simpatico 05.06.2006 21:48:02 | |
---|
http://www.hercules.com/showpage.php?p=91&b=1&f=1http://www.thomann.de/thoiw3_hercul … 12_firewire_interface_prodinfo.htmlhttp://www.tomshardware.com/2005/02/10/hercules_16/ Löysin haku-toiminnolla useammankin ketjun jossa käsiteltiin kyseistä laitetta. Haluaisinkin vielä käyttäjiltä kommentteja tuosta, usealla tuntui semmoinen olevan. Eritoten haluaisin kokemuksia sellaisilta käyttäjiltä, joilla on Applen tietokone. Itselläni on iBook (ei Intel vaan vanhan liiton). Onko ollut ongelmia? Montako kanavaa mukana tuleva Cubase LE nauhoittaa kerralla, vai iskeekö iBookin tehot vastaan jossain vaiheessa ennen ohjelman rajoitusta? Onko joku kokeillut laitetta (Applessa, pc:ssä) Audacity-ohjelman kanssa? Sitten viimeisenä toki kiinnostaa, onko Thomann edullisin paikka ostaa ko. kapistus jos siihen päädyn? Toki voi ehdottaa muitakin vastaavia, vaatimuksina mikkietuasteita ainakin pari, minimissään ehkä kahdeksan sisäänmenoa yhteensä. Plussaa tekee räkkiasennusmahdollisuus. Toki pitää toimia Applen kera. Kiitän jo etukäteen. |
kalakukko 06.06.2006 00:56:38 | |
---|
Itsepä samaa laitetta harkinnut. Valaiskaapa vielä näissä signaalireitti ym. jutuissa vähän nyyppää, että siis montas raitaa ton kautta oikeen koneelle saa erillisille raidoilleen kun samaan aikaan äänittää? Onks niin, että mikserin aux-sendeistä plugipiuhat ton herculeksen line inputteihin (joita kymmenen?) eli siis 10 raitaa sais samaan aikaan äänitettyä siten, että niitä voi koneella erikseen miksata? + tietty kaks mikkiä mitkä voi iskee suoraan tohon boksin XLR inputteihin eli 12 raitaa yhteensä? Justo Almario ,,/ |
Kari Vieri 06.06.2006 15:35:15 (muokattu 09.06.2006 08:57:29) | |
---|
Hyvä laite! Lukekaa laitearvio Ei apple kokemusta SP2 pitää olla ensin asennettuna koneelle ja sitten Herculeksen ajurit KV EDIT: Herculeksen ajurit SP2 = Windows Security pack 2 Olen hämmästynyt kuinka paljon olen kehittynyt viimeaikoina jopa joka päivä huomaa kuinka sitä on kehittynyt paremmaksi ja paremmaksi!
Ei ainakaan puutu itseluottamusta - Hehe |
kalakukko 07.06.2006 00:54:11 | |
---|
Oisko jotain kovaa kilpailevaa vaihtoehtoa tälle kun joku interface tässä pittä hankkia ja toi kyllä oikeen lupaavalta vaikuttas. Hyvä Rock'n Roll nimi Kari Vieri :-) Tänks, luin ton sun laitearvion. Justo Almario ,,/ |
Kari Vieri 07.06.2006 10:33:39 | |
---|
Toi on hyvä vaihtoehto tuo MAudio http://www.thomann.de/thoiw3_m-audio_firewire_1814_prodinfo.htmlToimii varmasti sen Applen kanssakin mitä tuossa ekassa kommentissa pyydettiin. Tuttavilla on ihan hyviä kokemuksia MAudion tuotteista. Hinta on vähän suolaisempi mutta kaikki hyvä maksaa. Hyvää tuotetta käyttää pidempään, kun halpaa ja turhaa, Mitä Hercules ei todellakaan kyllä ole. Molempia suosittelen. Rock´n Roll Olen hämmästynyt kuinka paljon olen kehittynyt viimeaikoina jopa joka päivä huomaa kuinka sitä on kehittynyt paremmaksi ja paremmaksi!
Ei ainakaan puutu itseluottamusta - Hehe |
kalakukko 07.06.2006 11:56:29 | |
---|
Oukkei no kyllä mä jo ihan budjetti syistä noista vaihtoehdoista ton Herculeksen otan kun kuulemma on hyvä peli :) Varmaa pitää hommata läppäriin semmoi firewire kortti, mitä ei varmaankaa saa tossa mukana? Parilläkympillä saa kai? Justo Almario ,,/ |
kalakukko 09.06.2006 01:29:52 | |
---|
SP2 pitää olla ensin asennettuna koneelle ja sitten tämän ajurit SP2 ja ajurit kuka mitä hä RLÖLÖLÖÖ ? Justo Almario ,,/ |
kalakukko 09.06.2006 18:14:16 (muokattu 11.06.2006 14:22:36) | |
---|
..... Justo Almario ,,/ |
kukkola 12.06.2006 15:12:54 | |
---|
Mulla on ollut 2-3 viikkoa kyseinen laite ja analogisesti se hoitaa 12 kanavaa yhtäaikaa. Jos syntikassa on S/PDIF niin sitten kannattaa kytkeä se joko optoon tai Coaxiin. Tällöin hoitaa 14 kanavaa. Kaiken kaikkiaan tuo äänittää 16 kanavaa yhtäaikaa, joista siis 12 on analogista ja 4 digitaalista. Tuosta Cubasesta sen verran että LE-versio ottaa yhtäaikaan vain 4 kanavaa vaikka olisi mikä rauta takana. Siksi ihmettelen että miksi tuo softa tulee niin monen laitteen kylkiäisenä. Jos käyttää Cubase SX:ään niin sitten kaikki on kiinni raudasta. Mulla itsellä on Fujitsu-Siemens A1640 kiinni Herculesissa ja pelittää todella hyvin. Olen kokeillut joskus 32-raitaa + plugarit ja ei mitään ongelmaa. Tosin vaatii että kone toimii 1.6GHz:llä. Tuosta Herculesista on siis hyötyä bändin demojen tekemisessä. Kannattaa mikittää rummut 4-6 mikillä ja muut bändiläiset mikseripöydän kautta linjatasona suoraan Herculesiin eikä mitään ulos kajareista. Laulaja omaan koppiin. Näin saa koko homman kertarysäyksellä sisään Cubaseen. Tärkeintähän on saada nuo rummut ilman kanavavuotoja sisään, kun niiden äänittäminen on se vaiken järjestettävä ja tehtävä. Kun bändi on biisinsä soittanut niin sitten korvataan nuo linjatasoiset soitot esim. kitaroissa mikittämällä styrkka. Tuon voi myös korjata mallintavalla systeemillä esim. VOXin ToneLabilla tai olla korvaamatta lainkaan jos on tyytyväinen tulokseen. |
Cornflake 12.06.2006 15:31:59 | |
---|
kukkola: Tuosta Cubasesta sen verran että LE-versio ottaa yhtäaikaan vain 4 kanavaa vaikka olisi mikä rauta takana. Mulla on varmaan jotain vikaa omassani, tuli Presonuksen vehkeen mukana, kun ottaa niinpaljon kuin tarvis vaatii. Ainakin neljäätoista tähän mennessä. I ain't gonna work on Maggie's farm no more |
varakeef 12.06.2006 15:45:13 | |
---|
Q: How do I record from all of the Firepod's input channels within Cubase LE? A: You must activate your additional input channels to use them. Click the Devices menu. Click VST Inputs. Drag the window down or use the scroll bar to reveal all available inputs. You will click on the graphic "power button" to activate your additional input channels. They are activated in pairs. Once activated, you can now assign the input channels to your audio tracks to record from them. Setting up other recording software for multi tracking is specific to the software. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Naq 12.06.2006 18:53:07 | |
---|
SP2 = Windows Security pack 2 Service Pack 2? |
kukkola 13.06.2006 13:22:59 | |
---|
Cornflake: Mulla on varmaan jotain vikaa omassani, tuli Presonuksen vehkeen mukana, kun ottaa niinpaljon kuin tarvis vaatii. Ainakin neljäätoista tähän mennessä. No satiiri on aina paikallaan... Joka tapauksessa kun yritin assosioida viidettä kanavaa inputiksi, niin ohjelma ilmoitti että LE:ssä sallitaan vain neljä. Versioni on 1.08. Sinäänsä minua ei juurikaan tuo haittaa, kun kuitenkin käytän SX-versiota. |
kalakukko 13.06.2006 13:34:20 | |
---|
Saakohan Kristallia pelittää ton Herculesin kaa? En keksi syytä miksi ei sais, mutta kun kuulemma kaikki softat ja interfacet ei oikeen kaveeraa keskenään :/ Kristallia en o vielä käyttänyt, mutta aika asialliselta ohjelmalta vaikuttaa ja jollain ilmasella pittää homma polkasta toistaseks käyntiin. Justo Almario ,,/ |
Slinky 13.06.2006 14:29:57 | |
---|
Saakohan Kristallia pelittää ton Herculesin kaa? En keksi syytä miksi ei sais, mutta kun kuulemma kaikki softat ja interfacet ei oikeen kaveeraa keskenään :/ Kristallia en o vielä käyttänyt, mutta aika asialliselta ohjelmalta vaikuttaa ja jollain ilmasella pittää homma polkasta toistaseks käyntiin. Toiminee, yks freewaresofta mitä suosittelen näin ohimennen on Reaper. Ei mitään rajoituksia ja päivityksiä satelee kiitettävästi. http://www.cockos.com/reaper/download.php |
kalakukko 14.06.2006 11:51:49 | |
---|
Toiminee, yks freewaresofta mitä suosittelen näin ohimennen on Reaper. Ei mitään rajoituksia ja päivityksiä satelee kiitettävästi. http://www.cockos.com/reaper/download.php Ahaa, pitää painaa korvan taakse (: Justo Almario ,,/ |
kukkola 16.06.2006 17:45:29 | |
---|
Saakohan Kristallia pelittää ton Herculesin kaa? En keksi syytä miksi ei sais, mutta kun kuulemma kaikki softat ja interfacet ei oikeen kaveeraa keskenään :/ Kristallia en o vielä käyttänyt, mutta aika asialliselta ohjelmalta vaikuttaa ja jollain ilmasella pittää homma polkasta toistaseks käyntiin. Asensin koneelleni Kristalin ja kokeilin toimiiko ja toimihan se. Yhtäaikaa 16 kanavaa sisään on aika cool ilmaiselta ohjelmalta. Plugareja tuossa ei montaa ole mutta osasi näköjään ottaa plugariksi Lexiconin MX200:en, joka mulla on. Ei paha... Rautalanka Rulez |
kalakukko 16.06.2006 18:43:12 | |
---|
Asensin koneelleni Kristalin ja kokeilin toimiiko ja toimihan se. Yhtäaikaa 16 kanavaa sisään on aika cool ilmaiselta ohjelmalta. Plugareja tuossa ei montaa ole mutta osasi näköjään ottaa plugariksi Lexiconin MX200:en, joka mulla on. Ei paha... Alright, kiitti tiedosta, eiköhän se ole toi hercules tilattava kun asialliselta peliltä vaikuttaa, enkä siitä mitään isoa miinusta keltään ole kuullut. Justo Almario ,,/ |
Kign of Tattila 18.06.2006 18:25:21 | |
---|
NIIN, totaalinen keltanokka olen aiheen suhteen, mutta olen itsekkin hankkimassa Appleeni (imac g5) audio/midi interfacea, ja en oikein tiedä mistä kannattaisi lähteä valintaprosessissa liikkeelle. Esim. tämä herculeskaan nyt ei mansikoita maksa, mutta tuntuu ettei noille 12 erilliselle kanavalle tule käyttöä. Äänittäisin käytännössä korkeintaan muutamaa akustista instrumenttia kerrallaan ja ohjaisin micro korgillani jotain urkumallinnussoftaa tms. Olisin Ä L L I S T Y T T Ä V Ä N kiitollinen, jos joku osaisi heittää jonkun tietyn laitteen joka olisi ns. kannattava ostos. Laitehankinta jahkailuani on kestänyt jo aivan liian pitkään. Pitäisi päästä musisoimaankin! Auttakee, auttakee! |
kukkola 18.06.2006 22:47:54 | |
---|
NIIN, totaalinen keltanokka olen aiheen suhteen, mutta olen itsekkin hankkimassa Appleeni (imac g5) audio/midi interfacea, ja en oikein tiedä mistä kannattaisi lähteä valintaprosessissa liikkeelle... Tuolla määritteellä tarjontaa on yllin kyllin. Jos haluat olla vielä mobiili tuon systeemin kanssa niin Tascamin US428 on verraton peli. Itselläni on myös tuollainen ja Cubasen käyttö on kyllä helppoa. Myös muut 4-inputtiset USB/FW-väylään tulevat ovat kyllä kelpovehkeitä. Voisikin sanoa että merkillä ei taida olla väliä sillä lähes käikki halvemmatkin tukevat 16/24 bitin tarkkuuta 44.1/48kHz näytteellä. Jotkut tukevat jopa 96kHz. Eli sen enempää mitään kehumatta tai haukkumatta kannattaa tutustua mm. Edirol, Tascam ja M-Audion tuotteisiin. Noilta löytyy varmasti sen mitä haet. Rautalanka Rulez |