Aihe: behringer b2031A: kitaravahvistimena?
1
momo
16.03.2005 00:31:33
Kyseisistä kaiuttimista on ollut enemmänkin juttua, mutta omaan kysymykseeni en haulla löytänyt vastausta, eli:

Soitan sähkökitaraa Digitech GNX3 multiefektin läpi, ja treeniksellä PA hoitaa äänenvahvistuspuolen. Kotona käytän piskuista peavey rage kitaravahvistinta, mutta koska on kyse mallintavasta efektilaitteesta, soundi huononee sen kautta soitettuna. Olisikin mielenkiintoista tietää, miten tällaiset (wanna be)studiokaiuttimet pystyisivät hoitamaan äänenvahvistuksen kotioloissa. Perusstereoihin kytkettäessähän soundi on lähes säälittävä, kun ei taida oikein keskialuetta löytyä tms. Onko kellään siis kokemusta GNX:än tai esim. POD:in soittamisesta suoraan tällaisten kaiuttimien(siis b2031a tai b2030a) läpi?
"Raha on vain vaihdon väline"
Zammy
16.03.2005 08:47:46
Tässä tapauksessa vika tai ominaisuus ei ole kaiuttimissa (toki noissakin eroja on), vaan kyllä se eniten on kiinni siitä sinun Digitechista. Jos siitä lähtee järkevää soundia, niin kyllä se kuulostaa hyvältä noiden Behringereidenkin läpi ja jos Digitech on arsesta, niin sitten se on. Minä itse en osaa ottaa Digitechin hyvyyteen kantaa.

Kitarakaiuttimet sitten erikseen, ne värittää ääntä tavalla joka on kitaralle eduksi. Samanlaista meininkiä ei kannata hakea koti- tai studiokaiuttimista. Digitechissahan on ominaisuus joka simuloi kitarakaiutinta, sen hyvyydestä tää lähinnä on kiinni.
Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen.
momo
16.03.2005 13:06:16
Noinhan se kieltämättä on... Testatessani Digitechiä omien 9 vuotta vanhojen Sony-halpis-stereoideni kautta, sanoisin että pienellä volyymilla clean-soundit kuulostivat itseasiassa hyviltä, mutta kun säröä pisti tai ylipäätään vähän enemmän volyymia, soundi muuttui paskaksi ja kaiuttimet alkoivat suorastaan rahisemaan. Stereot siis toimivat muuten moitteettomasti, mutta eipä kai niitä tuollaiseen ole tehty. Kyse on siis eniten ehkä siitä, pysyvätkö soundit "puhtaina" (olipa kyseessä sitten särö- tai puhdassoundi). Luulisi että tuollaiset jossain määrin studiokäyttöön tarkoitetut vempeleet kuitenkin toistaisivat paremmin kaikkia taajuuksia. Onko kellään siis erikoisempaa kokemusta asiasta?
Niq
16.03.2005 13:26:52

Kai sulla oli Ragen läpi soitettaessa kaappi ja vahvistinmallinnokset pois päältä, mallinnettu soundi oikean vahvarin läpi harvoin kuulostaa hyvältä.
"Jos päätä hakkaa seinään tarpeeksi kauan, se menee siitä läpi" -Chemo
momo
16.03.2005 14:40:16 (muokattu 16.03.2005 14:41:42)
Kai sulla oli Ragen läpi soitettaessa kaappi ja vahvistinmallinnokset pois päältä, mallinnettu soundi oikean vahvarin läpi harvoin kuulostaa hyvältä.

Kyllä ne on ollu ihan päällä, koska erilaisia soundejahan minä tuosta GNX3:sta olen hakemassa. Jos mulla ois joku kunnon putkivahvistin, kannattais varmaan kyseiset toiminnot ottaa pois päältä, mutta eipä tuollaisessa 15W trankkupelissä kovin kummoiset ominaissoundit ole, joten kyllä niihin verrattuna soundi paranee GNX:n läpi. En sit tiiä oisko apua, jos ottais kaiutinmallinnokset pois päältä ja jättäis vahvistinmallinnokset päälle, voishan sitä kokeilla.

Mutta kuten kysymys yhä kuuluu, mitenköhän nämä behringerit toimisivat? Ei oikein kokeilemaan pääse, kun pitäis suurinpiirtein raahata kitara ja multiefekti kauppaan (voisivat vähän ihmetellä). Ei varmaan tuollaisia kotikokeiluunkaan saa, vai tietäisikö joku jonkun ystävällismielisen liikkeen pk-seudulta? Mallina ehkä sittenkin tuo b2030a, olen kuullut sitä kehuttavan enemmän kuin isoveljeään.
BulletProof
17.03.2005 11:54:21
Mutta kuten kysymys yhä kuuluu, mitenköhän nämä behringerit toimisivat? Ei oikein kokeilemaan pääse, kun pitäis suurinpiirtein raahata kitara ja multiefekti kauppaan (voisivat vähän ihmetellä). Ei varmaan tuollaisia kotikokeiluunkaan saa, vai tietäisikö joku jonkun ystävällismielisen liikkeen pk-seudulta? Mallina ehkä sittenkin tuo b2030a, olen kuullut sitä kehuttavan enemmän kuin isoveljeään.

Ihan hyvin pitäis toimia, itse ainakin tulee soiteltua välillä tietokoneen kautta multiefektillä ja studiomonitoreilla.
askomiko
17.03.2005 13:40:43
Eihän siinä mitään, samalla lailla ne toimii kuin muutkin kajarit. Kuten jo sanottu niin suurimmaksi osaksi mallinnuslaitteen tuottama soundi riippuu siitä laitteesta, jos se kytketään vaikkapa kotistereoihin. Eli siis vaihto Yamahan stereoista Behringerin kajareihin ei juuri eroa tuo. Mutta nuo Behkut on niin halvat ja asialliset että tuommoiset kantsii ostaa ihan muutenkin, jos ei vielä kotistereoita ole. Kotistereovahvistimen tilalle ostaa sitten vain pienen mikserin ja se on siinä.
"Helevetin nopia kairata, ku on näin ohut jiä!" RÖYTÖ!!1
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)