Aihe: Fostex VF160EX
1
hgr
28.08.2004 17:54:28
Onko kyseisestä laitteesta kokemuksia? Olen lukenut täältä jonkin verran tuosta vanhemmasta mallista(ilman EX:ää) ja joitain miinuksia ainakin sille annettiin. Onko tässä uudemmassa mallissa parannettu juuri noita puutteita, ja olisiko tämä ehkä niistäkin huolimatta pätevä laite? Ideana olisi siis saada kelvollista(pro-tason?) jälkeä pääasiassa rumpuja äänitettäessä. Voiko mukana tulevalla cd-asemalla polttaa raidat cd:lle wav-tiedostoina siirrettäväksi tietokoneelle miksattavaksi?

Kiitos.
http://www.vitkaste.cjb.net
Chemo
02.09.2004 09:03:14

Voiko mukana tulevalla cd-asemalla polttaa raidat cd:lle wav-tiedostoina siirrettäväksi tietokoneelle miksattavaksi?

Mulla ei oo tästä uudesta Ex-versiosta kokemuksia, mutta mulla on se edellinen VF160, ja siinä voi polttaa levyn noinkin. On tehty ja on toiminut.
...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
hgr
02.09.2004 19:17:50
Mulla ei oo tästä uudesta Ex-versiosta kokemuksia, mutta mulla on se edellinen VF160, ja siinä voi polttaa levyn noinkin. On tehty ja on toiminut.

Jehna. Mietin vain että mihin tarvitsee sitä ADAT-systeemiä mistä täälläkin on puhuttu, kun mielestäni paljon helpompaa olisi juuri polttaa raidat cd:lle ja siirtää koneelle. Ei tarvitsisi raituriakaan raahata koneen viereen ja takaisin(Äänitän autotallissa).
http://www.vitkaste.cjb.net
Chemo
10.09.2004 09:24:22 (muokattu 10.09.2004 09:32:26)

mielestäni paljon helpompaa olisi juuri polttaa raidat cd:lle ja siirtää koneelle.

Tähän tarkoitukseen voi muuten käyttää myös CD-RW-levyjä, jolloin tyhjistä CD-R:istäkään ei tule kustannuksia. Tai voihan jälkimmäisiäkin toki käyttää, jos haluaa vaikkapa säilyttää niita backupeina.

Musan siirto levyillä on muuten tosi kätevää varsinkin silloin, kun tallennetta työstetään eteenpäin jossain muualla kuin raiturin omistajan tiloissa.

Edittiä: Ai niin, tutkailin netissä miltä tuo uusi versio näyttää. Ilmeisesti siinä on se polttava CD vakiona eikä optiona, niinkuin aikaisemmassa versiossa oli? Ekana parantaisin omasta VF160:ni sisääntuloja - kaikki niistä saisivat mun puolestani olla XLR:iä. Uudessa VF160EX:ssä tuo näytti olevan vielä samalla tavalla kuin vanhassakin, joten sitä eivät ole parantaneet.

En sitten tiedä mitä eroja noissa muuten on. Ehkä kovalevyjen koossa on eroa? VF160:ä on myyty kai ainakin parilla eri kovolla, mulla on 30 Gb, mutta tietääkseni markkinoilla on ollut myös 20 Gb levyllä olevia... No, joka tapauksessa noissa on tilaa kotiäänittäjälle aivan älyttömästi, ja tosiaan tiedostojen siirto muuallekin käy helposti.
...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
PIM
10.09.2004 09:55:41
Ekana parantaisin omasta VF160:ni sisääntuloja - kaikki niistä saisivat mun puolestani olla XLR:iä. Uudessa VF160EX:ssä tuo näytti olevan vielä samalla tavalla kuin vanhassakin, joten sitä eivät ole parantaneet.

Tähän on onneksi olemassa edullinen lääke ja sen nimi on ADA8000;) Samalla saa myös paremmat mikkietuasteet ja AD/DA muuntimet ja 16 yhtäaikaisen raidan äänitysmahdollisuuden, joten sen pitäisi ilman muuta kuulua jokaisen Fostexin omistajan kalustoon.

Kummallista hiljaiseloa Fostex on pitänyt näiden digiraitureidensa kanssa jo monta vuotta sillä mitään olennaista uutta, jos ei paria face-liftiä lasketa, ei VF16/VF160 rintamalla ole tapahtunut sitten alkuperäisen Vf16:n esittelyn, josta siitäkin on jo reilut neljä vuotta. Mutta sen verran täytyy respektiä antaa Fostexin pojille että näin hyvin aikaa kestävän peruskonseptin kehittivät jo silloin että se on nykyään ajakohtaisempi kuin koskaan. Hyvänä vertailukohtana tässä voi pitää Fostexin kilpailijaa jo 80-luvun kasettiraitureiden ajalta eli Tascamia, joka ei koko digiraituriaikana ole lukuisista yrityksistä huolimatta päässyt oikein jyvälle siitä mitä ominaisuuksia onnistuneessa digiraiturikonseptissa pitäisi olla.
Avattu: Peten kitarakirppis osoitteessa www.halonen.cc/kirppis Teretulemast tekemään löytöjä.
jerry_field
20.03.2005 12:41:13
kuinka monta raitaa tolla saa nauhotettua kerralla?
"Vituttaa niin paljon että voisin heittää telkkarin ulos tosta ikkunasta!".."Mut hei, toi ikkunahan on kiinni."-Arttu Keskinen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)