milcoin 24.02.2005 21:19:48 | |
---|
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
kivi 24.02.2005 21:24:26 (muokattu 24.02.2005 21:44:42) | |
---|
|
Notefix 24.02.2005 22:16:56 | |
---|
Saisko tota vähän kovemmalle...liikaa atakkia! Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
rockinn 27.02.2005 23:40:59 | |
---|
aika kova, mutta tässä pojat panee vielä kovemmaksi. Äkkiseltään, ja täysin epävirallisesti, SuomenKovaÄänisinKappale-kilpailun kärkisijoille voisi olla mahdollisuuksia tällä pätkällä: http://www.sakararecordscom/audio/stam1na_kadonneet_kolme_sanaa.mp3 ~ -7.6 avg rms arvollaan stamina johtaa reilulla desibelillä kisaa ketjun avausta vastaan. Haastajia? (oikeasti julkaistuista kappaleista, omia hypersärötyksiä ei voida hyväksyä, jottei kisa mene liian helpoksi:) |
milcoin 28.02.2005 00:05:05 (muokattu 28.02.2005 00:09:57) | |
---|
aika kova, mutta tässä pojat panee vielä kovemmaksi. Äkkiseltään, ja täysin epävirallisesti, SuomenKovaÄänisinKappale-kilpailun kärkisijoille voisi olla mahdollisuuksia tällä pätkällä: http://www.sakararecordscom/audio/stam1na_kadonneet_kolme_sanaa.mp3 ~ -7.6 avg rms arvollaan stamina johtaa reilulla desibelillä kisaa ketjun avausta vastaan. Haastajia? (oikeasti julkaistuista kappaleista, omia hypersärötyksiä ei voida hyväksyä, jottei kisa mene liian helpoksi:) Ääh. Nyt meni pelleilyksi. Ajatukseni oli siinä että toi miksaus oli ton kuulonen kun olin miksannut sen. Jokainen biisin raita on äänitetty 1176:lla "all"-asennossa ja masterbussissa oli miksatessa putkietuaste. Koska halusin sen särölle yms. Ei mua kiinnosta tippaakaan kuinka lujaa joku soi jos se kuullostaa oikealta mun korviin. Eikä tollanen RMS-luku kerro yhtään mitään siitä miten korva toimii. Masteroinnissa itse asiassa kaivettiin lisää atakkia:) Toi ei oo demon paras biisi mutta kai pointti tuli selväksi. Se että toi mun esimerkki soi lujaa tuli siis puolivahingossa siinä kompuran kanssa touhutessa. Ton kilpailun ennätyslukemat on tehty jo. Tehdään ennemmin vaan hyvänsoundisia levyjä... "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
rockinn 28.02.2005 01:09:01 | |
---|
Ok. No tossa sun esimerkissä oltiin siis jo lujalla ja myös jossakin määrin rutussakin, kuten otsikossa jo totesitkin. Mutta olihan siinä sentään tolkkua ja tyyliäkin jäljellä verrattuna tohon staminan vetoon, joka kyllä biisinä on oikeinkin oivallinen, mutta päällimäisenä vaikutelmana jäi siitä mieleen tuo otsikko: "masterointirunttaus", joka palautui mieleeni ketjua lukiessani. Eikä lopulta tarkoitukseni suinkaan ollut pelleillä, vaan hieman keskustella siitä, milloinka mennään "liian lujaa". Tietynlainen tyly ruttaus istuu joskus hienosti joihinkin juttuihin, mutta liika on kuitenkin liikaa. Luvut, asteikot ja mittarit eivät kuitenkaan johdattaneet ajatustani aihepiirin pariin, vaan kuulohavainto aiemmin illalla tästä mainitsemastani staminan biisistä, joka kyllä noin musiikillisessa mielessä lämmitti kovasti mieltäni, mutta tappiinmaksimointi lämmitti tuntojani;) Ja "ennätyksistä." Milloinka ollaan arvon raadin mielestä rajan väärällä puolella? Milloin tyylikeinoruttu muuttuu tyylivirherutuksi? Ja mikä asiasta puhuttaessa on sopiva mittari ( rms, klippauksien määrä vai "korva kertoo") Itse olisin korvan kannalla, mutta esim rms antaa ainakin jonkinlaista osviittaa siitä, missä mennään. |
askomiko 28.02.2005 12:35:10 | |
---|
Kun pienenä vähäsen alettiin keksiä jotta miten sen biisin saa lujalle niin meistä kuulosti hirmu lujalta ja radikaalin rytistetyltä RMS -11.5db, ja tuumattiin jotta onko järkeä mennä tätä kovemmalle, ja miten sinne pääsee. Sitten Waves keksi L2:n... :) |
Locrian 28.02.2005 12:41:11 | |
---|
Kun pienenä vähäsen alettiin keksiä jotta miten sen biisin saa lujalle niin meistä kuulosti hirmu lujalta ja radikaalin rytistetyltä RMS -11.5db, ja tuumattiin jotta onko järkeä mennä tätä kovemmalle, ja miten sinne pääsee. Sitten Waves keksi L2:n... :) L2:lla on muuten järjetön määrä muitakin käyttötarkoituksia. Ja? Ei mitn. Tuli vaan mieleen ku välillä tuntuu että ihmiset sanoo "L2" ku kirosanan. Tyhmästä päästä kärsii koko hippi. |
askomiko 28.02.2005 13:27:02 | |
---|
Juu toki, sehän on huippu estämään vahinkopiikkisärähdyksiä. |
Volle 09.03.2005 14:20:01 | |
---|
Nam. |