Aihe: Mikrofoneja seuraavaan settiin..
1
januszian
04.03.2005 17:14:35

Eli pitäs saada "loput" mikit rumpujen nauhotteluun.

Tällä hetkellä orkalla on kokonaisuudessaan:

- Sennheiser 602 basarimikki
- Sennheiser 609 kitaramikki + rumpumikki?
- Shure SM58

+ muita mikkejä joilla tuskin tekee mitään järkevää.
(shure 565, shure 545 ja joku ihme kirkas ku mikä kuulemma ehkä peaveyn dynaaminen instrumenttimikin näkönen viritelmä..)

Itte oon kelannu ostaa yhen kpl Rode NT3:sia itelleni myös muuhun käyttöön ovarin lisäksi. Muut roinat tulee sit koko bändin yhteiseks.. (ihan ku jotain kiinnostais..) mitä suosittelisitte TOMeihin? Toiseks ovariks varmaan myös Rode NT3 vai toimiiko kahen eri konkan käyttö?

Ku noi T-Bonet kummittelee järjettömällä hinnallaan mutta kannattaako sellaseen langeta sitten kun tota "parempaa" kamaa on jo kuitenkin jonkun verran jo kertynyt?

Miten tärkeetä on muuten saada mikki kiinni rummun reunaan? Onko sillä mitään tärkeetä vaikutusta?

Nauhottimina toimii Iriverin H340 40GB:n mp3 kovalevy soitin niinku treeneissä 320 Kbps 44 KHz stereo raitaa Soundcraftin Spirit E8 mikseristä. Ja jos jotain parempaa haluu nauhottaa ni tietokone jossa M-Audion Delta 1010LT 8-raita äänikortti, eli ei mitään ihan pro kamaa noi nauhottimetkaan.
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
Conrad Lant
04.03.2005 17:32:07

Muutama nopea huomio:

- Pari SM57:aa varmaan olisi budjettiystävällisin ja monikäyttöisin lisä pakkiin.

- Klippimikit ovat käteviä vähentäessään ständien tarvetta, mutta enemmän elementissään live-käytössä.

- Övereiksi ehdottomasti pari samaa mallia. Kaikki Rödet ovat tuossa hintaluokassa ns. varmoja valintoja.
No one prayed for Sodom
askomiko
04.03.2005 17:34:43
Tomeille varsin jees voisi olla Shure Beta 56. Miusta se sopi sähkiksellekin erittäin hyvin, ainakin sillä kertaa 57:aa paremmin.

T.Boneihin en lähtis, kun melkein täysi setti on jo ns. hifimpiäkin kaluja.

Ja overheadeiksi vaikka se NT-5 pari, ni saapi molemmat kerralla.
"Helevetin nopia kairata, ku on näin ohut jiä!" RÖYTÖ!!1
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
januszian
04.03.2005 17:51:30

NT-3 vs. NT-5 ja lähinnä cardioid vs. hyper cardioid?

Ku muuta "merkittävää eroa" noissa ei ole. Tosin tosta NT-3:sta puhutaan manuaalissa enemmän "yleis" mikkinä.
kivi
04.03.2005 17:56:14

Ku muuta "merkittävää eroa" noissa ei ole. Tosin tosta NT-3:sta puhutaan manuaalissa enemmän "yleis" mikkinä.

NT5 on aina pari. Eli mikkejä on kaksi ja ne on sovitettu.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
januszian
04.03.2005 17:59:49

Uudelleen muotoilu: Voinko mä käyttää yhtä NT-5:sta sitten kaikkeen mihin NT-3:stakin?
Roberto
04.03.2005 19:02:00

Olisko Beyerin Opus 87:t tomeille mitn? T-kaupassa 105 euroa kpl. Löytyy myös joku 67 vielä halvemmalla, mut noi 87:t tiedän ainakin henkkoht kokeilleena erittäinkin toimiviksi.

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … _beyerdynamic_opus_87_prodinfo.html
pitk
04.03.2005 19:28:07

Olisko Beyerin Opus 87:t tomeille mitn? T-kaupassa 105 euroa kpl. Löytyy myös joku 67 vielä halvemmalla, mut noi 87:t tiedän ainakin henkkoht kokeilleena erittäinkin toimiviksi.

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … _beyerdynamic_opus_87_prodinfo.html

Toi Bayeri on siitä viheliäinen, että vuotaa peltejä ikävän paljon. Viimeaikojen tomimikkisuosikiksi on soussut Senkun 409. Ja sama tietenkin kitaraan. Kylä lähtee.
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Roberto
04.03.2005 19:58:49

Toi Bayeri on siitä viheliäinen, että vuotaa peltejä ikävän paljon.

Joo, se taitaa olla joku vähän ruuvattu elektreettikapseli, eli varmaan melkein omni, mitä nyt muovipalaset vähän kardioidiksi vääntelee.
Conrad Lant
05.03.2005 04:21:42

Uudelleen muotoilu: Voinko mä käyttää yhtä NT-5:sta sitten kaikkeen mihin NT-3:stakin?

Itse olen käyttänyt NT-5:sia pääasiallisesti sekä övereissä että haikassa mutta myös ensi- tai toissijaisena mikkinä mm. huilulle, mandoliinille, munniharpulle ja avainviululle ihan tyydyttävällä menestyksellä.

Vastaako kysymykseen?
No one prayed for Sodom
kivi
06.03.2005 21:47:00

NT3:ssa on isompi kapseli, jonka ansiosta se soveltuu paremmin kielisoittimille ja on esim akustisten äänityksessä lyömätön (muuttaa Yamahan Martiniksi, nauroi kaveri). Lämpöä on enemmän, eli soundi on myös värittyneempi. Muuten mikit ovat varsin samankuuloiset, ja on ihan makuasia kummasta tykkää enempi. Valmiilta äänitteeltä ei taatusti osaa sanoa, kumpaa on käytetty.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
januszian
06.03.2005 22:18:27

Kyl mä oon koko ajan ollut enemmän kenossa tonne NT-3 osastolle.

Ku mä en ite kuitenkaan tarvi kahta konkkaa ja aluksihan voi overheadailla yhelläkin paremman puutteessa. Ja mulle on taas tärkeetä juuri tuo kielisoittimille soveltuvuus ja lämpö.

Tattis vastauksista kaikille!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)