Aihe: Mikserin käyttäminen mikkietusina
1 2
Niskamies
08.03.2005 20:13:33
Eli lyhyesti, voiko tämän mikserin mikkietusia käyttää erikseen?
http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … g102_8kanal_mischpult_prodinfo.html

Eli Digi 002:ssa on neljä linjasisääntuloa mitkä pitäisi valjastaa mikkisisääntuloiksi, ja mahd. edullisesti pitäisi saada etuset. Noiden laatu on riittävä mulle, tulevaisuudessa tarvittaessa parempia.
Meitsi on meshissä.
Puavali
08.03.2005 20:28:54
Eli lyhyesti, voiko tämän mikserin mikkietusia käyttää erikseen?
http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … g102_8kanal_mischpult_prodinfo.html

Ei tuossa ole direct outteja? Ja inserttien kanssa pelaaminen on hieman niin ja näin.

Soita St Paulsoundsiin tai Audiodivariin, ja hommaa sellainen Alton pikkumikseri, josta saat direct outeista lähdöt Digi 002:een.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
Niskamies
08.03.2005 20:32:38 (muokattu 08.03.2005 20:33:56)
Eikö toi inserttien käyttäminen onnistu? Mutta mikä mikseri sitten olisi passeli tohon, jos direct outit pitää olla?

EDIT: http://www.altoproaudio.com/html/details.php?ID=128&

Tässä on ilmeisesti direct outit, joten pitäis toimia?
Meitsi on meshissä.
Niskamies
08.03.2005 21:51:55
St. Pauls Sound vastasi että toi Alton mikseri sopisi tohon hommaan hyvin, ja kuulemma mikkietusetkin ovat suht laadukkaita. Hintaa tulisi postikuluineen 137 euroa. Pitääpi sitten tuo tilata...
Meitsi on meshissä.
milcoin
08.03.2005 22:27:06
Otsikosta tuli mieleen että 10 vuoden päästä joku kysyy että:

-Mikä se on ukki semmonen niinku iso vaakatasoinen räkkikehikko jossa etuasteet ja eekuut on niinku pituussuunnassa rivissä. Onko se joku vanha rauta-cubase?
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
Puavali
09.03.2005 01:35:23
St. Pauls Sound vastasi että toi Alton mikseri sopisi tohon hommaan hyvin, ja kuulemma mikkietusetkin ovat suht laadukkaita. Hintaa tulisi postikuluineen 137 euroa. Pitääpi sitten tuo tilata...

Siis jos siinä linkin mikserissä on direct outit, niin se pelittää mainiosti. Altolla on kyllä sellaisia malleja, jossa ne on, samoin esim. soundcraftilla ja Behringerillä.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
Niskamies
09.03.2005 07:02:42
Siis jos siinä linkin mikserissä on direct outit, niin se pelittää mainiosti. Altolla on kyllä sellaisia malleja, jossa ne on, samoin esim. soundcraftilla ja Behringerillä.

http://www.altoproaudio.com/html/details.php?ID=128&

Siellä lukee näin:
Balanced XLR & TRS jack output

Ja St. Paulsin myyjä sanoi että toi toimis, jotenk luulisi että toimii.
Meitsi on meshissä.
Daunt
09.03.2005 09:21:45
EDIT: http://www.altoproaudio.com/html/details.php?ID=128&

Tässä on ilmeisesti direct outit, joten pitäis toimia?

Ei ole direct outeja. Insertien kautta onnistuu ihan hienosti. Ostin itse kuukausi sitten käytetyn Soundtracs Topaz Macro -mikserin 120 eurolla. Ei ollenkaan paha hinta kymmenestä hyvästä mikkietusesta. Kyseisessä mikserissä ei ole direct outeja.
Dauntless -Death/Thrash Metal-
Puavali
09.03.2005 10:30:38
http://www.altoproaudio.com/html/details.php?ID=128&

Siellä lukee näin:
Balanced XLR & TRS jack output

Ja St. Paulsin myyjä sanoi että toi toimis, jotenk luulisi että toimii.

Outputteihin tulee se miksattu signaali. Inserteistä saa kanavakohtaiset, mutta tarvitsee stereoplugit tai insettijohdot (joissa on stereoplugit), vai saako monoplugilla, jos ei työnnä pohjaan asti?
Daunt
09.03.2005 10:38:45
vai saako monoplugilla, jos ei työnnä pohjaan asti?

Juuri näin minäkin teen.
Dauntless -Death/Thrash Metal-
Puavali
09.03.2005 14:45:12
Juuri näin minäkin teen.

Ja kun laittaa plugiin kumisen o-renkaan kuin urheilumallin kondomin, niin se ei lipsahda vahingossa liian syvään.
PL
09.03.2005 14:49:37
Tai niinkuin on jo useaankin kertaan todettu:
piuhat stereoplugeilla joista tip ja ring yhdessä.
Lou Bass
09.03.2005 16:38:18
Minkälaisia lienee laadultaan Alton pikkumiksereiden etuasteet verrattuna esim. Behringerin UB-sarjan vastaaviin? Hinnat taitaa olla suurinpiirtein samaa luokkaa.
- lb -
Niskamies
09.03.2005 17:15:32
Elikäs millaset ne piuhat pitää olla että saan ne inserteistä vedettyä? Siis stereo-stereo piuha toimii vai?
Meitsi on meshissä.
kiiski
09.03.2005 17:39:49
Elikäs millaset ne piuhat pitää olla että saan ne inserteistä vedettyä? Siis stereo-stereo piuha toimii vai?

Yläpuolella se on pariinkin otteeseen sanottu. Toisessa päässä stereoplugi, jossa tip ja ring (ne uloimmat) on juotettu yhteen ja toisessa päässä monoplugi.
Niskamies
09.03.2005 17:40:52
Yläpuolella se on pariinkin otteeseen sanottu. Toisessa päässä stereoplugi, jossa tip ja ring (ne uloimmat) on juotettu yhteen ja toisessa päässä monoplugi.

Saakos tollasia valmiina vai pitääkö itse ruveta kolvailemaan?
Meitsi on meshissä.
kiiski
09.03.2005 17:48:50
Saakos tollasia valmiina vai pitääkö itse ruveta kolvailemaan?

Ei ole ainakaan tullut vastaan. Voit myös työntää monoplugin mikserin insert-liitäntään ensimmäiseen pykälään asti. Itse en kylläkään pidä tästä ratkaisusta.
Niskamies
09.03.2005 18:33:08
Elikkä vielä varmistukseksi. Voin siis ostaa tavallsia inserttipiuhoja(eli stereo-stereo piuhoja) ja kolvaan tip ja ringiin menevät johdot yhteen?
Meitsi on meshissä.
askomiko
09.03.2005 18:43:03 (muokattu 09.03.2005 18:45:30)
Elikkä vielä varmistukseksi. Voin siis ostaa tavallsia inserttipiuhoja(eli stereo-stereo piuhoja) ja kolvaan tip ja ringiin menevät johdot yhteen?

Beep, inserttipiuha on stereopiuha -> kaksi monopiuhaa. Stereo-stereo -piuha on vain piuha. Tavallisella inserttipiuhalla saat matskun ulos mikseristä, mutta se menee sitten kokonaan ulos, jos et sitä millään palauta, eli et voi käyttää mikseriä kuuntelun tekemiseen.

Keskimäärin valmiiden johtojen tohtorointi on vaikeampi homma kuin kokonaan uuden rakentaminen.

Piuha on hassu sana. Kokeile vaikka. Piuha piuha piuha piuha piuha piuha piuha piuha piuha piuha piuha.
"Helevetin nopia kairata, ku on näin ohut jiä!" RÖYTÖ!!1
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Puavali
09.03.2005 18:44:49 (muokattu 09.03.2005 18:46:48)
Tai niinkuin on jo useaankin kertaan todettu:
piuhat stereoplugeilla joista tip ja ring yhdessä.

Plusaa...

Ottaa stereoplugeja ja kolvaa monopiuhan nuin.

Siis ed kävi monottamassa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)