ejhfi 20.08.2005 19:50:02 | |
---|
Olen tässä hieman aprikoinut parin eri studio-olosuhteisiin soveltuvan rumpumikin välillä ja olisin kiinnostunut kuulemaan mielipiteitä tai vertailua sellaisista vaihtoehdoista kuin Sennheiser E604 ja Beyerdynamic Opus 88. Molemmathan ovat suhteellisen huokeita hinnaltaan, mutta miten tuo huokeus vastaa laatua ja ajavatko tehtävänsä? Jos siis jomman kumman pitäisi valita, niin kumpi olisi kokemusperäisesti järkevämpi vaihtoehto patterin tallentamiseen? En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
Mikael 20.08.2005 21:21:34 | |
---|
604 on ainakin ihan kelpo vekotin. Muutaman levyt oon noilla mikittänyt ja ne tomii aika monessa muussakin paikassa kuin tomeissa. 88:sta ei kokemusta. Oli miten oli, mutta näin on. |
Esp 21.08.2005 16:32:35 | |
---|
Opus 88 on sama mikki kuin opus 87, mutta erilaisella adapterilla. Mulla on itselläni käytössä noi 87:t. Vuotoa esiintyy aika paljon koska ne on aikasta herkät mikit. Soundista pidän enemmän kuin e604:n vastaavasta. Molemmat ovat hinta/laatusuhteeltaan hyvät. Täh?!? |
hörhö 21.08.2005 17:35:21 | |
---|
Minä kun luulin, että täällä puhutaan steel paneista. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
Mikael 21.08.2005 20:23:09 | |
---|
Molemmat ovat hinta/laatusuhteeltaan hyvät. Jep- Noin varmaan... muutama muukin on sanonut tykkäävänsä enepi noista Opuksista. Mä oon siirtynyt käyttään MD421:siä tomeissa kun se tällä hetkellä on mahdollista. Ne on hyvät. Oli miten oli, mutta näin on. |
Hannu H. 21.08.2005 23:42:21 (muokattu 21.08.2005 23:42:37) | |
---|
Minä kun luulin, että täällä puhutaan steel paneista. Sama käväisi mielessä. Olen itsekkin ollut "studiossa" moisia soittamassa narulle levyllisen verran joten jotain olisin tiennytkin. Tässä asiassa onkin sitten vähän hiljasempaa... Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
ejhfi 22.08.2005 07:33:16 | |
---|
Vuotoa esiintyy aika paljon koska ne on aikasta herkät mikit. Tämä on juuri se seikka, mikä laittaa aprikoimaan näiden konkkamikkien osalta. Kuinka rajun geittauksen mahtanevat Opukset vaatia esim. perinteisempään SM57-mikitykseen verrattuna, jotta vaikkapa tomit voidaan ajaa omille raidoilleen? Tuo E604:hän käyttäytyy dynaamisena hieman hallittavana vaikka juuri tuon vuodon osalta, mutta soundi taitanee olla kuitenkin latteampi, vai? En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
ejhfi 22.08.2005 07:36:21 | |
---|
Minä kun luulin, että täällä puhutaan steel paneista. Öö, sorry harhaan johdattava otsikointi :) En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
BenGlenton 22.08.2005 12:22:30 | |
---|
Miten olisi Beyerdynamicin Opus 67 tomeille? Dynaaminen mikki, omaan korvaan soundasi ihan hyvältä viime studioreissullamme. T-kaupassa 75e / kpl. Onko muilla kokemuksia opus 67 -mikeistä? www.supremecourtband.fi |
kivi 22.08.2005 16:28:31 | |
---|
Minä kun luulin, että täällä puhutaan steel paneista. Samoin. Ootteko piezoa kokeillu niihin? :-) |
ejhfi 25.08.2005 07:44:53 | |
---|
Opus 88 on sama mikki kuin opus 87, mutta erilaisella adapterilla. Niin, eikös tässä ole erona tuo ratkaiseva(?) kaulan mitta. Pahus kun en osaa päättää kumpiko olisi parempi lyhyt vaiko pitkä kaula. Hintaeroa on kumma kyllä muutama ecu pidempikaulaisen eduksiversion eduksi, mutta mahtaakohan tuossa olla vähän turhan paljon tuota kaulaa mitä väännellä ylimääräiselle kiepille ... Taittuuko muuten 87-versio kaulan juuresta sivusuuntaan kuten 88 tekee? En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
t-termiitti 25.08.2005 15:13:42 | |
---|
Minä kun luulin, että täällä puhutaan steel paneista. Öö, sorry harhaan johdattava otsikointi :) Höh, mä taas luulin, että täällä ois karhukoplan ruokaohjeita! (sori, huono vitsi, mutta oli IHAN pakko) |
Dumb 25.08.2005 19:35:38 | |
---|
Samaa aihetta koskien kysyn tähän väliin, että kumpi olisi parempi vaihtoehto rumpumikeiksi kovakätiselle rumpalille (musatyylinä raskaampi rock); Beyerin Opus 87 vaiko Senkun e604:nen? St. Paul's Soundissa kohtuu samaa hintaluokkaa. Jori suositteli noita Senkkuja kun sanoi, että moni on valittanut Opuksien vuodosta. Mutta toisaalta, käyttäähän monet mättöbänditkin tuollaisia pikkukonkkia tomeissa. e604: + kestävyys (konkathan on hieman herkkiä, eikö?) + vuoto pienempää + ei niin pakollinen geittailu - pikkuisen sellainen "mötikkä" kooltaan - piuha sojottaa ylöspäin - säätövaraa ei hirveästi ole sijoittelun suhteen Opus87: + piuha lähtee alaspäin + kapseli on pieni + joutsenkaulan ansiosta yltää vähän pidemmällekin - herkempi hajoamaan? - vuoto suurempaa - geitti melkein pakollinen Mutta mitenkäs soundi? Kumpi olisi parempi ratkaisu? Tulisivat pääasiassa live-käyttöön, mutta ehkä myös studiolle. Rummuissa (Tama Rockstar Customit + joku Yamahan lattiatomi, yhteensä 4 tomia) on käytössä 3/4:stä kelluva ripustus, joten ilmeisesti mikki pitäisi kiinnittää ripustimeen eikä vanteeseen? Senkut ehkä saattaisikin saada vanteeseen, mutta Opukset tuskin. |
dewil 25.08.2005 19:43:33 | |
---|
Minusta noissa opuksissa on jotenkin ohuehko soundi verrattuna esim senkun vakiintuneempiin malleihin, kuten senkun 604 etc. Sitäpaitti ne ei oo niin monikäyttöisiä... siis minusta. Don´t Clone The Beat. Own The Beat. |
Dumb 27.08.2005 02:16:22 | |
---|
Senkut tuli ostettua tänään. Huomenna pääsee sitten heti kokeilemaan keikalla, että miten pelittää. |