myslique 22.06.2005 13:23:22 | |
---|
Mitkä ovat referenssilevysi korvien kalibrointiin? ---
You must play better now. |
kivi 22.06.2005 13:31:02 | |
---|
Mitkä ovat referenssilevysi korvien kalibrointiin? Heh, nää on about aina samat. -DDD-barokkimusiikkikokoelma Deutsche Grammophonilta -Sugar: Copper Blue, tällä jos ei oo kaikki taajuudet esillä, jossain on vikaa -Motörhead: Welcome to the bear trap, tarkistettava erityisesti rumpujen pellit ja hi-hat Sitten muita levyjä projektin mukaan. Tuosta nyt saakin käsityksen mun duunien luonteesta. |
Mikael 22.06.2005 13:32:14 (muokattu 22.06.2005 13:32:27) | |
---|
Mä otan yleensä jotain tyyliin sopivaa ja jotain sellaista mitä on tullut viime aikoina kuunneltua paljon. Oli miten oli, mutta näin on. |
milcoin 22.06.2005 14:13:25 | |
---|
Foo Fighters:in The colour and the shape toimii rokkihommissa kaikkien juttujen referenssinä. Pellit, botne, kitarat, laulu yms. Eikä ole liian liiskattu. Toinen on Bad Religion:in Process of Belief. Toimii yllättäen ihan kevyenkin listapopin referenssinä. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
BotneLapio 22.06.2005 17:55:54 (muokattu 22.06.2005 17:57:32) | |
---|
Omatekemä "testilevy", josta löytyy taajuus-sweeppien lisäksi mm. DreamTheateria, SteelyDania, Jarrea, StarWarssia, Vivaldia ym.ym. Suurin osa biiseistä on vaan sellasia neljän - kahdeksan tahdin looppeja. Levy on osoittaunut hyväksi ja tarpeelliseksi! Joo, ja en kalibroi korviani noilla taajuus-sweepeillä... ;) -=Botnee!!=- |
CryptoFib 22.06.2005 18:50:01 | |
---|
Oma testilevy! huippu idea. Jok'ikinen ken miksailee mielestani apinoi jossain maarin jonkun toisen miksaamista. tottakai... luonnollista. Ite ainakin mietin ensin etta mita soundimaailmaa tuleva biisi tulee edustamaan. Kun sen olen keksinyt, niin keksinpa saman tien jonku artistin jonkun biisin, mika vastaa mieltymystani ja kuuntelen sita referenssiksi. Naissa jutuissa mielestani kuitenki suurta roolia esittaa kaijuttimet. Jos niiden laatu on tarkeaa niin mielestani vahintaankin yhta tarkeaa on se, etta tuntee kaijuttimien soundit. Omat kajarit on yamahan NS-s20i:t ja yammun RX-530 viritinvahvari pukkaa aanta kaijuttimille. En tieda paremmasta.. en tieda ovatko edes kohtalaiset.. Sen tiedan etta milta aani niista kuulostaa ja osaan verrata sita siihen milta se kuulostaisi mahdollisesti -93 ford orionin vakiomankasta. Se on mielestani perusta kaikkeen miksaamiseen. Jos edella mainittu asia on huonossa jamassa niiin referenssibiisit ym. aanet on yhta tarkeaa kuin nunnan tissit. |
JPQ 22.06.2005 19:47:00 | |
---|
Omatekemä "testilevy", josta löytyy taajuus-sweeppien lisäksi mm. DreamTheateria, SteelyDania, Jarrea, StarWarssia, Vivaldia ym.ym. Suurin osa biiseistä on vaan sellasia neljän - kahdeksan tahdin looppeja. Levy on osoittaunut hyväksi ja tarpeelliseksi! Joo, ja en kalibroi korviani noilla taajuus-sweepeillä... ;) Kumpi jarre maurice vai jean-michel ? ja mitähän jarren biisejä ? Entäs mitä vivaldia ? ja minkähän esittämänä ? PS: ainakin jean-michelin levyissä on selkeästi oma saundi joten se sopinee hyvin kalibrointiin. |
koopop 28.06.2005 19:11:15 | |
---|
Toton Tambu. Bassopuoli on sanoinkuvaamattoman hieno. |
januszian 28.06.2005 19:17:42 | |
---|
System Of A Down - Toxicity! Järjettömän magee tyylilajissaan. Mä en kuitenkaan mitään klassista tai sitä kevyempää miksaile enkä kuuntele. :) "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
http://www.zilakka.com |
ejhfi 30.06.2005 23:16:23 | |
---|
Viime aikoina olen alkanut kallistua ihan luonnonäänien kannalle. En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
milcoin 01.07.2005 09:36:55 | |
---|
Viime aikoina olen alkanut kallistua ihan luonnonäänien kannalle. Niitä muusikot päästelevät tuon tuosta:) Silloin pääsee äänittäjä usein kalibroimaan myös hajuaistiaan. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
askomiko 01.07.2005 20:09:40 | |
---|
Ostin hupina tuolta nuo kilpailulevyt: www.fasca.fi Ihan jees ovat he. Joskin Tori Amos-coveri oksetti, oli niin löysä veto. |
Soolokitaristi 05.07.2005 16:26:17 | |
---|
Apulanta, Maija Vilkkumaa, PMMP, Arki Sirkessalo... Kiitos suomalaisen musiikin teollistumisen kaikki kuulostavat niin samalta että mikä tahansa Ylex:n top tenistä löytyvä suomalainen musa kelpaa. |
Kukkis 06.07.2005 01:22:03 | |
---|
Dire Straits - Brothers in Arms No nyt on näyttö pilalla! |
BotneLapio 06.07.2005 13:47:26 | |
---|
Dire Straits - Brothers in Arms Dire toimii. Pitää varmaan lisätä tohon testilevyyn. -=Botnee!!=- |
varakeef 06.07.2005 22:57:24 | |
---|
Exile on Main Street. "Jos demo kuulostaa paremmalta kuin varsinainen äänitys, julkaistaan demo"
- Rick Rubin |
cozmo 07.07.2005 14:34:34 | |
---|
toihan on mahtava idea, mä kasaan kans tollasen "greatest soundcheck hits vol.600" levyn :) |