jamaik 04.10.2005 10:33:39 | |
---|
Perskeles, jeesatkaahan kotipajaa pystyttävää noviisia. Tieto loppui tilanteessa, jossa olin hankkimassa räkkiin kompressoria ja jonkinsortin multiefektiä. Pitkään artikkeleja eri laitteiden eduista ja miinuksista täällä keskustelupalstalla kahlattuanio päädyin siihen, että mun tarpeisiin ja budjetille sopiva kokoonpano olisi DBX:n 266 XL kompura ja Lexiconin MPX110 efekti. Tulin sitten kuitenkin epäonnekseni lukeneeksi arvostelun TC >Electronicin M300 multiefektistä ja sen jälkeen mikään ei enää ollutkaa niin selvää. LAite alkoi kiinnostaa oikein tosissaan ja heräsi mm. kysymys siitä pärjäisinkö yksinomaan ko. masinan kompressorilla/limitterilläkin vai olisiko tämän ohella kuitenkin syytä hankkia myös erillinen kompressori (esim. se DBX)? Toinen vaihtoehto olisi sitten Lexiconin MPX200, jossa on käsittääkseni myös itsessään kompura/limitteri. Olisiko jollakulla näistä vertailutietoa? |
garyfey 04.10.2005 11:16:24 | |
---|
Erillinen kompura tietysti, silloin se on käytössä aina tarvittaessa. Multiefektien kompurat ainakin oman kokemukseni mukaan ovat aina "kompromisseja". Toisaalta oletko harkinnut käytettyä? Vahnatkin dbx:t hakkaa multiefx:t ja säästyy rahaa. Jottei elämä olisi liian yksitoikkoista osa koskettimista on mustia. |
aimotuska 04.10.2005 11:18:16 | |
---|
No jummijammi. Kyllä erillinen kompura (tai sata :) on aina hyvä olla. Mulla on MPX200 ja sen kompura on käytännössä aina pois päältä. Eihän siitä tuu mitään, jos soundiin pitää saada kompuraa, mutta ei efektiä ja taas toisaalta efektiä, mutta ei kompuraa. Yhdellä äänilähteellä toimii varmaan, mutta sitten kun on useampi rauta tulessa niin ei siitä tuu kuin kuppaa persiiseen. DBX266-kompuroita löytyy myös jokunen ja ihan ookoo vehkeitä ne on. Reippahasti parempia kuin jotkut behringerin napsuttimet. Ei ole vain tullut tarpeeksi testailtua AB:nä tuota parempia kompuroita, että en osaa sanoa siihen suuntaan. Halvempaan ei ainakaan kannata mennä, tossa 266:ssa on hinta ja laatu enemmän kuin kohdillaan. I cna tpye 300 wrods a mniute. |
jamaik 04.10.2005 11:25:12 | |
---|
Kiitoksia valaistuksesta. Jotain tuon suuntaista arvelinkin ja ihan mielelläni siihen erilliseen kompuraan satsaan. oon ymmärtänyt tuon 266 nimenomaan hinta/laatusuhteeltaan oivaksi laitteeksi. Tarkoituksena on tosiaan ensisijaisesti hakea käytettyjä laitteita, mutta jos ei ala kuukauden parin sisällä löytymän, niin marssin kauppaan. Niin...mites ne teidän kompurat...myynnissä? ;) |
garyfey 04.10.2005 11:28:00 | |
---|
Niin...mites ne teidän kompurat...myynnissä? ;) Eiku ostossa. Näitä ei myy kuin perikunta aikanaan! Jottei elämä olisi liian yksitoikkoista osa koskettimista on mustia. |