Aihe: Behringer ADA8000 ja M-Audio 1010LT
1 2
Ben_D
05.02.2005 04:41:29

Lueskelin täältä ja muualta tosta Behringerin ADA8000 laitteesta. Olen aika noviisi näissä studiohommissa joten kysymys onkin seuraava:

Olen ymmärtänyt, että kyseessä on AD-muunnin, jossa 8-in ja 8-out. Eli kun nahoitan vaikka kaksi kitaraa niin mikkien signaalit menevät ADA8000:n kautta äänikortille ja siirtyvät nätisti esim. Nuendossa omille raidoilleen?

Näinollen ei mikseriä tarvisi väliin ollenkaan, koska miksauksen voi tehdä koneellakin.

Korjatkaa jos olen väärässä.
Daunt
05.02.2005 10:27:33
Ihan oikein ymmärsit, mutta äänikortissa täytyy olla ADAT-tulo.
Dauntless -Death/Thrash Metal-
Ben_D
05.02.2005 10:33:35

Ihan oikein ymmärsit, mutta äänikortissa täytyy olla ADAT-tulo.

Aivan. Ei taida meikäläisen kortissa sellasta olla joten ton härvelin voi unohtaa. Vittu.
Juntunen
05.02.2005 10:42:25

Aivan. Ei taida meikäläisen kortissa sellasta olla joten ton härvelin voi unohtaa. Vittu.

Hetkinen..eikös tuosta ADAsta saa ihan analogisena 8 ulos? Sillonhan tuo passaa tuohon delta 1010-lt:hen.
Dian tekee uutta demoa
Ben_D
05.02.2005 11:11:05

Hetkinen..eikös tuosta ADAsta saa ihan analogisena 8 ulos? Sillonhan tuo passaa tuohon delta 1010-lt:hen.

Niin muuten onkin. Katsoin manuaalista sen takapaneelin kuvan niin näin on.. Tollanen tarvis varmaan käydä hakemassa..
Daunt
05.02.2005 11:49:11

Sisääntulot eivät ole reitetty suoraan ulostuloihin. Reitityksen voi kai tehdä ADATin kautta itse laitteessa, mutta sitten tulee yksi turha AD/DA-muunnos. Se taas ei ole koskaan hyvä.
Juntunen
05.02.2005 11:50:37

Sisääntulot eivät ole reitetty suoraan ulostuloihin. Reitityksen voi kai tehdä ADATin kautta itse laitteessa, mutta sitten tulee yksi turha AD/DA-muunnos. Se taas ei ole koskaan hyvä.

Oho, olipa hyvä etten itsekään ostanut tuota vielä. Käsitin nimittäin että ne on reititetty suoran ja ADAT on ikäänkuin optiona.
Dian tekee uutta demoa
Kemppilä
05.02.2005 12:27:44
Tässä yhteydessä voinkin kysyä, että Mitenka skulaa jos mie laitan tuon 1010LT:n kaveriks adat kortin ja siihen vaikka tollasen behkun. Pistynkö mää käyttämään asion kautta noita kummankin kortin tuloja? Vai meneekö se niin että voin käyttää vaan vuorotellen korttia softasta vaihtamalla ajureita? Ja jos ei toimi niin toimiiko jos hankin jonkun m-audion ada muuntimen, kun niitähän voi käsittääkseni sillein niinkun linkittämään tai jotain?
-Ooksää Seinäjoelta?
lion
05.02.2005 17:45:06
Tässä yhteydessä voinkin kysyä, että Mitenka skulaa jos mie laitan tuon 1010LT:n kaveriks adat kortin ja siihen vaikka tollasen behkun. Pistynkö mää käyttämään asion kautta noita kummankin kortin tuloja? Vai meneekö se niin että voin käyttää vaan vuorotellen korttia softasta vaihtamalla ajureita? Ja jos ei toimi niin toimiiko jos hankin jonkun m-audion ada muuntimen, kun niitähän voi käsittääkseni sillein niinkun linkittämään tai jotain?

Heitä se m-audio helvettiin ja osta e-mu, mariani, terratec tai joku muu hyvä kortti missä olis toi adatti valmiina. Menee turhan vaikeeks kikkailuks ja kun tuo m-audio ei edes ole niin kovin hyvä ni miksi pitää sitä turhaan koneessa jos saa parempiakin suht edullisesti. Näin omasta mielipiteestäni, muut sanokoot mitä sanoo..

- Li'oN
Musiikissa on joitakin asioita jotka eivät musiikkiteknologian kehittyessä muutu miksikään, kuten: Kun rahaa pistetään palamaan, niin paska alkaa haista. Rankasti.
Kemppilä
05.02.2005 19:54:11
Heitä se m-audio helvettiin ja osta e-mu, mariani, terratec tai joku muu hyvä kortti missä olis toi adatti valmiina. Menee turhan vaikeeks kikkailuks ja kun tuo m-audio ei edes ole niin kovin hyvä ni miksi pitää sitä turhaan koneessa jos saa parempiakin suht edullisesti. Näin omasta mielipiteestäni, muut sanokoot mitä sanoo..

En oo vielä heittämässä. Tuossa vaan tuli mieleen että skulaako se jos joskus on laajentamassa. Ja siinä vaiheessa kun laajennetaan niin varmasti saa m-aduio tehdä tilaa.
-Ooksää Seinäjoelta?
Ben_D
06.02.2005 20:11:05

Heittäkääs jotain edullisia äänikortteja, joissa on toi ADAT liitäntä eli toimis näppärästi Behringerin laatikon kanssa.
superfly
06.02.2005 20:31:44 (muokattu 06.02.2005 20:50:00)
Heittäkääs jotain edullisia äänikortteja, joissa on toi ADAT liitäntä eli toimis näppärästi Behringerin laatikon kanssa.

EMU 1212m. Itse hommasin just tuommosen ja vaikuttaa erittäin hyvältä. Monet tuota ADA8000:a kuulemma käyttävät 1212m-kortin kanssa. Itse olen juurikin hankkimassa tuota ADA8000. Parisataa euroa maksaa. Halvemmalla saat St Paulilta Suomesta tuon kuin saksasta. Alla linkki kumminkin.

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … 2m_digitalaudiosystem_prodinfo.html

http://www.emu.com/products/product … 4&category=754&product=2209
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Ben_D
06.02.2005 21:05:01 (muokattu 06.02.2005 21:11:25)

EMU 1212m. Itse hommasin just tuommosen ja vaikuttaa erittäin hyvältä. Monet tuota ADA8000:a kuulemma käyttävät 1212m-kortin kanssa. Itse olen juurikin hankkimassa tuota ADA8000. Parisataa euroa maksaa. Halvemmalla saat St Paulilta Suomesta tuon kuin saksasta. Alla linkki kumminkin.

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … 2m_digitalaudiosystem_prodinfo.html

http://www.emu.com/products/product … 4&category=754&product=2209

Ok. Eli EMU 1212m ja ADA8000 ovat toimiva pari.
superfly
06.02.2005 22:05:07
Ok. Eli EMU 1212m ja ADA8000 ovat toimiva pari.

En ole vielä omakohtaista kokemusta, kun en ole vielä saanut tuota ADA8000:sta tilattua. Netistä olen kuitenkin lueskellut, että kyllä tuommosta setuppia moni käyttää, muistaakseni täälläkin jollain oli samat vermeet.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
heiska
06.02.2005 22:22:13

Mites monitorointi onnistuu näillä vehkeillä ?

Pitääkö äänikortissa olla audio-linjaulostulo joka vedetään aktiivimonitoreihin vai onnistuuko jotenkin muuten ?

Voiko esim useamman kanavan miksauksen (siis yli tuon ada8000:n tarjoaman 8 kanavan) vetää stereona adattia pitkin ada8000:een ja sieltä vahvistimen kautta kaiuttimiin ?
Daunt
07.02.2005 09:10:20
Voiko esim useamman kanavan miksauksen (siis yli tuon ada8000:n tarjoaman 8 kanavan) vetää stereona adattia pitkin ada8000:een ja sieltä vahvistimen kautta kaiuttimiin ?

Voi. Minulla ei ole äänikortissa yhtään analogista ulostuloa, vaan monitorointi tapahtuu ADA8000:n kautta. Onhan se tietysti kätevämpää, jos äänikortissa on analogiset lähdöt. Etenkin, jos ADA8000 sijaitsee viiden metrin päässä päätteestä.
BenGlenton
07.02.2005 10:28:19
Harkinnan arvoinen on myös Marianin MARC A -adatkortti. www.marian.de

Itse olen omistanut kortin pari vuotta, eikä ole ollut mitään ongelmia. Setuppina siis ADA8000+MARC A.

Soundatan pitäisi myydä Marianin kortteja.
Ben_D
07.02.2005 11:06:24

Soittelin Soundataan ja suosittelivat Behringer BCA2000+Behringer ADA8000 pakettia, joka on tarjouksessa 499€. Onpas kummallinen tarjous kun muualta saa samat tavarat ilman tarjousta paljon halvemmalla.
Daunt
07.02.2005 12:28:18
Soittelin Soundataan ja suosittelivat Behringer BCA2000+Behringer ADA8000 pakettia, joka on tarjouksessa 499€. Onpas kummallinen tarjous kun muualta saa samat tavarat ilman tarjousta paljon halvemmalla.

Olisiko ollut niin, että BCA2000:ssa ei pysty äänittämään kuin 8 raitaa kerralla? Eli muut kanavat ei toimi, jos ADAT on käytössä? Tulee rajat turhan nopeasti vastaan.
PIM
07.02.2005 15:10:29
Harkinnan arvoinen on myös Marianin MARC A -adatkortti. www.marian.de

Terratec EWS88D on saman hintainen kuin Marc A, mutta siitä lötyy myös spdif ja 2xmidi-i/o sekä ajurit Linuxille.

Jos haluat todella edullisen moniraitaäänityssysteemin niin hommaa EWS88D:n ja ADA8000:n ja asenna koneeseen Fedora Core Linux ja Planet CCRMA:n valmiiksi käännetyt audiosoftat. Hieman kun viitsii nähdä vaivaa ja perehtyä niin Linuxissa saa toimimaan myös Windowsin VST-efektit ja softainstrumentit omien LADSPA efektien lisäksi.
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)