Aihe: Miksauksen viimeisin silaus
1
Nick Leeson
24.09.2005 16:23:07
Kun miksaatte, esim Nuendolla, laitatteko jonkin comp.lim.jutskan viimeiseksi masterlähtöön, kun miksaatte biisin fileeksi ja masteroitavaksi?
Antakaa ihmeessä vinkkejä ja parhaimmat säädöt ja mitä se antaa yleissaundiin.
varakeef
24.09.2005 17:29:23
Kun miksaatte, esim Nuendolla, laitatteko jonkin comp.lim.jutskan viimeiseksi masterlähtöön, kun miksaatte biisin fileeksi ja masteroitavaksi?
Antakaa ihmeessä vinkkejä ja parhaimmat säädöt ja mitä se antaa yleissaundiin.

Minä en yleensä ottaen enää laita. Annan masteroijan lytätä vähän enemmän ja olen säännönmukaisesti itse tilaisuudessa läsnä.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
dewil
24.09.2005 19:12:51

No senvarran limitteriä, että se tasaa pahimmat piikit. Eli ettei klippaa. Mut sitä tulee todellakin käyttää ihan huomaamattoman vähän.
Don´t Clone The Beat. Own The Beat.
Nick Leeson
25.09.2005 11:13:31
Kiitti vinkeistä.
Siispä limitteri lievästi pitämään 0 db:ssä ja onko sitten niin,
että masterointivaiheessa kuitenkin käsitellään filettä esim. jollakin wavesin plugarilla ?
kivi
25.09.2005 11:35:16
Kiitti vinkeistä.
Siispä limitteri lievästi pitämään 0 db:ssä ja onko sitten niin,
että masterointivaiheessa kuitenkin käsitellään filettä esim. jollakin wavesin plugarilla ?

Masteroinnissa voi käyttää monenlaisia laitteita, kompressorit ja kaiut ovat tavallisimpia.

Yleensä kannattaa jättää ihan kaikki masterkompurointi ja masterkaiutus sinne masterointistudioon, niitä on nimittäin helpompi lisätä kuin ottaa pois.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)