Aihe: Basarimikki: Sennheiser, AKG, Shure.
1
Hannu H.
21.08.2005 22:42:23

Hirveä on pähkäily päällänsä eikä loppua näy. Testaaminen on vähän hankalaa ja haullakin löytyi aika niukasti tietoa (tai sitten en vain osannut).

Ehdokkaina ovat siis seuraavat:
AKG D112 179€
Sennheiser E602 149€
Shure beta52A 179€

Käyttökokemukset ovat tervetulleita etenkin henkilöiltä joilla on kokemusta kahdesta tai kaikista edellä mainituista että saa vähän vertailupohjaa. Huono noista ei varmaan yksikään ole, mutta silti pitäis yksi saada valittua!
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Vilhelmus
21.08.2005 22:51:54

En ole rinta rinnan noita kaikkia testannut, mutta jokaista jotenkin käyttänyt joskus. Oma mielikuvani olisi, että Shuressa on kaikkein "muokatuin" ja modernein soundi eli alapäätä ja napsua löytyy jo mikistä itsestään. Senkku on ehkä enemmän yleispätevä ruuvaajan mikki, eikä niin vahvasti värittynyt soundi. AKG vähä sitten tältä väliltä.

Omistan Senkun itse, eikä mulla siitä pahaa sanottavaa ole.
milcoin
21.08.2005 23:23:17
B52 on just sellanen loudness-soundi valmiiks mutta on silti aika hifi. D112 on enemmän keskiääneen painottunut, vähän 90-luvun alulta soundaava, ehkä vähän tunkkainen. Senkussa taas on metallinen yläkerta ja hillitty botne. Jos olis pakko niin itse ottaisin B52:n. Se taipuu kuitenkin aika moneen ja sillä voi äänittää muutakin kuin rumpuja.

Itse en äänitä enää koskaan basaria ns. "basarimikillä". Se ei vaan toimi.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
eleeton
22.08.2005 12:30:30
Itse en äänitä enää koskaan basaria ns. "basarimikillä". Se ei vaan toimi.

Millä sitten?
ja takaisin sorvin ääreen... Lähdön Aika mp3-sivu -- Verkkokauppasi on patentoitu!
k-soundstudio
22.08.2005 14:22:29
Hirveä on pähkäily päällänsä eikä loppua näy. Testaaminen on vähän hankalaa ja haullakin löytyi aika niukasti tietoa (tai sitten en vain osannut).

Ehdokkaina ovat siis seuraavat:
AKG D112 179€
Sennheiser E602 149€
Shure beta52A 179€

Käyttökokemukset ovat tervetulleita etenkin henkilöiltä joilla on kokemusta kahdesta tai kaikista edellä mainituista että saa vähän vertailupohjaa. Huono noista ei varmaan yksikään ole, mutta silti pitäis yksi saada valittua!

Itellä on tuo AKG:n vanhempi malli
ja sennheiser e602.

SENNHEISER soundaa jytkymmältä ja valmiiksi kompressoidulta (alapäätä joutuu joskus aika paljon equttaan)

AKG:ssa enemmän atakkia ja huomattavasti vähemmän alapäätä kuin sennheiserissä

Jos nopeaa soitantaa,mikitän mielummin akg:llä.
jos ei basarin tarvi nakuttaa niin selkeästi niin sitten
sennheiser kehiin.

Yleensä käy niin että mikitän kummallakin. akg basarin sisällä(napsua,atakkia) ja sennheiser kauempana basarin ulkopuolella(enemmän alapäätä)

Miksauksessa on siten eri mahdollisuuksia soundin suhteen eikä tarvi turvautua niin paljon eq kikkailuihin!
kivi
22.08.2005 16:26:41 (muokattu 22.08.2005 16:29:18)
Itellä on tuo AKG:n vanhempi malli
ja sennheiser e602.

Siis vanhempi D112, eiksniin? D12 ei oo sukua D112:lle.
:-)

e602 on mun valintani, koska siitä saa kaiken ja sen voi laittaa mihin vain. Mutta tokikin tulee käytettyä esim D12:ta joka ei alunperin oo ollenkaan bassarinmikki, vaan josta oli tarkoitus tulla maailman paras laulumikki mutta tulikin paras basariin, tai vaikapa Mikaelinkin suosittelemaa MD421:tä.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
MrGuitarist
22.08.2005 17:52:50
Kuinkas eroaa toisistaan Sennheiserin e602 ja e902? Kenelläkään kokemuksia molemmista?
"kicking is hard"
cozmo
22.08.2005 19:08:49 (muokattu 22.08.2005 19:14:45)

Kuinkas eroaa toisistaan Sennheiserin e602 ja e902? Kenelläkään kokemuksia molemmista?

onko tuo 902 parempi vai huonompi? itse olen tykännyt 602sta, joten voiko pistää vielä paremmaksi?
:P kokemuksia

EDIT: kysyin tyhmyyksissäni uudestaan saman kuin edellinen
milcoin
22.08.2005 23:51:25
Millä sitten?

Jollain muulla mikillä/mikeillä. Yleensä kahdella jolloin toinen on rummun sisällä ja toinen ulkopuolella. Tänään tosin käytössä oli just D112 rummun sisällä ja U89 n. metrin päässä basarin edessä. Ja hyvä tuli joten vannomatta paras:)
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
Locrian
23.08.2005 10:20:23
Mitäs mieltä ihmiset on Shuren Beta91:stä tai Senkun vastaavasta e901:stä? (Aika hauska toi nimeäminen 91 ja 901). Ite tein tuossa joku aika sitten A/B vertailua ja vaikutti siltä että senkun saundi oli valmiimpi mut liioiteltu, eli napsua oli helvetisti verrattuna Shuren ehkä tumpumpaan mut tasapainosempaan saundiin. Jäi sellanen fiilis että 901 heviin/rokkiin ilman suurempaa ruuvausta ja 91 kaikkeen kera snadin ruuvauksen.
Tyhmästä päästä kärsii koko hippi.
Esp
23.08.2005 18:01:41

Kun tälle linjalle kerran lähdettiin, niin testaapa huviksesi Audixin D6:sta. En ole vielä päässyt studiossa kokeilemaan ko. mikkiä, mutta livenä olen käyttänyt sitä kesän alusta lähtien, eikä ole kyllä mitään aikomusta vaihtaa.

Kerron lisää ensi viikon jälkeen kun hieman äänitän sillä studiossa.
Täh?!?
Hannu H.
24.08.2005 11:37:52

Sennheiser vei voiton tälläerää. Nyt kun vielä pääsis testailemaan =)
Nitrodelay
24.08.2005 12:14:20

Mulla on D112 ollut pitkään ja se on kyllä vähän tumppu ja vaatii ruuvausta, varsinkin yläpäästä.
cozmo
24.08.2005 21:34:17

Sennheiser vei voiton tälläerää. Nyt kun vielä pääsis testailemaan =)

Sen mitä minä tiedän niin et tule katumaan :) paras pasarimikki mitä minä olen kuullut ja käyttänyt.
Vilhelmus
02.09.2005 17:41:59

Kerron lisää ensi viikon jälkeen kun hieman äänitän sillä studiossa.

Mutta vain hieman?
Hannu H.
02.09.2005 21:46:23

Dodii.. Senkku pääs sitten tositoimiin ja tämmöseltä se kuulosti sitten...

http://koti.mbnet.fi/hannu-h/studio/uusrummut.mp3

Itse ainakin olen tyytyväinen rahoilleni saamaani vastineeseen =)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)