moikki 25.02.2005 14:56:03 | |
---|
Aiheesta on varmaan ollut puhetta mutta aloitampahan nyt kumminkin. Eli tarkotus olis laittaa kotistudio pystyyn johon tarvitseisin sitten mikrofonit jotka soveltuisivat moneen eri käyttötarkoitukseen. (En, en käytä niitä vasaroina =) ) Itse ajattelin seuraavia: SM57*2 SM58*2 AKG D-112 SItten kaksi kondensaattori mikkiä rahatilanteen mukaan. Luulisi noilla pääsevän alkuun? Rock like FUCK! |
SamPpaa 25.02.2005 15:33:39 (muokattu 25.02.2005 15:34:22) | |
---|
Aiheesta on varmaan ollut puhetta mutta aloitampahan nyt kumminkin. Eli tarkotus olis laittaa kotistudio pystyyn johon tarvitseisin sitten mikrofonit jotka soveltuisivat moneen eri käyttötarkoitukseen. (En, en käytä niitä vasaroina =) ) Itse ajattelin seuraavia: SM57*2 SM58*2 AKG D-112 SItten kaksi kondensaattori mikkiä rahatilanteen mukaan. Luulisi noilla pääsevän alkuun? Älä laita kahta viiseiskaa ja kahta viiskasia. Nehän on melkeen samanlaisia mikkejä. Musta nuo viiskasit on enemmän livepuolelle, toki jotain käyttöä studiossakin voi löytää. Edit: tätä kannattaa lukea: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=39967 |
kivi 25.02.2005 16:04:05 (muokattu 25.02.2005 16:11:25) | |
---|
Älä laita kahta viiseiskaa ja kahta viiskasia. Nehän on melkeen samanlaisia mikkejä. Musta nuo viiskasit on enemmän livepuolelle, toki jotain käyttöä studiossakin voi löytää. Musta on vain hyvä, jos on enemmän samanlaisia mikkejä. Joka ikistä mikkiä tarvis aina joskus kaksi, jotain viisseiskoja saattaa mennä pelkissä pohjien mikityksessä mulla kymmenen. Eri juttujen äänittämisessä kannattaa aina miettiä se balanssi, että millaisella kattauksella soittimet kuuluvat samaan kuvaan, ja sitten keskittyy tämän vakion ulkopuolella säätämään soitinten keskinäisiä eroja. Järkevästi samansukuinen mikitys voi olla tällainen vakio, puhuttiinpa sitten perusdynaamisista tai vintagekonkista. Yksi tapa lähestyä äänittämistä on vähän kuin maalaamisen kautta - miettii koko kuvan kahden perusvärin yhdistelmillä ja sitten hakee kuvasta sen olennaisimman kohdan, ja käyttää sitä kolmatta perusväriä vain siihen. |
hörhö 25.02.2005 22:27:15 | |
---|
Se on vähän kiinni siitäkin, että mitä äänittelee. Itse en vain hirveämmin näkisi virkaa noilla viiskaseilla. Niiden sijaan 4 57 on riittävä määrä vaikkapa kolmen tomin ja yhden kitarastyrkan mikitykseen samanaikaisesti. 58 on enemmän livelaulukäyttöön suunnattu, mutta studiossa yleispätevämpi ratkaisu on konkka. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara,
myy mulle halpa av-etunen |
moikki 26.02.2005 12:30:33 (muokattu 26.02.2005 12:51:11) | |
---|
Se on vähän kiinni siitäkin, että mitä äänittelee. Itse en vain hirveämmin näkisi virkaa noilla viiskaseilla. Niiden sijaan 4 57 on riittävä määrä vaikkapa kolmen tomin ja yhden kitarastyrkan mikitykseen samanaikaisesti. 58 on enemmän livelaulukäyttöön suunnattu, mutta studiossa yleispätevämpi ratkaisu on konkka. Live käyttökin olisi yks osasyy niiden ostoon kun mulla nyt on parikin bändiä missä soitan ja mikeistä on aina vähän pula. Nauhoteltua on tullu aika paljokin mutta mulla ei ole vielä kunnon äänikorttia niin on pitänyt esim. rummut vetää yhdelle raidalle. Ja mikit on ollu vähän mitä sattuu t-boneista sennheiseriin(miten kirjoitetaan?). Mulla on semmonen behringerin 16 kanavainen mikseri jossa on kanavakohtaiset uloslähdöt. Olisko ehdotuksia konkkamikeissä hintaluokassa 100€-200€? Jos ensin ostaisi yhden ja sitten rahatilanteen salliessa toisen. Edit: Ohjelmana on cool edit pro. Rock like FUCK! |
Epik 27.02.2005 13:34:20 | |
---|
Olisko ehdotuksia konkkamikeissä hintaluokassa 100€-200€? Jos ensin ostaisi yhden ja sitten rahatilanteen salliessa toisen. Osta 2 kpl TSM MT87S -mikkejä. Sellainen sopiva budjettiluokan laajakalvoinen konkka low cutilla ja 10db padilla. Laulun kanssa ainakin pelaa hyvin ja varmasti myös overeina. Tämä omasta kokemuksestani. |
Sten 28.02.2005 10:22:24 | |
---|
Suosittelisin Shure Beta56:sta ainakin 1 kappale. On nimittäin hyvä mikki kitaraäänityksiin ja melkeinpä mihin vaan. |