milcoin 08.03.2005 11:26:21 | |
---|
Eli ratkaisu seuraavaan palapeliin: apogee rosetta big ben masterkello dbx 386 etuaste/muunnin behringer 8-kan AD/DA PT adatbridge Tarkoitus on ulostaa 16 kanavaa protoolsista mikseriin ja masterulostulo takaisin stereoraidalle dbx:n etuasteen kautta spdif formaatissa. Kaikissa laitteissa on kai wclock-I/O. Miten nuo synkkahommat toimis parhaiten? "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
samulijp 08.03.2005 11:44:31 (muokattu 08.03.2005 11:45:21) | |
---|
Jos kaikissa on WC niin ei muuta kuin piuhaa kiinni, bigben masteriksi ja rec-valo palamaan :) Looking for Leslie. |
milcoin 08.03.2005 22:19:51 (muokattu 08.03.2005 22:20:26) | |
---|
Jos kaikissa on WC niin ei muuta kuin piuhaa kiinni, bigben masteriksi ja rec-valo palamaan :) Näin se taitaa olla. Väittävät sitä apogeen kelloa vakaammaksi kuin toolsin ja että se jopa vaikuttais muunnoksen laatuun. Vaikea sanoa. Mulle se kellosynkka on lähinnä käytännönasia eikä soundikysymys. Vähän niinkuin etuasteet klasariäänittäjälle:) edit: niin ja, kiitos! "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
PL 09.03.2005 09:10:47 | |
---|
Jos kaikissa on WC niin ei muuta kuin piuhaa kiinni, bigben masteriksi ja rec-valo palamaan :) Niin jos kaikki kuunpilkut sattuvat olemaan oikeissa kohdissa muihin henkimaailman juttuihin nähden. Itse painin muunninten, digitallentimen ja kellotusten kanssa muutamia kuukausia ja lopputulos oli se, että kun tallentimelta siirtää materiaalia työasemalle tdif-väylää pitkin niin ainoa toimiva vaihtoehto on tahdistaa systeemi tdif:n mukaan. Tämä siitä huolimatta, että studioon tulee masterkello videopuolelta ja se muunnetaan ja jaetaan wordclockina eteenpäin ilman ketjutuksia. Hyvällä tuurilla kaikki toimii kuin sveitsiläinen kello, huonommalla systeemi muistuttaa rikkinäistä käkikelloa. |
Hattiwatti 10.03.2005 11:04:20 | |
---|
Jos kaikissa on WC niin ei muuta kuin piuhaa kiinni, bigben masteriksi ja rec-valo palamaan :) Joo, juuri näin. Muista vielä katsoa että laitteet ovat oikein terminoitu. Sen näet helposti Big benistä (manuaalista apua lisää) Ja PT muuntimet soundaavat paremmalta kun kellotat läjän Apogeen kautta (ja Rosettakin soundaa paremmalle Big benin perässä) |
milcoin 10.03.2005 12:18:49 | |
---|
Joo, juuri näin. Muista vielä katsoa että laitteet ovat oikein terminoitu. Sen näet helposti Big benistä (manuaalista apua lisää) Ja PT muuntimet soundaavat paremmalta kun kellotat läjän Apogeen kautta (ja Rosettakin soundaa paremmalle Big benin perässä) Tuo terminointi jäänyt vähän hämärän peittoon mutta kuten sanoit niin manuuali kannattaa ehkä lukea kun pääsen paikanpäälle. Mun tapauksessa ei ole mitään PT:n omia muuntimia käytössä mutta oon kuullut saman kun on ollut puhetta 888:sta ja 882:sta. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |