fuck out of my truck." -Truckdriver son of a bitch
Daunt
15.12.2004 12:31:15
EDIT 3: Luulenpa selvittäneeni ongelman noihin paskoihin t-kaupan piuhoihin. Mistä saa kunnollisia jotka KESTÄÄ?

Proel tekee hyviä Toslink-piuhoja.
Dauntless -Death/Thrash Metal-
koivsa
15.12.2004 19:00:02
Mistä päin maailmaa olet, PeteH? Oisin hankkimassa tuota Behringerin ADA8000:ta...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)