StJerky 27.10.2005 15:23:21 (muokattu 27.10.2005 15:24:00) | |
---|
Ostin halvan Behringer 1202 Eurorack mikserin äänitystarkoituksia varten. Muuten laite on tarkoitukseensa sopiva, mutta efektilenkin toimintaa en ymmärrä. Olen tottunut siihen, että laitteessa on effect send ja effect return. Tuossa Behkussa on kyllä FX send ja kanavakohtaiset FX säätimet, mutta ei minkäänlaista FX returnia. Ainoat inputit ovat kanavakohtaiset inputit ja "tape in". Manuaalissa kyllä puhutaan "Stereo AUX returnista", mutta ei minun vehkeestä sellaisia löydy. Miten tuon efektilenkin olisi tarkoitus toimia? Ei ymmärrä... |
arrgh 27.10.2005 18:21:43 | |
---|
Tuossa Behkussa on kyllä FX send ja kanavakohtaiset FX säätimet, mutta ei minkäänlaista FX returnia. Ainoat inputit ovat kanavakohtaiset inputit ja "tape in". Manuaalissa kyllä puhutaan "Stereo AUX returnista", mutta ei minun vehkeestä sellaisia löydy. No jos manuaalissakin puhutaan returneista, niin kehoittaisin vaan etsimään paremmin. Mutta voihan auxin palauttaa esim. suoraan johonkin kanavaan. |
milcoin 27.10.2005 18:25:33 | |
---|
Kai sä vaan palautat paavon esim. kanaviin 11/12. Tai tape-inputtiin. Toi manuaalihomma kuullostaa siltä että samaa tekstiä käytetään kaikkien mallien manuskoissa. Sitten sinne on jäänyt vahingossa tollanen. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
StJerky 28.10.2005 08:27:29 | |
---|
Kai sä vaan palautat paavon esim. kanaviin 11/12. Tai tape-inputtiin. Toi manuaalihomma kuullostaa siltä että samaa tekstiä käytetään kaikkien mallien manuskoissa. Sitten sinne on jäänyt vahingossa tollanen. Sama manuaali useammalle mallille (Ja olen varma, ettei AUX in liitäntöjä ole). Tuo omille kanavilleen palauttaminen varmaan toimii. Eli silloinhan esim. lauluraidoilla oleva FX-potikka määräisi efektille lähtevän signaalin ja efektiraitojen tasonsäätö taas efektiltä palaavan. Kiitos. |
projekti 28.10.2005 09:20:25 (muokattu 28.10.2005 09:21:51) | |
---|
Kai sä vaan palautat paavon esim. kanaviin 11/12 Näin se on tarkoitettu. Eli silloinhan esim. lauluraidoilla oleva FX-potikka määräisi efektille lähtevän signaalin ja efektiraitojen tasonsäätö taas efektiltä palaavan Tuo FX potikka määrää lähinnä sen paljonko sekoitetaan mikserin sisäistä efektiä tuohon signaaliin. Tosin en ole kokeillu efektilenkissä ulkopuolista efektiä, voi olla että tuo FX säädin säätää sitäkin samalla. Kokeile vaikuttaako se siihen vai ei. Mutta tosiaan erillistä FX returnia ei ole. Lisäys: Olihan kyseessä FX-mikseri vai ihan tavallinen? Sixpack, ja loppurahalla kaljaa. |
StJerky 28.10.2005 09:25:24 (muokattu 28.10.2005 09:33:30) | |
---|
Näin se on tarkoitettu. Tuo FX potikka määrää lähinnä sen paljonko sekoitetaan mikserin sisäistä efektiä tuohon signaaliin. Tosin en ole kokeillu efektilenkissä ulkopuolista efektiä, voi olla että tuo FX säädin säätää sitäkin samalla. Kokeile vaikuttaako se siihen vai ei. Mutta tosiaan erillistä FX returnia ei ole. Lisäys: Olihan kyseessä FX-mikseri vai ihan tavallinen? Tavallinen (mikserissä ei sisäänrakennettuja efektejä). Tuntuisi, että se FX potikka määrää paljonko raidalta menee kamaa efektilenkkiin, kun sitähän signaalia ei palauteta noille kanaville vaan omilleen. Vai ymmärränkö väärin? |
projekti 28.10.2005 09:57:40 | |
---|
Tavallinen (mikserissä ei sisäänrakennettuja efektejä). Tuntuisi, että se FX potikka määrää paljonko raidalta menee kamaa efektilenkkiin, kun sitähän signaalia ei palauteta noille kanaville vaan omilleen. Vai ymmärränkö väärin? Noinhan se tuntuisi tuossa olevan. Siinä on ne stereo aux return-liittimet jotka vastaa fx returnia, joten palauta ne efektit vaikka niihin. Minun vehkeessä ei noita ole. Sixpack, ja loppurahalla kaljaa. |
StJerky 28.10.2005 10:08:47 | |
---|
Noinhan se tuntuisi tuossa olevan. Siinä on ne stereo aux return-liittimet jotka vastaa fx returnia, joten palauta ne efektit vaikka niihin. Minun vehkeessä ei noita ole. Joo, ei minunkaan kuten tuolla aikaisemmin jo päivittelin. Mutta onhan noita stereokanavia ylimääräisenä. |
projekti 28.10.2005 10:12:25 | |
---|
Minulla on tommonen FX-mikseri ja siinä ei ole edes noita stereo aux returneja vaan paluut on pakko vetää toiseen kanavaan sisään. Sixpack, ja loppurahalla kaljaa. |