Niskamies 13.03.2005 20:13:58 | |
---|
Eli kumman valitsitte ja miksi? Rautakompura on monikäyttöisempi kun sitä voi käyttää kanssa keikoilla, ja olen mieltänyt softakompurat vaikeakäyttöisiksi. Itsellä on kaksi plugaria, mutta en niistä ole saanut yhtä mieluisaa kompressiota kun 100 euron behringeristä. Ja jos vielä viitsitte ehdottaa rautakompura/gatea hintaluokassa 200-300 euroa. Meitsi on meshissä. |
milcoin 13.03.2005 22:55:06 (muokattu 13.03.2005 22:55:20) | |
---|
Eli kumman valitsitte ja miksi? Rautakompura on monikäyttöisempi kun sitä voi käyttää kanssa keikoilla, ja olen mieltänyt softakompurat vaikeakäyttöisiksi. Itsellä on kaksi plugaria, mutta en niistä ole saanut yhtä mieluisaa kompressiota kun 100 euron behringeristä. Ja jos vielä viitsitte ehdottaa rautakompura/gatea hintaluokassa 200-300 euroa. Tohon hintahaarukkaan ottaisin ehkä ite sen RNC:n. Jos laitat pari sataa euroa lisää niin alkaa löytyä muutakin asiallista tavaraa. Softakompuroita löytyy muuten ihan asiallisia ilmaisiakin... Viime aikoina softapuolella on ainakin toiminu ne Sony-oxfordin kompurat. Muuten rautapuolella lähes kaikki on enemmän mun makuun kuin softavermeet. Mikä softa muuten? Keikalla ei oo niin väliä, paskalta se kuullostaa kuitenkin:) "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Niskamies 14.03.2005 07:06:20 | |
---|
Mikä softa muuten? Keikalla ei oo niin väliä, paskalta se kuullostaa kuitenkin:) Mä oon käyttäny Pro Toolsin kanssa Joemeekin ja Bombfactoryn BF76 kompuraa. Saattaa olla että vika on käyttäjässä, mutta en ole noilla saanut hirveän järkeävän kuuloista ääntä. Meitsi on meshissä. |
kivi 14.03.2005 12:02:31 (muokattu 14.03.2005 12:02:58) | |
---|
Mä oon käyttäny Pro Toolsin kanssa Joemeekin ja Bombfactoryn BF76 kompuraa. Saattaa olla että vika on käyttäjässä, mutta en ole noilla saanut hirveän järkeävän kuuloista ääntä. JoeMeekit ei oo luonteeltaan mitään yleiskompuroita, vaan ihan spesiaalivärkkejä, joille pitää löytää just se oikea paikka. Kokeile jotain muuta kompuraa. Esim ilmainen Kjaerhus Audion VST-plugikompura on aika hyvä yleiskompura. Ja alkuperäiseen kysymykseen: rautaa tottakai. Paljon ja erilaista. Peruskompuroiksi vaikka edullista ja toimivaa dbx:ää (166XL, 266XL), sitten joku kiva optinen kompura lauluille ja muillekin sooloinstrumenteille jo sisääntulossa. |
askomiko 14.03.2005 16:08:36 (muokattu 14.03.2005 16:27:04) | |
---|
Eti joku jonka hintalappu on isoin, se on sit paras. Eivaan, nuo softakompurat on minusta oikein loogisia ja selkeistä, kun niissä pystyy olemaan enemmän selkeyttäviä näyttöjä ja mittareita. Wavesin Reneissancea on kehuttu monesti veri guudiksi. |
Jabbe 14.03.2005 18:01:09 | |
---|
Esim ilmainen Kjaerhus Audion VST-plugikompura on aika hyvä yleiskompura. Komppaan! Kjaerhusit kannattaa tsekata, loistoa ilmaiseksi. Hyvät biisit on kyl parhaita. |
PL 14.03.2005 18:05:58 | |
---|
Onhan ne softat kivoja miksausvaiheessa, mutta kun se tavara pitäisi saada jotenkin sinne muuntimelle ilman ylimääräisiä klippejä, niin ainoa mitä se tottelee on tukeva rauta. |
Niskamies 14.03.2005 18:14:19 | |
---|
Ei tue ProTools VST-plugareja, pitäis hommata muunto-ohjelma. Pitänee noi DBX:t tsekata. Miksi soolosoittimille eri kompura, ja onko käytännön eroa jos kompuroi jo äänitysvaiheessa verrattuna siihen että kompressori miksausvaiheessa? Meitsi on meshissä. |
askomiko 14.03.2005 18:23:24 | |
---|
Ei, jos kompuran asetus sattuu tismalleen kohdalleen. Kerran lytättyä ei enää takaisin saa. Tai oikeastaan, digikoneellehan dynamiikan vähentyminen on vain parempi asia. "Ryttäämään ryttäämään, joka aamu sännätään, ja kun päivä on ohi, niin lisää rytätään..." |
konehes 14.03.2005 19:19:47 | |
---|
Wavesin Rcompressor on ainakin helppo käyttää. Presettiä kehiin ja thresholdin säätöä! |
PL 14.03.2005 20:15:48 | |
---|
Wavesin Rcompressor on ainakin helppo käyttää. Presettiä kehiin ja thresholdin säätöä! Tai joku DBX:nköhän se oli, monokone jossa oli yksi säätö jonka yläpuolella teksti MORE, helppoa kun sen osaa. |
kivi 14.03.2005 20:43:07 | |
---|
Tai joku DBX:nköhän se oli, monokone jossa oli yksi säätö jonka yläpuolella teksti MORE, helppoa kun sen osaa. Jep, "OverEasy" on tuon nimi. Mulla on muistaakseni MXR:n tekemä pari räkissä perällä, en oo katsonut tarpeelliseksi laittaa koko säädintäkään näkyville. Ei vie turhaa maskitilaa :-) |
KaljaMaha 14.03.2005 21:28:28 | |
---|
Kjaerhusit kannattaa tsekata, loistoa ilmaiseksi. Jep. Niillä tekee melkein kaiken. Melkein. Ja helposti. Jos ei toimi ni ei toimi. Ei se sillä parane että sä pistät puol kämppää matalaks. |
sami_sumea 15.03.2005 12:31:08 | |
---|
Wavesin Rcompressor on ainakin helppo käyttää. Presettiä kehiin ja thresholdin säätöä! Joo, Blockfish menee tohon samaan sarjaan. Kahdella napilla saa käytännössä hoidettua melkein kaiken. Kolmas nappi jota yleensä tarvii on stereo on/off. ... ... Valtakunnanlaapotti on puhunut! |
kivi 15.03.2005 12:56:00 | |
---|
Joo, Blockfish menee tohon samaan sarjaan. Kahdella napilla saa käytännössä hoidettua melkein kaiken. Jjep, digitalfishphonesit (sic.) on loistavia. Niillä ja Kjaerhuseilla tekee jo vaikka mitä, eikä maksa mit'n. :-) |
sami_sumea 15.03.2005 13:59:46 (muokattu 15.03.2005 14:02:23) | |
---|
Jjep, digitalfishphonesit (sic.) on loistavia. Niillä ja Kjaerhuseilla tekee jo vaikka mitä, eikä maksa mit'n. :-) Aijoo, pannaas linkki tännekin: http://www.x-buz.com Saakelin hyviä kompuroita & limittereitä, erityisesti masterointiin. Näemmä sivut on muuttuneet viikonlopun aikana, kaikkia kilkuttimia ei enää ollut tyrkyllä ilmaiseksi, mutta löytynevät jostain vielä. En voi kuin suositella. ... ... Valtakunnanlaapotti on puhunut! |
kivi 15.03.2005 14:28:34 | |
---|
Aijoo, pannaas linkki tännekin: http://www.x-buz.com Saakelin hyviä kompuroita & limittereitä, erityisesti masterointiin. Kiitos. Näitä en ollut testannutkaan. Tuolta löytyi muutama muukin kätevä verme. |
sami_sumea 15.03.2005 16:58:16 | |
---|
Kiitos. Näitä en ollut testannutkaan. Tuolta löytyi muutama muukin kätevä verme. Jep. Tässäpä lisää kuolattavaa: http://www.kjaerhusaudio.com/images/gac1.gif Prkele tota Kjaerhusin ukkoa, se väsää niin hyviä softavermeitä että on pakko ostaa kaikki heti kun ne tulee markkinoille :) ... ... Valtakunnanlaapotti on puhunut! |
ilarj 15.03.2005 20:15:38 | |
---|
Eiks sun prootoolsissa tull mukana sitä digicompressoria tai mikä onkaan? Se on ihan jeaz kompura. |
Jabbe 16.03.2005 23:11:41 | |
---|
Aijoo, pannaas linkki tännekin: http://www.x-buz.com Saakelin hyviä kompuroita & limittereitä, erityisesti masterointiin. Näemmä sivut on muuttuneet viikonlopun aikana, kaikkia kilkuttimia ei enää ollut tyrkyllä ilmaiseksi, mutta löytynevät jostain vielä. En voi kuin suositella. ... Tulipa ladattua nuo ja muutaman testin jälkeen jo voi kyllä sanoa että loistopelejä. Noilla saa todella helposti hyvänkuuloista pikamasterointia tehtyä. Ei todellakaan uskois että ilmaiseks jaossa! Hyvät biisit on kyl parhaita. |