Boge 15.10.2005 14:33:18 | |
---|
Mulla on tallennusvälineenä tietokone jossa on EMU 1212M äänikortti, monitoroinnille haluisin systeemin jolla saisin helposti vaihdettua monitorien ja kuulokkeiden välillä. Tällä hetkellä mulla menee pikkumikseristä sisäänmenot äänikorttiin ja äänikortin ulostuloista monitoreihin, enkä saa kytkettyä kuulokkeita oikein mihinkään. Voisiko apuna olla toisenlainen mikseri mistä äänikortin ulostulon eka mikseriin ja siitä ohjattua monitoreille ja kuulokkeille? Ne jotka eivät osaa masturboida harrastavat seksiä. |
HK 15.10.2005 21:27:45 | |
---|
Mulla on tallennusvälineenä tietokone jossa on EMU 1212M äänikortti, monitoroinnille haluisin systeemin jolla saisin helposti vaihdettua monitorien ja kuulokkeiden välillä. Tällä hetkellä mulla menee pikkumikseristä sisäänmenot äänikorttiin ja äänikortin ulostuloista monitoreihin, enkä saa kytkettyä kuulokkeita oikein mihinkään. Voisiko apuna olla toisenlainen mikseri mistä äänikortin ulostulon eka mikseriin ja siitä ohjattua monitoreille ja kuulokkeille? Kyllä. Minkä sortin pikkumikseri sinulla siinä on ennen äänikorttia? Tuon pitäisi kyllä onnistua ihan perusmikserillä. Toinen vaihtoehto on hommata tai rakentaa ihan peruskytkin äänikortin ulostulon ja monitorien väliin, josta sitten vetää kuulokevahvistimen kautta signaalin luureille. Jos kolvi pysyy kourassa niin ihan asiallinen kuulokevahvistinkin on helppo ja halpa rakentaa itse. Peltikorva puupäässä. |
Daunt 15.10.2005 21:36:49 | |
---|
|
Boge 16.10.2005 13:02:29 | |
---|
Tällä hetkellä mulla on mikserinä tossa behringerin UB1002, ja periaatteessa se on sopivan kokoinen mun äänitystouhuihin. Mulle riittää että on se 2 mikkietuastetta tällä hetkellä. Toi Samsoni saattais olla ihan jees, pitää tutustua vähän tarkemmin sen mahdollisuuksiin. Ne jotka eivät osaa masturboida harrastavat seksiä. |
Diz 16.10.2005 13:08:46 (muokattu 16.10.2005 13:10:34) | |
---|
Mulla on tallennusvälineenä tietokone jossa on EMU 1212M äänikortti, monitoroinnille haluisin systeemin jolla saisin helposti vaihdettua monitorien ja kuulokkeiden välillä. Otapa siitä äänikortista ulostulot mikserin Control Room inputtiin ja sitten vedät Control Room outputista ne johdon monitoreihin. Siis jos sinulla on sellainen mikseri jossa on tämä control room yleensäkään. Sitten voit entiseen tapaan johtaa mikserin normilähdöistä instrumentit äänikorttiin eikä tarvi hommata kahta eri mikseriä. Homman pitäisi toimia ihan ok ja ainakin mulla toimii luuritkin control room säätimen takaa. http://www.cyanvelvetproject.com |
Boge 16.10.2005 14:36:33 | |
---|
Eipä oo mun mikserissä ollenkaan control room inputtia, pelkkä outputti. Pitäisköhän vaihtaa mikseriin josta ko. liitännät löytyis. Ne jotka eivät osaa masturboida harrastavat seksiä. |
esyk 16.10.2005 16:43:29 | |
---|
Eipä oo mun mikserissä ollenkaan control room inputtia, pelkkä outputti. Pitäisköhän vaihtaa mikseriin josta ko. liitännät löytyis. Control Room input lienee lipsahtanut ilmoille epähuomiossa...äänikortilta tulevat piuhat voi kytkeä Tape In:iin, jotka saat ohjattua pelkästään kuunteluun painamalla Tape to Ctrl Room -namiskan pohjaan. Tape to Mix -nappi on tällöin oltava ylhäällä, ettei päällekkäisäänityksissä kuunteluun tuleva materiaali mene äänitettävän elementin kanssa samalle raidalle. Monitorit laitat siis Ctrl Room Out:eihin ja luurit Phones -jakkiin. Tällöin kuulokkeet ja monitorit ovat kummatkin käytössä, tosin saman volapotikan takana. Tuosta piuhasta äänikortin ulostulojen ja mikserin välillä: E-Mu antaa ulos balansoitua ja Behringer ottaa vastaan balansoimatonta eli ymmärtääkseni äänikortin päässä pitäisi olla stereoplugi, jonka keskiosalla - ring:illä - ei ole yhteyttä lainkaan mikserin päähän tulevaan RCA-liittimeen. Plugin kärjen taas tulisi mennä mikserin puolella RCA:n kärkeen. Liittimien kuoret kytketään myös vastaavalla tavalla toisiinsa. Viisaammat korjatkoon. |
Boge 16.10.2005 17:04:08 (muokattu 16.10.2005 17:04:29) | |
---|
Eli jos haluaa että ääni tulee pelkästään luureista pitää monitorien johdot kytkeä irti? Ne jotka eivät osaa masturboida harrastavat seksiä. |
lion 16.10.2005 19:18:32 | |
---|
Hankippa 49e:lla vaikka stpaulssoundista behringerin ub802 niin johan järjestyy kuuntelu. Kytket sen sitten kuuntelumikseriksi. - Li'oN Bohemian nectar of satan |