Aihe: Kokemuksia Yamaha MG 16/4:sta? 1 2 | |
---|---|
![]() 16.12.2004 22:07:52 | |
Elikkä bändille oltaisiin tuommoista hankkimassa treeni- ja keikkakäyttöön joten olisiko jollain kokemuksia ko. mikseristä? Bassoni on Raamattuni ja sen soitto saarnaani. | |
![]() 17.12.2004 11:50:35 (muokattu 17.12.2004 11:51:10) | |
Kokemusta ei mut tässä ainakin yksi kelpo arvostelu aiheesta: http://www.soundonsound.com/sos/Jul03/articles/yamahag164.asp? miten käy Kekkoselta rock'n'roll? | |
![]() 17.12.2004 16:08:14 | |
Minulla löytyy moinen, tosin FX -malli. Kattavaa ja kiveksenkovaa kokemusta minulla ei tietty muiden mallien vastaavista ole, mutta tästä Yammusta ei ole kyllä mitään pahaa sanottavaa. Hyvän kuuloinen, hyvän tuntuinen ja näinollen myös hinta/laatu -suhde oli minusta hyvinkin kohdallaan. Lick my lovepump!
Redbound | |
![]() 17.12.2004 16:16:58 | |
Mikael: Kokemusta ei mut tässä ainakin yksi kelpo arvostelu aiheesta: http://www.soundonsound.com/sos/Jul03/articles/yamahag164.asp? Pintapuolisen lukaisun jälkeen komppaan tietty tuota yhteenvetolaatikon miinusosastoa. Sillä erolla että omassa FX .mallissani EQ:a ei ole pultattu keskialueen säätöä kiinteästi 2,5KHz kohdalle, joka auttaa asiaa kummasti. Silti EQ saisi olla kattavampi:-) Tosin en tiedä onko tämän kokoluokan vehkeissä missään moista. Lick my lovepump!
Redbound | |
![]() 17.12.2004 19:01:34 | |
Behringereissä on ainakin (puoli?)parametrinen keskialue ja Kiinassahan noi Yammutkin näemmä tehdään joten laatu lienee molemmissa samaa tasoa. Myydään: Dean Evo 60, Fenix strato David Barfuss -mikeillä | |
![]() 18.12.2004 14:43:47 | |
Meillä on ollut bändien (rock/tanssi) käytössä 16/6FX nyt about puoli vuotta eikä pahaa sanaa sanottavana. Eronahan tuossa ja 16/4 on erillinen master EQ, efektit, toinen aux sekä toinen ryhmä. Ainoa miinus on keikkakäytössä vain kaksi auxia, mielellään ottaisi ainakin yhden lisää, mutta kyllä noillakin pärjää. Myydään: Inssiopiskelijalle kirjoja. Katso tori/muut. | |
![]() 18.12.2004 23:29:35 | |
PeteH: Behringereissä on ainakin (puoli?)parametrinen keskialue FX-mallissa on puoliparametrinen keskialue. Kuten tuossa ylempänä kerroin. Ei ole pultattu 2,5KHz kohdalle. Kiinassahan noi Yammutkin näemmä tehdään joten laatu lienee molemmissa samaa tasoa. Pakkohan sen on näin olla, kun kerran perustelukin on raudanluja:-) Behkuthan on tunnetusti laatutavaraa. Halvemmallahan sellaisen myös saa. Ja kun samanlaisia kun laadultaan kerran ovat niin eihän tässä enää ole kahta tietä. Lick my lovepump!
Redbound | |
![]() 18.12.2004 23:31:05 | |
Sinun mielestäsi siis Yamaha on automaattisesti parempi kuin Behringer siitä syystä että laitteen paneelissa lukee Yamaha? Myydään: Dean Evo 60, Fenix strato David Barfuss -mikeillä | |
![]() 18.12.2004 23:38:21 | |
PeteH: Sinun mielestäsi siis Yamaha on automaattisesti parempi kuin Behringer siitä syystä että laitteen paneelissa lukee Yamaha? Ei. Vaan sinun mielestä Yammun ja Behkun laatu on samaa koska ne on tehty molemmat Kiinassa! Ei käännetä päälaelleen. Prkl. Mä olen tavannut hyviä ja huonoja behkun kamoja. Tästä Yammusta ei ole ollut muutakuin hyvää sanottavaa. Ja etusia on kehuttu. Siksi valitsin itse, kun samaan tapaan eri merkkien välillä pähkäilin. Tämä on mutua (niinkuin sinunkin juttusi) ja siksi VAIN mutua, mutta ennemmin otan Yammun kuin Behkun jos saan valita. Olkoonkin että ne on molemmat (sinun puheidesi mukaan) tehty Kiinassa. Ja kuten sanottu: muutaman kuukauden käytön jälkeen olen Yammuun erittäin tyytyväinen. Lick my lovepump!
Redbound | |
![]() 19.12.2004 01:25:51 | |
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=76946 Meillä on tällä hetkellä tuo pikkuveli MG 12/4 kotistudiokäytössä, vaikuttaa kovin pätevältä laitteelta. Kuulostaa hyvältä, helppo käyttää, monipuolinen (jota tuo MG 16/4 on vielä hiukan enemmänkin.) ---- | |
![]() 19.12.2004 11:23:53 | |
Tämä on mutua (niinkuin sinunkin juttusi) ja siksi VAIN mutua, mutta ennemmin otan Yammun kuin Behkun jos saan valita. Olkoonkin että ne on molemmat (sinun puheidesi mukaan) tehty Kiinassa. Mikään mun jutussani ei ollut mutua koska ne molemmat tehdään samalla konseptilla Kiinassa eli länsimainen firma speksaa tuotteen joka valmistetaan sitten halvalla Kiinassa. Jos luit tarkasti mun viestini niin ilmaisin siinä vain sen että tuosta Yamaha nimestä yksinään ei pidä vetää sitä johtopäätöstä että se olisi automaattisesti parempi kuin Behringer vaan että niitä kannattaa verrata keskenään ennen ostopäätöstä. Ja kuten sanottu: muutaman kuukauden käytön jälkeen olen Yammuun erittäin tyytyväinen. Mä olen ollut jo useamman vuoden tyytyväinen kaikkiin Behringereihin mitä mulla on ollut ja on tälläkin hetkellä, Ja sama pätee myös Yamahoihin, joita niitäkin on tullut omistettua. Myydään: Dean Evo 60, Fenix strato David Barfuss -mikeillä | |
![]() 19.12.2004 12:29:43 | |
PeteH: Mikään mun jutussani ei ollut mutua koska ne molemmat tehdään samalla konseptilla Kiinassa eli länsimainen firma speksaa tuotteen joka valmistetaan sitten halvalla Kiinassa. Jos sanot että "Kiinassahan noi Yammutkin näemmä tehdään joten laatu lienee molemmissa samaa tasoa." niin kyllä se aika mutulta kuulostaa;-D Tuossa muuten taasen mutustelet ja yleistät aika rankasti. Minusta: "länsimainen firma speksaa tuotteen joka valmistetaan sitten halvalla Kiinassa" ei ole yhtäkuin tuotteiden laatu olisi samaa. Jos luit tarkasti mun viestini niin ilmaisin siinä vain sen että tuosta Yamaha nimestä yksinään ei pidä vetää sitä johtopäätöstä että se olisi automaattisesti parempi kuin Behringer vaan että niitä kannattaa verrata keskenään ennen ostopäätöstä. Mä ymmärsin viestisi tarkalleen niin että molemmat on tehty kiinassa = ne ovat samaa laatua. Tai siis lienevät... Kiinassa tehdään aika helvetisti kamaa. hyvää ja huonoa. Minä en tiedä, etkä sinäkään voi tietää tarkalleen miten kunkin firman tuotanto siellä toimii. Saati sitten minkälaista laadunvalvontatyötä / muita kriteereitä yritys käyttää. Mä olen ollut jo useamman vuoden tyytyväinen kaikkiin Behringereihin mitä mulla on ollut ja on tälläkin hetkellä, Ja sama pätee myös Yamahoihin, joita niitäkin on tullut omistettua. Tätä en epäile. Behkun kamat on minusta ihan jees tämän tason hommiin mitä minullakin on. Kunhan osaa varautua siihen että susiakin on joukossa. Itsekin olisin ostanut Behkun ellei tämä Yammu olisi tullut vastaan. Lick my lovepump!
Redbound | |
![]() 19.12.2004 13:13:18 | |
Ihan asiallisen oloinen peli! Pari viikkoa olen tuon nyt omistanut, pahaa sanottavaa ei tähän asti ole. Huomenna alkaa muutaman piisin joulusinkun työstäminen, jammu joutuu tositilanteeseen. Pitääpä laittaa kommenttia jos jotain tarkemman testauksen tuloksena mieleen tulee... | |
![]() 20.12.2004 11:48:52 | |
Käytin tuossa vietissäni "lienee" sanaa merkityksessä "on mahdollista että" juuri siitä syystä että en tiedä asiaa varmasti ja toisaalta myös halusin sillä viitata siihen että pelkkä nimi paneelissä ei nykypäivänä enää ole mikää varma tae laadusta. Jos olisin käyttänyt sanaa "on" asiasta josta en ole varma, kuten käytin sanaa "tehdään" siinä että ne molemmat tehdään Kiinassa, se olisi ollut mutua. Sitä en kyllä vieläkään ymmärrä että mistä moinen vihamielinen suhtautuminen toisten sanomisiin. Jos sinulla on jotain faktaa minkä perustella Yamaha on parempi kuin Behringer niin sen olisit voinut varmaan tuoda esille rakentavammassakin hengessä. Myydään: Dean Evo 60, Fenix strato David Barfuss -mikeillä | |
![]() 20.12.2004 12:01:51 | |
Sitä en kyllä vieläkään ymmärrä että mistä moinen vihamielinen suhtautuminen toisten sanomisiin. Jos sinulla on jotain faktaa minkä perustella Yamaha on parempi kuin Behringer niin sen olisit voinut varmaan tuoda esille rakentavammassakin hengessä. Noh. Kyllä mun nähdäkseni Cornflake suhtautui asiaan alun pitäen kaikkea muuta kuin vihamielisesti, kunnes itse rupesit laittamaan sanoja hänen suuhunsa vähintäänkin kärkkäältä vaikuttavaan sävyyn. "Sinun mielestäsi siis Yamaha on automaattisesti parempi kuin Behringer siitä syystä että laitteen paneelissa lukee Yamaha?" Mun täysin subjektiivisen käyttäjäkokemuksen mukaan Yamahan vehkeet ovat keskimäärin olleet selvästi laadukkaampia kuin Behringerit. mutta miten käy Kekkoselta rock'n'roll? | |
![]() 20.12.2004 16:08:01 | |
PeteH: Käytin tuossa vietissäni "lienee" sanaa merkityksessä "on mahdollista että" juuri siitä syystä että en tiedä asiaa varmasti Väänsin tästä jo rautalankaa tuosta ylempänä. toisaalta myös halusin sillä viitata siihen että pelkkä nimi paneelissä ei nykypäivänä enää ole mikää varma tae laadusta. Ja minä sitä että jos jokin kilke on tehty Kiinassa me emme voi vetää laadun osalta yhtäläisyysmerkkejä toiseen vastaavaan joka sekin on tehty samassa maassa. Tuosta olemme ihan samaa mieltä. Ei merkki välttämättä kerro mitään. IMO Yammu on paljon luotettavampi merkki kuin korvamerkki. Sitä en kyllä vieläkään ymmärrä että mistä moinen vihamielinen suhtautuminen toisten sanomisiin. En ymmärrä mistä vihamielisyydestä puhut? Mielestäni olen kommentoinut juttujasi ihan asialliseen ja asiapitoiseen sävyyn. Tuossa tälle tulikin jo komppia. Jos sinulla on jotain faktaa minkä perustella Yamaha on parempi kuin Behringer niin sen olisit voinut varmaan tuoda esille rakentavammassakin hengessä. Ei minulla ole oikeaa faktaa, eikä tunnu olevan sinullakaan. Mistä tähän kiveksenkovaa faktaa edes olisi saatavilla? Itse olen kertonut mielipiteeni ja perustellut sen. Halusin vain oikoa yleistyksiä joita juttusi vilisee. Pahoillani olen että tästä nokkiisi otit. Toisekseen jos lähdetään tikulla silmään sohimaan niin itsehän minun sanomisiani väänelit... Eh, antaako olla? Lick my lovepump!
Redbound | |
![]() 20.12.2004 18:02:23 | |
jee !!!! Uudet Jami ja Sormunen !!!!!! | |
![]() 20.12.2004 18:54:55 | |
PL: jee !!!! Uudet Jami ja Sormunen !!!!!! Sieltähän se ensimmäinen riemu-idarikin tupsahti! Woe tsiisus... Kai ymmärrät että tunkiota tonkimaan tuleva olmi on se kaikkein alhaisin otus. Eikö olisi niiq siistii jos vähän saataisiin nahistelua aikaan? Eiköhän tässä ketjussa tullut jo oleellisin sanottua. Jatkossa kerännee enää paskakärpäsiä. Lukkoa kehiin. Lick my lovepump!
Redbound | |
![]() 21.12.2004 08:50:27 | |
PL: Kai ymmärrät että tunkiota tonkimaan tuleva olmi on se kaikkein alhaisin otus. . Kiitos tuosta. Hyvää Joulua sinullekkin !!!! ps. varo nuhaa. sillä herneet turpoavat kastuessaan. | |
![]() 21.12.2004 12:13:32 | |
Cornflakehan on omaa mielipidettään tässä yrittänyt ilmaista eikä mitään universaalista kaiken pieksevää faktaa joten PeteH:n suuttuminen oli täysin turhaa IMO. Kaikkea kirjoitettua sanaa ei ole pakko uskoa. Bassoni on Raamattuni ja sen soitto saarnaani. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)