Aihe: Ongelma Yamaha AW 2816 1 | |
---|---|
![]() 07.10.2005 13:51:00 | |
Löytyisikö keneltäkään neuvoja tahi ratkaisuja ongelmaani..? Ongelmana on lähinnä kovalevytallentimen Yamaha AW 2816 kanssa.. Olen sinne ahtanut biisejä lähes kovalevyn täyteen, koska en ole vielä tähän päivään mennessä saanut "backup" systeemiä toimimaan. Romppuaseman pitäisi olla kyllä toimiva, koska sillä pystyy normaalisti lataamaan tietoa koneelle, ja onpa sillä joskus aikoinaan saanut poltettua valmiin biisinkin levylle, mutta kun nyt koitan varmuuskopioda biisejä/biisin, niin kone alkaa kyllä raksuttaa ja backup-toiminnon "popup"-ikkuna tulee näyttöön ja kertoo että homma "wörkkisi" ja käskee odottaa, mutta kauanko pitäisi odottaa, olen antanut raksuttaa jopa läpi yön, mutta vielä aamulla sama näyttö pyörii ruudulla ja mitään ei ole tapahtunut..? Laite oli uutena aikoinaan jossakin version päivityksessä huollossa kun romppuasema ei toiminut kyseisellä versiolla joka siinä uutena oli, mutta kuten kerroin on romppuasema senjälkeen kyllä muuten toiminut. Kaikki biisit kovalevyllä ovat ns. 16 raitaversioita, toisinsanoen en ole ajanut niitä stereoraidaksi, koska tässä kerran yritin, niin sehän perkule hävitti koko biisin, ilmeisesti bitteinä taivaan tuuliin..Eihän sillä pitäisi olla mitään merkitystä, eikös ne varmuuskopiot juuri raitaversioista oteta, eikä stereoraitoina, vai olenko väärässä..?? Olen saanut biisejä kyllä tavallaan stereoraitoina talteen ajamalla ne ulostulosta tietokoneeseen, mutta kun nyt tosiaan täytyisi saada niistä "varmuuskopiot, että voisi poistaa ne kovalevyltä, jotta pääsisi tekemään lisää biisejä.. Olen kyllä ohjekirjastakin lukenut, backup ym asetuksia, mutta enpä osaa sanoa missä voisi olla vika.. Jos jollakin olisi vastaavanlaisia kokemuksia ja ratkaisuja niihin, niin olisin kiitollinen pienistäkin vihjeistä jolla saisin vehkeen toimimaan "normaalisti.." Kiitokset jo etukäteen. | |
![]() 07.10.2005 17:01:58 | |
Terve. Vai on muillakin ongelmia Yamahan kanssa.. Kyllä varmuuskopiot tallennetaan raitoina kaikki kappaleen asetukset miksaukset ym. mukaanlukien. Ihan kaikki. Pitäisi toimia sekä r että rw levyillä. Eikä se sentään koko yötä kestä... Saattaa tunnin ottaa kuitenkin. Outoa tuo biisin katoaminen stereoraidaksi vedettäessä. Siinähän vain äänitetään valmis miksattu tuotos kahdelle raidalle. Ei alkuperäisten raitojen mihkään luulisi häviävän?! Minulla on 4416 ja backup toiminto toimii. Itselläni taas bugi master raidan poltossa. "disc at once" toiminto jää edellämainitsemaasi tilaan ikuisesti. "track at once" toiminnolla (raidan poltto ilman finalisointia) toimii täysin. Ongelma vaan on se että RW levyjä ei voi käyttää kun niiden olisi tarkoitus toimia vain "disc at once" tyyliin poltettaessa. Vehje oli fazermusiikin huollossa softapäivityksessä, kun alkuunsa CD asema ei lainkaan toiminut. Sapettaa, kun menee paljon levyjä hukkaan. Oletko kokeillut onko toiminnassa eroa syötätkö koneeseen R tai RW levyjä? Ai miten niin alkoholisti?! | |
![]() 09.10.2005 11:11:25 | |
Kokeile ennen back upin polttamista tehdä ensin song edit valikosta optimize-toiminto biisille/biiseille, joista aiot varmuuskopion tehdä. Huomaa, että tämä hävittää undo-datan. Sitten file/disk util. ja defrag eli kovalevyn eheytys. Eheytys saattaa kestää jopa 12-14 tuntia, jos ei ole ihan äsken tehty ja levyllä on paljon tavaraa. Jos homma ei tämänkään jälkeen toimi, on vika todennäköisesti cd-polttimessa. | |
![]() 09.10.2005 20:48:40 | |
Oletkos koittanut useankin merkkisillä levyillä? Mulla on esmes sonyn levyt tehneet tenän yhdellä soittimella. Relax. | |
![]() 11.10.2005 12:56:40 | |
Kiitoksia vastauksista. Onhan se mukava ettei ole yksin ongelmansa kanssa... Tosin olen kaikkia ed. mainittuja konsteja kokeillut, olen "optimoinut", defragmentoinut, kokeillut eri merkkisiä levyjä ja sekä R- että RW, mutta eipä vaan toimi, perkule... Kyllähän se vahvasti viittaa siihen että vika voisi olla polttimessa, mutta kun siltä kuitenkin pystyy lataamaan dataa koneeseen, ja silloin ensimmäisen korjausreissun jälkeen se kyllä polttikin, mutta en vielä silloin ottanut kylläkään backuppeja, kun ajattelin että kyllähän tuohon 20 Gt biisejä mahtuu.... Eipä se auta kuin vaan odotella että jostain löytyisi se oikea neuvo millä sen saisi toimimaan... Olisihan sekin vaihtoehto, että lähettäisi sen huoltoliikkeeseen, mutta kun on sellainen pelko takapuolessa, että mahdollisesti se tietysti voisi toimia sen reissun jälkeen, mutta hups, kaikki biisit kovalevyltä olisivat jossain taivaan tuulissa... CD-aseman merkki on plextor, jos sillä nyt mitään merkitystä on... Olisikohan siellä jossain asetuksissa mahdollista olla joku "täppi" väärässä paikkaa tai jotain muuta mahdollista...? | |
![]() 11.10.2005 20:56:50 | |
Lienet tarkistanut cd-aseman jumpperin(slave), sekä johtojen kiinnityksen (lattaliittimen molemmat reunat pohjassa). Ilmeisesti masiina syystä tai toisesta kaatuu kesken poltto-operaation. Nyt olisi tärkeää tietää missä vaiheessa jumi tulee: heti vai jonkun ajan kuluttua. Vaikka "backup executing" -ropeli pyörii ruudulla, voi vehje silti olla nurin. Näytön vieressä on kovalevyn status-ledi, joka vilkkuu/palaa silloin kun levyllä on aktiviteettia. Samoin romppuaseman valoja seuraamalla pystyy näkemään onko se tekevinään jotain. Back upin kirjoituksen aikana kovalevyn lampun pitää vilkuttaa jatkuvasti. Omassa 4416:ssa HP:n poltin vilkuttaa myös. Kun data on kirjoitettu, kovalevy lakkaa vilkuttamasta, poltin vilkuttelee vielä minuutin verran kunnes sylkäisee levyn ulos. Kannattaa testata mahdollisimman pienikokoisella biisitiedostolla (100-250mb) ja kertatallenteisella levyllä, mieluiten samantyyppisellä, jonka muistat joskus toimineen. Jos kovalevyn valo ei ala vilkkua, kun käsket polttaa back upin, jotain on varmasti pielessä. Jos alkaa vilkkua mutta hyytyy ennemmin tai myöhemmin, kannattaa katsoa polttojälkeä: onko levylle mennyt mitään, jos on, näyttääkö poltto kunnolliselta ja tasaiselta vai kenties haalealta ja/tai sisäreunalta ulospäin "hiipuvalta". Kun mulla tuli Yamahan alkuperäispoltin tiensä päähän, oli oireet melkolailla kuvailemasi kaltaiset. Aluksi ei onnistunut enää back-uppaus, sitten ei stereoraitojen polttokaan kuin korkeintaan biisi kerrallaan, sitten ei enää sekään, vaikka lukupuoli pelasikin kunnes sekin lopulta hyytyi. | |
![]() 12.10.2005 12:48:14 | |
CD burnereissa polttolaserin tehot tuppaa iän myötä tippumaan ja sille ei voi mitään. Laserin vaihdon hinnalla ostaa jo useemman uuden aseman. Don´t Clone The Beat. Own The Beat. | |
![]() 13.10.2005 10:10:19 | |
Enpä usko että poltin ikänsä puolesta olisi tiensä päässä, eihän sillä, ole ikää kuin vasta sellaiset reilu pari vuotta... Tietsikassakin yli kymmenen vuotta vanha poltin toimii vielä ihan moitteetta. Tosin tuntuu että tänäpäivänä kaikesta tehdään pelkkää kulutustavaraa, joka kestää vain hetken, vähän niinkuin erään laulun sanoin :"...ennen oli miehet rautaa, laivat oli puuta... " | |
![]() 21.10.2005 10:38:38 | |
Juma.... Tuossa otin muutamasta biisistä optimizen, tein sen muutamaan kertaan, sitten vielä levyn eheytystä muutamaan kertaan, tosin se ei montaa kertaa antanut sitä tehdä, sitten koitin jälleen josko se nyt tekisi varmuuskopioita, ja eikös se lähtenyt wörkkimään, ihmeiden aika ei ole ohitse, ainakaan vielä... No sitten innoissani yritin lisää, ja eikös tullut taas se vaihe, että vain levyaseman valo paloi, kovalevyn ei, ja backup executing pyöri kokoajan näytössä, eikä mitään tapahtunut... No ei muuta kuin kone raakasti sammuksiin, uudelleen optimointia ja eheytystä, niin taas tuntuu toimivan... Eli tuntuu nyt backup toimivan, silloin kun se itse tahtoo... Kiitos kuitenkin kaikille rohkaisevista kommenteista! Ei muuta kuin lisää musiikkia taas maailmaan.... | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)