milcoin 27.02.2005 22:36:08 | |
---|
Onko kukaan (teistä) tehnyt vastaavaa? Ajattelin pistää 2-8 kpl D&R:n kanavia omaan laatikkoonsa etuaste/korjain-käyttöön. Miten virtalähteet ja muut kytkennät. Jotain suuria ongelmia jotka tulee väistämättä eteen? Onko kellään ajatuksia? "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Roberto 02.03.2005 17:19:28 | |
---|
Suurin ongelma on se D&R :) No ei(pä), jotain häiriöhommaa saattaa ilmetä suuntaan jos toiseenkin. |
PL 02.03.2005 20:24:16 | |
---|
Mitäs vikaa D&R:n kanavissa on? kysyy nimim. muutamia satoja keikkoja kyseisen merkin pöydillä vääntänyt? Itse kysymykseen, kunnollinen virtalähde mukaanlukien mustanaamio, sopivia liittimiä, lattakaapelia jne. niin kyllähän tuon saanee toimimaan, ainakin jos signaalin ottaa ulos esim. insertistä tai direct outista. Jos haluaa signaalin ulos normaalia reittiä masterliu'un ja panoroinnin jälkeen ongelmia saattaa tulla ulostulojen kanssa eli kanavan ja masterlohkon välisen väylän korvaamisessa, saattaa tarvita jonkinlaisen bufferivahvistimen. Kanavamutet ja PFL:t saattavat tuottaa ongelmia riippuen toteutustavasta, jos ne ovat suoraan kytkinten takana niin ok, mutta jos löytyy aktiivisempia kytkentöjä voi niden korvaaminen tuottaa päänvaivaa. Mistä pöydästä kanavat ovat kotoisin ja mahdollinen kytkentäkaavio selvittäisivät tilannetta huomattavasti. |
milcoin 02.03.2005 22:56:04 | |
---|
Mitäs vikaa D&R:n kanavissa on? kysyy nimim. muutamia satoja keikkoja kyseisen merkin pöydillä vääntänyt? Itse kysymykseen, kunnollinen virtalähde mukaanlukien mustanaamio, sopivia liittimiä, lattakaapelia jne. niin kyllähän tuon saanee toimimaan, ainakin jos signaalin ottaa ulos esim. insertistä tai direct outista. Jos haluaa signaalin ulos normaalia reittiä masterliu'un ja panoroinnin jälkeen ongelmia saattaa tulla ulostulojen kanssa eli kanavan ja masterlohkon välisen väylän korvaamisessa, saattaa tarvita jonkinlaisen bufferivahvistimen. Kanavamutet ja PFL:t saattavat tuottaa ongelmia riippuen toteutustavasta, jos ne ovat suoraan kytkinten takana niin ok, mutta jos löytyy aktiivisempia kytkentöjä voi niden korvaaminen tuottaa päänvaivaa. Mistä pöydästä kanavat ovat kotoisin ja mahdollinen kytkentäkaavio selvittäisivät tilannetta huomattavasti. Luulen että kyseessä on malli 2000. Tarkoitus oli käyttää korjainta ja etuastetta. Eli faderi, auxit ja muut jää kytkemättä jos mahdollista. Jos kanavassa ei ole dir out:ia niin onko se oikea piste löydettävissä ihan piirilevyä kattomalla? Mua kiinnostaa se, tarviiko johonkin signaalireitin varrelle jotain muuntajaa vai onko ne alunperinkin vedetty enemmän tai vähemmän suoraan lattakaapelista liittimiin. Entä mikä firma vaihtais tollaseen komponetteja tarvittaessa? Onko jotain osia mitä vaihtamalla toi paranee merkittävästi? Opamp, konkat, joku muu? On varmaan selvää että tää on harrastelua enemmän kuin suuren hyödyn tavoittelemista. Käytännössä joku muu tekee varmaan ton askartelupuolen mutta mun ohjeiden mukaan. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Roberto 03.03.2005 09:22:59 | |
---|
Mitäs vikaa D&R:n kanavissa on? kysyy nimim. muutamia satoja keikkoja kyseisen merkin pöydillä vääntänyt? Makuasioita sano koira. Ei vaan sovi mun korvaan, jotenkin semmonen kumin ja marengin välimaastosta oleva soundi niissä. |
PL 03.03.2005 09:36:53 (muokattu 03.03.2005 09:49:46) | |
---|
Mua kiinnostaa se, tarviiko johonkin signaalireitin varrelle jotain muuntajaa vai onko ne alunperinkin vedetty enemmän tai vähemmän suoraan lattakaapelista liittimiin. Entä mikä firma vaihtais tollaseen komponetteja tarvittaessa? Onko jotain osia mitä vaihtamalla toi paranee merkittävästi? Opamp, konkat, joku muu? On varmaan selvää että tää on harrastelua enemmän kuin suuren hyödyn tavoittelemista. Käytännössä joku muu tekee varmaan ton askartelupuolen mutta mun ohjeiden mukaan. Täytyisi katsoa löytyykö arkistojen kätköistä tuon 2000:n skemoja, niin voisi tarkemmin kommentoida. Noita pöytiä taisi olla muutamia aktiivisessa keikkakäytössä 80-90 luvuilla, olisiko ollut Peer Güntillä, Epuilla ja sitten HAS-audiolla. Varmaankin silloiset miksaajat voisivat kertoa homman kannattavuudesta. Itse vääntelin HAS-audion pöydällä. Kannattaisi ehkä ottaa yhteyttä ko. firmaan Lahdessa, Palsalta taittuu kyllä tarvittavat muutokset ja muutenkin on hauska tyyppi, jonka kanssa uppoutuu miltei aina tunneiksi filosofoimaan liveäänentoiston saloista. tuolta näköjään löytyi manuaali jossa on kytkentäkaaviotkin: http://www.d-r.nl/ kohta service parts + old user manuals |
milcoin 03.03.2005 16:11:28 | |
---|
Kannattaisi ehkä ottaa yhteyttä ko. firmaan Lahdessa, Palsalta taittuu kyllä tarvittavat muutokset ja muutenkin on hauska tyyppi, jonka kanssa uppoutuu miltei aina tunneiksi filosofoimaan liveäänentoiston saloista. Jäikö mulla jotenkin joku firman nimi näkemättä? En oo D&R:ää koskaan käyttänyt joten itse soundi on siinä mielessä mysteeri. Olis tarjolla myös soundcraftin 600 ja 6000 sarjan kanavia. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
PL 03.03.2005 18:05:06 | |
---|
Jäikö mulla jotenkin joku firman nimi näkemättä? En oo D&R:ää koskaan käyttänyt joten itse soundi on siinä mielessä mysteeri. Olis tarjolla myös soundcraftin 600 ja 6000 sarjan kanavia. HAS Audio Team Oy Hirsimetsäntie 13 15200 LAHTI puh. (03) 733 2344 |
milcoin 03.03.2005 20:22:35 | |
---|
HAS Audio Team Oy Hirsimetsäntie 13 15200 LAHTI puh. (03) 733 2344 Dänks. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |