Rajapatsas 23.02.2005 14:22:22 | |
---|
Mm. Shania Twain, Bryan Adams, Def Leppard.. Tietänette miehen ominaissoundin, joka saa parhaimmillaan/pahimmillaan kaikki artistit kuullostamaan täysin samalta. Mistä äijän soundi koostuu? Taustalaulut ovat ihmeellisellä sihisevällä soundilla äänitettyjä. Kertoipa eräs studioimmeinen, että ne ovat pitch shiftattu oktaavia ylemmäs. Onko kukaan perehtynyt kyseisen gurun tekniikkaan tai kikkoihin. Rajis |
Roberto 23.02.2005 14:44:37 | |
---|
Eventidee joka ränniin vaan.. |
monotone 23.02.2005 17:53:25 | |
---|
Gearslutz-foorumilla oli Mike Shipley taannoin vierailevana moderaattorina. Kaikenlaista tiesi kertoa. Sieltä tonkimaan vaan. "Bluusta Teksaksesta - siinä on tyyltä!" |
Notefix 24.02.2005 08:27:52 | |
---|
Tietänette miehen ominaissoundin, joka saa parhaimmillaan/pahimmillaan kaikki artistit kuullostamaan täysin samalta. Mä kyl diggaan...aika äärimmäistä, mutta jees. Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
kivi 24.02.2005 08:41:22 (muokattu 24.02.2005 08:41:49) | |
---|
Mä kyl diggaan...aika äärimmäistä, mutta jees. Samoin, jostain syystä. Se on sitä viilailua, mutta kai se vetoaa mussa siihen pikkupoikaan joka rakensi koottavia ja dioraamoja. Ja ihan samalla tavallahan joku Bob Ezrinkin saa pahimmillaan kaikki artistit soundaamaan samalta, olipa ne kuinka "rock" hyvänsä tai ei. |
Notefix 24.02.2005 21:21:08 | |
---|
Samoin, jostain syystä. Se on sitä viilailua, mutta kai se vetoaa mussa siihen pikkupoikaan joka rakensi koottavia ja dioraamoja. Ja ihan samalla tavallahan joku Bob Ezrinkin saa pahimmillaan kaikki artistit soundaamaan samalta, olipa ne kuinka "rock" hyvänsä tai ei. Jep, tässä tapauksessa artisti onkin tuottaja. Periaatteessa mua kiehtoo aina jos joku juttu vedetään sille yhdelletoista, varsinkin tuolla "täydellisyysmittarilla". Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
sirdickyj 25.02.2005 00:55:08 | |
---|
Taustalaulut ovat ihmeellisellä sihisevällä soundilla äänitettyjä. Kertoipa eräs studioimmeinen, että ne ovat pitch shiftattu oktaavia ylemmäs. Jaa-a, voipi olla pitch shiftattukin, mutta Def Leppardin kohdalla ainakin on noita lauluja niin perkeleesti päällekkäin, eli laulavat vaikka jonkun neliäänisen stemman sitten viis-kuus kertaa "tuplaamalla". Kyllähän tulee kihinää ja luonnollista chorusta. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
milcoin 25.02.2005 01:11:37 | |
---|
Näin joku vuosi sitten sen Def Leppardin dokumentti-leffan. Ihan selkeesti Mutt:illa oli yks nappula pöydässä josta se väänsi sen laulusoundin patistettuaan ensin laulajaa laulamaan korkeammalta. Hauska leffa muutenkin, suosittelen! "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
StJerky 25.02.2005 09:22:12 | |
---|
Tietänette miehen ominaissoundin, joka saa parhaimmillaan/pahimmillaan kaikki artistit kuullostamaan täysin samalta. Tuosta määrityksestä tulee mieleen myös Phil Spector ja Jim Steinman |
monotone 25.02.2005 15:59:47 | |
---|
"Bluusta Teksaksesta - siinä on tyyltä!" |