Aihe: Apua! Mikki treenisnauhoituksiin?
1
Mecamo
13.10.2005 00:33:42
Hellurei!

Minulla on Tascamin Pocket studio-digitaalinen neliraituri ja haluaisin nauhoitella sillä treenejämme. Laitteen omat mikit eivät kuitenkaan kestä rockin pauhua eli suurta äänenpainetta ja naksuvat ja raksuvat. Minkälainen halpa mikkiratkaisu hommaan kävisi? Tai siis ylipäänsä mistä tietää minkälainen mikki kävisi treeniksellä yleisnauhoitukseen, jossa ei mikitetä instrumettejä erikseen, vaan koko tilaa/bändiä kerralla.

En tajua aiheesta juuri mitään, joten.. APUU-VA!

Kiitos jo etukäteen.
www.mechanicalmonsters.com
Daunt
13.10.2005 09:06:01
Olen kuullut Audio-Technican ATR25:llä äänitettyjä treenejä ja ihan kelpo jälkeä oli. Mitään kovinkaan potkivaa soundia sillä ei saa, mutta selkeää kuitenkin. Toimii pattereilla, joten sopii myös Minidiscin perään.

http://www.thomann.de/thoiw3_audio_technica_atr25_prodinfo.html
Dauntless -Death/Thrash Metal-
midprice
13.10.2005 13:07:46 (muokattu 13.10.2005 13:08:54)

Toinen ääni AT atr-25:lle. Hintaluokassaan kerrassaan mainio.
Oli meillä minidiscin persiessä treeninauhotuksissa, kunnes se sitten meiltä varastettiin.
Kalliimmasta hintaluokasta löytyy parempaa, mutta tuohon ~40€:n hintaan ei taida parempaa stereomikkiä saada.

E: niin ja Hedcomilla tuo maksoi 3 vuotta sitten 42€.
Mecamo
13.10.2005 16:07:57
Hienoa kiitos. Tuo mikki kestää sitten äänenpaineenkin varmaan...?
www.mechanicalmonsters.com
tekerolant
13.10.2005 20:11:10
Itse käytin minidiscissä ja aikoinaan Pocketstudiossakin Vivancon simppeliä kravattimalli stereomikkiä. Hintaa vähän ja löysin sen Stockmannilta. Md syöttää siihen sen tarvitseman virrankin, mukana on tosin patterikotelokin sitä varten.

Yllättävän hyvää jälkeä tuli, niitä treenidemoja soiteltiin radiossakin. Tosin mitään rökenröllmelskettä ei työstetty, akustista musaa vain.
Worst things burst
midprice
13.10.2005 20:25:50

Hienoa kiitos. Tuo mikki kestää sitten äänenpaineenkin varmaan...?

Ei ainakaan meillä ollut onkelmia suomirokkia soittaessa, mikki noin 3 metrin päässä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)