Aihe: Paras mikki hintaluokkaa alle 100€
1
Woodoo
09.08.2005 23:55:46
Tässä kun laajennan vehkeitä, tarvii ostaa erityisesti tomeille mikit. Mielestäni kun ne nyt eivät vaadi ainakaan omassa setissä sen kummosempia mikkejä. Mieluiten tietysti hieman pienemmät, tai vaikka pelkät hyvät kapselit jos jostain löytäis, niin jo pärjäis. Tomien soundi on sellaisenaan hyvä ja uskoisin sen helpottavan siten että haenkin hieman kasari vaikutteista soundia, tai siis nimen omaan kasari :) Onkelmana on että pudjetti loppui ja tomeja on neljä. Mieluiten 200 € tai vieläkin vähemän niihin laittaisin, osaako kukaan jelppiä. Myyjät kaupassa kun tuppaa tunkemaan niitä pieniä senhaisereita mitkä maksavat hunajaa :/
Lukihäiriö ei estä kirjoitusta, mutta kirjaimien painaminen on hieman vähäisempää :)
-ez-
10.08.2005 01:58:05 (muokattu 10.08.2005 02:28:59)
No just joo...
Ensimmäinen mieleen tuleva sinnepäin järkevä mikki tuossa hintaluokassa on AKG C418, joka maksaapi t-kaupassa vissiin 105e/kpl.

http://www.akg.com/products/powersl … 30,id,275,pid,275,_language,EN.html

Noissa on vikana lähinnä se, että alles kaputt jos osut kerrankin kapulalla. Noista on olemassa myös dynaaminen vastine mutta siitä ei ole kokemusta. Näistä konkkaversioistakaan en kyllä suuremmin pidä. On aika onton kuuloinen sointi.

Mutta kyllähän noi rumpumikit joka tapauksessa maksaa. Niistä Senkuista, e604/e904, saa aivan eri luokan soundia aikaan kuin noista AKG:istä.

http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm_eng.nsf/root/04519
http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm_eng.nsf/root/500200

Ja itse asiassa t-kaupan hinnoilla tuo e604 ei ihan hirveitä nykyisellään maksa, olikohan jopa saman 105e/kpl kuin nuo AKG:t...

T-bonen mikkeihin en ole perehtynyt lainkaan, niitähän voi kyllä löytyä vielä halvemmalla...

Suosittelisin kuitenkin, että säästät hieman enemmän kapitaalia ja hommaat ne Sennheiserit.
Tai sitten säästät vielä hieman lisää ja Audixia (D-sarja) tai Shuren beta56:ta ja beta52/91:ta hommaamaan.

Edit: Siis tuleeko noi mikit studio- vai keikkakäyttöön vaiko molempiin?
Noita em. on tullut livehommissa käytettyä ja toimivat kyllä. Studion puolella on ollut käytössä mainituista Audixia ja Shurea.

Edit2: Ja mitä siihen kasarisoundiin tulee, niin se onkin sitten enemmän kiinni siitä miten noita välineitä käytellään...
Rakkaudesta painaviin puulaatikoihin (Äijä don't get it)
Antti1
10.08.2005 09:19:53
Jos halvalla täytyy saada, niin suosittelisin katsastamaan Shuren PG-sarjan. Itsekin noita dissasin aluksi ihan kuulopuheiden perusteella, mutta osoittautuivat varsin hyviksi. Ei mitään kauhean persoonalliselta kuulostavia mikkejä, mutta eihän niiden tarvitsekaan ääntä värittää.
"What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father
Woodoo
11.08.2005 03:20:11
Mulla on tilanne sellanen että tarviin studioon ja keikoille jotkut mikit, ei tarvitse olla mitkään erityisen pienet edes. Kyllä ne aina jotenkin saa sijoiteltua... Mulla vaan nyt eikä siis vähään aikaan ole rahaa, intti ja kaikki edessä että ne nyt tulis ihan vain pariksi vuodeksi ja sitten voi heittää vaikka vesilintua, tai vara mikeiksi keikoille. Kyllä aina jotain keksii. Löysin aika hyvän vaihtoehdon
http://www.thomann.de/beyerdynamic_opus_67_prodinfo.html?iwid=3
ei näitä kyllä muissa instrumenteissä voi käyttää kun rummuissa melkeintä, mutta kohtuu hintaiset kun on clampit mukana...
Lukihäiriö ei estä kirjoitusta, mutta kirjaimien painaminen on hieman vähäisempää :)
BenGlenton
11.08.2005 17:56:03 (muokattu 11.08.2005 17:57:09)
Noilla opus 67:lla äänitettiin meidän bändin viime julkaisulle tomit. Kätevät ja ainakin omaan korvaan hyvän kuuloiset. Tomien virittäminen hyvänkuuloiseksi onkin sitten vaikeampaa :)

Olen itsekin harkinnut ostavani tuollaisia opus 67:a pari kpl.

edit: Tuo opus 67 sopi loistavasti myös puuoven koputuksen äänittämiseen :)
www.supremecourtband.fi
klunssila
11.08.2005 23:33:57
Tässä kun laajennan vehkeitä, tarvii ostaa erityisesti tomeille mikit. Mielestäni kun ne nyt eivät vaadi ainakaan omassa setissä sen kummosempia mikkejä. Mieluiten tietysti hieman pienemmät, tai vaikka pelkät hyvät kapselit jos jostain löytäis, niin jo pärjäis. Tomien soundi on sellaisenaan hyvä ja uskoisin sen helpottavan siten että haenkin hieman kasari vaikutteista soundia, tai siis nimen omaan kasari :) Onkelmana on että pudjetti loppui ja tomeja on neljä. Mieluiten 200 ? tai vieläkin vähemän niihin laittaisin, osaako kukaan jelppiä. Myyjät kaupassa kun tuppaa tunkemaan niitä pieniä senhaisereita mitkä maksavat hunajaa :/

Yksinkertainen vastaus: shure sm57: on käyttöä jatkossakin, ei tarvii heittää vesilintua, saa myytyä tarvittaessa ja toimii helkutin hyvin livenäkin ja voi vielä äänittä skitat kaupanpäälle. Tosin et ihan 200 eur saa 4 mikkiä, mutta kuitenkin alle 100 eur/kpl.
Olen humppamies jazz-miehen valepuvussa!
Väliaikaista kaikki on vaan... (3,4 mb)
t-termiitti
12.08.2005 00:43:48

Ei välttämättä ehdotus ketjun aloittajalle, mutta itse olen tuota joskus miettinyt. Ois halpa, eikä phantom ois välttämätön.

Tekeekö tuolla mitään? ja jos tekee, niin mitä? :)
Oisko noista aloittelijan yleismikeiksi?

THE T.BONE EM 900 STEREO-SET
the t.bone EM 900 Stereo Set , containing 2 pcs. of the t.bone EM 900 Condenser Microphone, cardoid pattern, 1,5 V battery or Phantom Power (9-52V), gold-plated XLR-plug, Aluminium-frame, 250 Ohm sym., frequency range 80Hz-16kHz incl. 2 microphone-clamps, packed complete in 1 box 51.00 EUR
Woodoo
12.08.2005 03:55:56
Tuo shuren sm57 ei kyllä taida tulla oikein kysymykseenkään koska siihen rahaan saa jo loistavat tomimikit vanne kiinnikkeillä, mitkä eivät ole tiellä soittaessa ja todellakin mulla ei nyt ole niihin edes varaa :)
cozmo
12.08.2005 10:52:34

Vastine edelliseen:
Ei pidä paikkansa. Voi saada samaan hintaan tomimikit ripustuksilla jne. Mutta Sm57lle löytyy joka tapauksessa niin paljon muutakin käyttöä että se maksaa äkkiä itsensä takaisin... Jos laittaa sm57n minkä tahansa eteen soundi on useimmiten vähintään ok. Kitaravahvistimen edessä ja virvelissä se on lähes standardi, tomit kuulostaa sm57lla mielestäni paremmalta kun esim beta56lla. 57lla on sen lisäksi äänitetty hyvällä menestyksellä mm. akustista kitaraa, laulua, saksofonia... Toimiipa vallan muikeasti rumpuoverheadina :O kokeilkaa vaikka :P
Clayrooster
01.09.2005 10:06:35
muahaha.
midprice
01.09.2005 12:13:08

http://www.thomann.de/thoiw3_t-bone_cd_55_prodinfo.html

Tossa halvalla.

Onko kokemuksia tuosta tluu cd55:stä?
Miten vertautuu cd56 betaan?
Reddie
01.09.2005 14:03:18
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
The Vairus
Nitrodelay
01.09.2005 15:28:13

Olin itse lentää hanurilleni, kun kuuntelin ekaa kertaa noita hankkimiani CD55:ia, niin hyviltä tomit kuulostivat ilman ekvalisointiakin. Virveliin vähän lussukat, mutta tomeissa toimii hintaisikseen oikein hyvin. Thomannilla pätee aika hyvin sääntö, että se, jota ostetaan, on yleensä hyvä hintaisekseen. Siinähän on aina puskaradiotoimintaa ja käyttäjäkokemusta takana. Eli ei siellä sukkaa huvikseen ostella. Suosittelen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)