Aihe: Mikseri, nauhoittaminen jne. - kysymyksiä.
1
Angus
21.06.2005 12:42:12

Terve

On ruvennut tässä kiinnostamaan jonkinlaisen mikserin tms. osto. Ongelmana on, että en tajua näistä paljoakaan. Kaipaisin nyt siis teiltä kaikennäköisiä käytännön vinkkejä.

Elikkä periaatteessa etsin jotain mihin voin väh. 8 mikkiä vetää sisään, säädellä tasot ja nauhoittaa näitä kaikkia raitoja johonkin. Minulle kelpaa hyvin siis jos nauhoitus tulee vaikka c-kasetille taikka kovalevylle.

Kuten sanoin, en näistä paljoakaan ymmärrä ja sen takia kaikennäköisiä vinkkejä ja ehdotuksia haluaisinkin. Elikkä haluaisin bändin kanssa nauhoitella niin, että voisin mikittää kitarakaapin yhdellä mikillä, bassovahvarin yhdellä mikillä ja rummut sitten kolmella tai useammalla mikillä, ja nämä mikit sitten pitäisi pystyä vetämään johonkin kiinni, niin että saan ne nauhoitettua, joka jokainen raita erilliseksi nauhoitukseksi tai ihan yhdeksi pätkäksi, kuitenkin niin että bändin kanssa voidaan biisit "livenä" vetää.

Saako jollain mikserillä vaikka nuo ~8 mikkiä vedettyä sisään ja nauhoitettua vaikka c-kasetille (tms.) ja samalla vedettyä mikserin kautta PA-kaappeihin (tms.) vaikka basarin?

Torilta kun kattelin niin tämä näyttää just sellaselta vehkeeltä mikä sopis mulle, mä kun en niin paljoa noista digitaalisista jutuista perusta:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=62682

Hinta saisi liikkua siinä 300€ paikkeilla, mutta jos mikään noista kyselemistäni jutuista ei tolla hintaluokalla onnistu (en siis mitään pro-tason laatua vaadi), niin ilmeisesti budjettia pitää sitten hieman kasvattaa.

No joo, paljon kysymyksiä eikä niissä paljon järkeä ole, mutta tämä asia kiinnostaa kovasti.
"It has been a great day though, you know, a nice piece of crumpet in the admin and a great piece of cake in the hut." - Moxey
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)