Jouni 28.06.2005 18:44:24 | |
---|
Noniin, alan nyt Lionin lausunnon jälkeen pikkuhiljaa asettua tuolle PCI-linjalle FW:n sijasta. Yksi kriteeri kuitenkin käy kompastuskivenomaisesti isovarpaaseen.. ADAT-väylälle olisi tarve. Aiemmin kaavailemani M-Audion ja E-MU:n kortit eivät nyt käy ruotuun, sillä tuo ADAT puuttuu kummastakin. En myöskään aio pistää rahojani korttiin, jossa on ainoastaan tuo ADAT-liitäntä ilman muita. Jokunen in- ja output tulisi olla, eikä midi I/O olisi pahitteeksi (joskaan ei välttämätön, kiitos USB:n). Ja low-latency-laitettahan tässä etsitään.. Yksi RME:n kortti käväisi mielessäni, mutta hyökkäsin silti tänne.. Että käännyinpä taas teidän puoleenne.. Suositelkaa kriteereihin sopivia kortteja, mikäli mieleen tulee.. Ja jos kokemuksen jylhää rintasointia löytyy, on se aina vain parempi.. Kiitos jo etukäteen.. :) "On siinä pojilla piuhat ja saundit..." |
koopop 28.06.2005 19:07:12 | |
---|
RME Digi 96/8. latenssi on juhlavan pieni, löytyy ADAT ja stereo analog I/O. Tällä on tullut tehtyä yhtä sun toista, toimii äärimmäisen hyvin. Ja hinta - se on parasta! |
deggis 28.06.2005 19:17:22 (muokattu 28.06.2005 19:18:07) | |
---|
Hmm.. no, tämä ei kai ole niitä aiemmin kaavailemiasi E-MUn kortteja: 1212m. Itsellä toiminut kuin se junan vessa toimi - ennen kuin EU-direktiivit tulivat väliin. RME:llä on melkoinen maine, mutta tuntuu E-MUnkin "henkilökunta" ja aika aktiivinen käyttäjäpiiri ottavan kortistaan vastuuta (foorumit ja support tuntuu pelaavan). 1212m (balansoitu stereo i/o ja S/PDIF:ksi ja ADAT:ksi vaihtuvat i/o-väylät). Ei ole kai latenssilla tapettu tuokaan.. Saksasta kortti jonkun 220 € tms. EDIT: ja onhan tuossa midi i/o:kin. Hm.. pakko sanoa kyllä tähän, jollain tällä foorumilla oli ollut ongelmia tuon pääkortin kanssa (1212m:ssä on sama pääkortti kuin 1820m:ssä, lisukkeet tulevat sitten siihen kiinni). En kerennyt vielä perehtyä, kuinka vakava ongelma, mutta ainut tapaus josta olen kuullut. Mushroom Cut No13 |
PIM 28.06.2005 22:01:05 | |
---|
Terratecin EWS88D on halpa (135e) ja siitä löytyy myös midi-i/o:t sekä stereoanalogilähtö miniplugilla. Noita voi heittää koneeseen useapiakin jos 8 inputia jää jossain vaiheessa liian pieneksi. ...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS... |
Jouni 29.06.2005 10:42:37 | |
---|
Terratecin EWS88D on halpa (135e) ja siitä löytyy myös midi-i/o:t sekä stereoanalogilähtö miniplugilla. Noita voi heittää koneeseen useapiakin jos 8 inputia jää jossain vaiheessa liian pieneksi. Kuinkas, voiko tätä heittää jonkun muun kortin rinnalle koneeseen? Yhteensopivuusongelmia? "On siinä pojilla piuhat ja saundit..." |
Reddie 30.06.2005 03:18:30 | |
---|
Hm.. pakko sanoa kyllä tähän, jollain tällä foorumilla oli ollut ongelmia tuon pääkortin kanssa (1212m:ssä on sama pääkortti kuin 1820m:ssä, lisukkeet tulevat sitten siihen kiinni). En kerennyt vielä perehtyä, kuinka vakava ongelma, mutta ainut tapaus josta olen kuullut. No mulla oli, mut hoitu sit loppujen lopuksi ajurien uudelleen asennuksella.. ;) Mutta muuten mäkin vannon kyseisen pelin nimeen, tosin laite on mulla vielä aika vähän aikaa ollut. |
superfly 30.06.2005 13:47:15 (muokattu 30.06.2005 13:48:04) | |
---|
No mulla oli, mut hoitu sit loppujen lopuksi ajurien uudelleen asennuksella.. ;) Mutta muuten mäkin vannon kyseisen pelin nimeen, tosin laite on mulla vielä aika vähän aikaa ollut. Sama homma mulla noiden ajurien kanssa, mutta komeasti pyörittelee pariakymmentä raitaa vähän vanhemmallakin koneella. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
lion 30.06.2005 14:53:23 | |
---|
Juu, mä olen 1212m:ni ollut helkkarin tyytyväinen.. Kaikki futaa, mitä nyt ajurit joskus päättää sanoa itsensä irti mutta se korjaantuu yhdellä kortin mukana tulleella pikakuvakkeella joka resetoi kaikki kyrvähtäneet asetukset ja taas toimii. Latenssit on pienet, äänenlaatu hyvä, liitännät on hyvät ja hintakaan ei päätä huimaa. Kyllä olen ollut tyytyväinen. Verrattuna esim. Echon layla 3g:hen (kaverilla oli) on kaiken säätäminen ja ongelmien ratkominen satamiljoonaa kertaa helpompaa. Jos todella edukasta vaihtoehtoa haluaa, on kuulemani mukaan tuo marian marc A ja sen kaverina vaikka Behkun ada8000 todella pätevä ja edullinen paketti. Terratecista en tiedä, mutta kuulostaa hyvältä, haluaisin päästä joskus kokeilemaan sitä. - Li'oN pop pop pop - kornipop kuplii kattilassa |
mamiti 05.07.2005 11:55:53 | |
---|
Tässä yksi ääni lisää RME:lle. Korttien mikseri on ruma mutta muuten mahtava. Muutamia ST Audion ja Emun kortteja on tullut kokeiltua, mutta RME:n käytettävyys ja loogisuus vievät voiton puhumattakaan hyvistä pc-ajureista. G5:n kanssa onkin ollut ongelmia, mutta niistä syytän omenaa, koska kortit ovat toimineet pc:ssä mainiosti. |
Kainz 05.07.2005 16:26:45 | |
---|
RME:lle ääni täältäkin. Toimii PC kokoonpanojen kanssa aivan loistavasti. Ei kaadu, ei sitten millään ja latenssit saa puristettua todella pieneksi (audioliikenne ei rasita koneen omaa prosessoria). Mikäli tarvitset vain ADAT väyliä, sanoisin että hanki ihmeessä tuo RME 9652 HDSP. 3x ADAT I/O ja laajat synkkaus toiminnot. Kustantaa siinä 500e. Toimii ja laajennettavuuttakin olisi myöhempää käyttöä ajatellen (mikäli siis ei vielä ole täyttää kaikki ADAT portteja heh). RMEn mikseri on tosiaan suht ruma, mutta toimii hyvin. Muutenkin kortti/ohjelmisto on looginen ja helppo käyttää. |
PIM 05.07.2005 17:27:05 | |
---|
Mikäli tarvitset vain ADAT väyliä, sanoisin että hanki ihmeessä tuo RME 9652 HDSP. 3x ADAT I/O ja laajat synkkaus toiminnot. Kustantaa siinä 500e. Toimii ja laajennettavuuttakin olisi myöhempää käyttöä ajatellen (mikäli siis ei vielä ole täyttää kaikki ADAT portteja heh).
Jos on rahaa pistää pelkkään kortiin tuo 500e niin HDSP 9652 ei ole ollenkaan hullumpi ratkaisu. Jos vaihtoehtoja miettii niin jo pelkän Cubase SX:n hinnalla saat tuon kortin ja n-Trackin softaksi. ...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS... |
Kemppilä 06.07.2005 12:18:45 | |
---|
mites nää marianin muut kortit? esim marc x? ( http://www.thomann.de/thoiw3_marian_marcx_pcikarte_prodinfo.html) Itteeni ainakin kiinnostais kuulla noista mustakin kokemuksia kun jus tosta marc a:sta. Marianin sivuilta sain käsityksen, että noita marianin kortteja voi siis mättää koneeseen enemmänkin (vaikka marc a ton x:n kaveriks) ilman ongelmia? "Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi." |
HK 07.07.2005 02:34:06 | |
---|
Jos on rahaa pistää pelkkään kortiin tuo 500e niin HDSP 9652 ei ole ollenkaan hullumpi ratkaisu. Jos vaihtoehtoja miettii niin jo pelkän Cubase SX:n hinnalla saat tuon kortin ja n-Trackin softaksi. Tuo Thomannin tarjoama LE9636 vaikuttaisi aika mielenkiintoiselta vaihtoehdolta 9652:selle hinnan puolesta. http://www.thomann.de/thoiw3_rme_hammerfall_le_digi_9636_prodinfo.html Peltikorva puupäässä. |
PIM 07.07.2005 09:19:55 | |
---|
Tuo Thomannin tarjoama LE9636 vaikuttaisi aika mielenkiintoiselta vaihtoehdolta 9652:selle hinnan puolesta.
Vaikuttaa, vaan ei ole. Tuo LE on vanhempaa Hammerfall sarjaa eikä nykyistä HDSP sarjaa, josta löytyy tuo maan mainio rautatason mikseri. Hammerfallissa ei mikseriä ole eli monitorimiksaus pitää tehdä äänityssoftatasolla, mistä taas saattaa syntyä latenssiongelmia. Tuolla hinnalla pitäisi saada jo vähintään Hammerfall 9652 word clock moduleineen. Jos käyttäisit ulkopuolista digimikseriä monitorimiksaukseen niin silloin tuollainen Hammerfall sarjalainenkin olis varsin käypänen vaihtoehto, mutta tuohon hintaan en kyllä ostaisi sitä. ...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS... |