Aihe: Masterointipalvelut
1
Nick Leeson
30.09.2005 08:01:46
Kun teet omassa studiossa miksauksen ja haluat siihen vielä jotakin "hönkää" ja stabiilitteettiä, mitä et itse hallitse.
Onko Suomessa hyvää taitajaa tekemään viimeisen silauksen ?
Ulkomaisessa foorumissa vaan oli ulkomaisia tarjokkaita, jotka
myyvät palvelua pohjalta biisi sähköpostiin. Aikkas kätevää.
Jos itsellä on keskivertostudio, niin minkälaista masterointipajaa vaaditaan parantaakseen oleellisesti lopputulosta ja vielä sekin, että, jotuuko itse omassa miksauksessa höllentämään comp/lim-jutskia, jotta se masteroinnissa olisi paremmin "kopeloitavissa".
Minulla on esimerkiksi vajaavaisuutta siinä, että lopputulokseni
kuulostaa hieman raaálta ja levottomalta sekä alapään muhkeus on hieman niin ja näin.
milcoin
30.09.2005 21:34:37 (muokattu 30.09.2005 21:37:12)
Joona Lukala Turussa tekee todella hyvää jälkeä. Joonan kanssa voi luottaa siihen että se saa miksauksesta kaiken irti. Pistä pikaviesti jos speksit kiinnostaa.

Niin ja miksaa aina niin hyväks kun pystyt. Jos siihen vaaditaan masterkompuraa niin siitä vaan.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
Mohla
01.10.2005 17:54:08

Minulla on esimerkiksi vajaavaisuutta siinä, että lopputulokseni kuulostaa hieman raaálta ja levottomalta sekä alapään muhkeus on hieman niin ja näin.

Joo, munkin mielestä kuitenkin kannattaa pyrkiä siihen, että lopputulos kuulostaa jo mahdollisimman valmiilta ennen lopullista masterointia. Jollain L2:lla tai x-buzin vastaavalla voi tietty testailla kuinka paljon sitä kannattaa vetää lyttyyn ja miten se vaikuttaa...
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
konehes
01.10.2005 23:24:33
Ei mitään masterkompuroita miksausvaiheessa. Masteroija tykkää enemmän jos voi tehdäkin sille kamalle jotain.
Nick Leeson
02.10.2005 12:37:20
Joo, kyllä varmaankin oma miksaus kannattaa jättää suht
"auki", ettei mene lyttäämään comp/lim-jutuilla itse.
Siitähän ei masteroija kaiva kyllä enää mitään irti
Paljonkohan masteroinnista ammattimies veloittaa per biisi ?
Kuinkahan oleellinen parannus on mahdollista ?
koopop
02.10.2005 12:54:03

Ei mitään masterkompuroita miksausvaiheessa. Masteroija tykkää enemmän jos voi tehdäkin sille kamalle jotain.

samaa mieltä. väitän, että ammattilaismasteroija osaa käyttää masterdynamiikkaa luovemmin kuin miksaaja. Mun mielestä hyvä keino on pitää masterkompura päällä miksauksen ajan, jos sitä haluaa käyttää mutta ottaa sen pois masteroijalle menevästä nauhasta.
milcoin
02.10.2005 21:30:17
samaa mieltä. väitän, että ammattilaismasteroija osaa käyttää masterdynamiikkaa luovemmin kuin miksaaja. Mun mielestä hyvä keino on pitää masterkompura päällä miksauksen ajan, jos sitä haluaa käyttää mutta ottaa sen pois masteroijalle menevästä nauhasta.

Mun mielestä taas masterkompressio on olennainen osa pop/rockmiksausta. Masterkompura miksauksessa taitaakin olla enemmän sääntö kuin poikkeus. Kyse ei oo varsinaisesta dynamiikan hallinnasta vaan koko paketin kasaan tuomisesta. Oma lukunsa ovat myös nevet ja apit ja ssl:n bussikompressorit joita käytetään enemmän äänenvärin kuin kompressoinnin takia.
Mutta kukin miksaa tavallaan.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
MJ
03.10.2005 14:08:41
Joo. Mulla kans on yleensä aina kompura masterissa. Kuten edellinen sanoikin, niin paketti on näin enemmän kasassa =)
Woodoo
03.10.2005 14:27:21 (muokattu 03.10.2005 14:29:02)
Onkohan jostakin mahdollista saada kuunteluoppilaan paikkaa ammattilaisen miksaajan tai masteroijan nilkkoihin pyörimään ja mitä mahtaa ottaa moisesta rahaa?

Niin siis ei pitkäksi aikaa joku päivä tai pari. Lyhyessäkin ajassa voi oppia vaikka mitä ku pysyy hereillä, vai opettaako kukaan ylipäätänsä kyseisiä juttuja yksityisenä...
Lukihäiriö ei estä kirjoitusta, mutta kirjaimien painaminen on hieman vähäisempää :)
Ukko
03.10.2005 18:08:22

Niin siis ei pitkäksi aikaa joku päivä tai pari. Lyhyessäkin ajassa voi oppia vaikka mitä ku pysyy hereillä, vai opettaako kukaan ylipäätänsä kyseisiä juttuja yksityisenä...

Sen kuunteluaistin ja tieto/taidon keräämiseen ei oikein päivä pari taida riittää.
Vilhelmus
03.10.2005 18:13:14

Onkohan jostakin mahdollista saada kuunteluoppilaan paikkaa ammattilaisen miksaajan tai masteroijan nilkkoihin pyörimään ja mitä mahtaa ottaa moisesta rahaa?

Mulla ei oo mitään tekemistä ammattilaisen kanssa, mutta jos kerran haluut (jossain toisessakin ketjussa oli juttua) niin voin kyllä jotain juttuja näytellä joskus kun suinkin ehtis.
Imase.
Notefix
03.10.2005 21:59:45

Mun mielestä taas masterkompressio on olennainen osa pop/rockmiksausta.

Jep, jonkin verran sitä on hyvä pistää ihan vaan senkin vuoksi ettei tule yllätyksiä masteroinnissa. Usein saattaa balanssi muuttua masteroinnissa jonkun verran kun niitä transientteja häviää väkisinkin siinä limitointihelvetissä. Sitten ihmetellään mihin basari ja virveli hävis, vaikka oli miksauksessa ihan balanssissa. Tää on meikäläiselle tapahtunut monta kertaa ja sitä ei voi koskaan ennustaa. Plus sitten tietysti se miksaussoundi, joka syntyy kun heittää sen masterkomputtimen päälle, ei se miksaus oo aina valmis ennen sitä.
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)