MuzaK 05.01.2006 12:58:57 | |
---|
Taitaa olla tästä joskus keskusteltu täällä mutta otetaan vielä kerran esiin. Siis käytössä on vanhat kunnot Genelec 1029A kajarit 2kpl. Genelecin omat subbarit maksavat yli 600 EUR ja Behringer on tuonut markkinoille TRUTH B2092A mallin joka maksaa 269 Thomanilla. Näyttää siltä että nuo käyvät yhteen mutta onkos kukaan testannut asiaa käytännössä? Tai mitä muita subbareita toimii mukavasti em. kajareiden kaverina? Tänksistä! |
BotneLapio 05.01.2006 13:45:01 | |
---|
No mulla on toi subi, ja todella hyvin soi 2030A:itten kanssa, mutta kyl mä Geneihin laittaisin Genen subin. -=Botnee!!=- |
januszian 07.01.2006 13:59:24 | |
---|
Mua kiinnostaa myös tämä kysymys. Tosin olen itsekin jo kysynyt tämän aikoja sitten. Mutta jos nyt jotku olis taas moisen ostanu niin pistäköön tietoja asiasta. :) "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
http://www.zilakka.com |
TimoS 09.01.2006 12:47:36 | |
---|
Mua kiinnostaa myöskin aihe ylipäätänsä, nimittäin eikö sen subbarin tarkoitus ole toistaa vain alataajuuksia jotka ei ylipäätänsäkään ole niin suuntaavia. Joten miksi sillä on mitään väliä mimmoinen se subbari on kunhan se vain toistaa tarpeeksi alas. Vai? T:TimoS |
aimotuska 09.01.2006 13:22:09 | |
---|
Joten miksi sillä on mitään väliä mimmoinen se subbari on kunhan se vain toistaa tarpeeksi alas. Mua ainakin miksatessa kiinnostaa tietää, minkälainen vuoristorata kajareiden taajuusvastekäyrä on. Vaikka subbarin luvattaisiin menevän -3Hz niin se ei vielä kerro kajarista yhtään mitään. Sitten kun siihen liitetään tieto vaimentumasta, alkaa tiedolla jo tehdäkin jotain. Eli onko se +-3dB, +-10dB vai +-ääreton. My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice. |
Zammy 09.01.2006 13:39:33 | |
---|
Joten miksi sillä on mitään väliä mimmoinen se subbari on kunhan se vain toistaa tarpeeksi alas. Vai? No on niillä subbareilla kuitenkin äänenlaadullisiakin eroja. Ei ainoa hyvyyden kriteeri ole tuo alarajataajuus, vaan esimerkiksi toiston puhtaus, äänenpaine ja tietenkin äänen luonnollisuus. Jokainen kuunnelkoon / punnitkoon mitkä ominaisuudet on tärkeitä. Susikoira Roi Orbison |
sami_sumea 09.01.2006 14:24:00 (muokattu 09.01.2006 14:25:05) | |
---|
Mua kiinnostaa myöskin aihe ylipäätänsä, nimittäin eikö sen subbarin tarkoitus ole toistaa vain alataajuuksia jotka ei ylipäätänsäkään ole niin suuntaavia. Joten miksi sillä on mitään väliä mimmoinen se subbari on kunhan se vain toistaa tarpeeksi alas. Heh, noin sitä vois luulla, mutta huonolla subilla ei saa kuuntelussa kuin vahinkoa aikaan. Esim. Genen 7000-sarjan subit on "vähän" eri luokkaa tarkkuudessa kuin onenotebass-kotituuttarit, vaikka molemmat toistavatkin teoriassa tonne 30hz hujakoille. ... "On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä." Pauline 8v. |
markotetri 09.01.2006 15:53:02 | |
---|
Aikanaan meillä oli studiolla Genelecin 1094A -subbari yhdistettynä Yamahan NS-1000 Monitor -kolmitiekaiuttimiin. Homma pelitti aika hyvin, mutta yksi kiusallinen piirre setissä oli. Nimittäin. Kun kuunteluvoimakkuutta nosti tai laski, subi ja Yampit eivät reagoineet täysin samalla tavalla. Toisin sanoen, kuunteluvolumesta riippuen subbari soi välillä hieman liian lujaa tai hieman liian hiljaa. Ja kyse ei ole kuulon reagoimisesta voimakkuuden mukaan, vaan kiusallinen piirre kuuntelussa. Ongelma poistui, kun saatiin tarkkaamoon Genelec 1031A:t, ne toimivat samassa suhteessa 1094A:n kanssa. Asiaa ei silloin tarvinnut paljoa jäädä tutkimaan, mutta epäilen, että pääsyyllinen oli Yamahoiden vahvistin. Se oli ihan laadukas, mutta ei ammattitason kotistereovahvistin, muistaakseni JVC. Niin, tämä ihan vaan sillä, että yhdistämällä eri merkkien ja eri laatuluokkien vermeitä saattaa kohdata täysin odottamattomia ongelmia. Artificiality is normal to the medium. |
januszian 09.01.2006 20:46:20 | |
---|
Tilanne onkin tässä Behku/Gene hommassa siinä mielessä kiinnostava kun tuo Behkuhan on kopio nimenomaan Genelecin 1090A tai jostain vanhemmasta subbarista. Joka siis sopisi hyvinkin juuri noiden 1029A parin kanssa. Behkun truth sarjaa on jonkin verran hehkutettu luokassaan niin tietysti kiinnostaisi että onko subbarikin hintaisekseen niinkään hyvä kuin truth monitorit kuulemma ovat. 200 vs 700 on kuitenki jo melkonen harppaus. "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
sami_sumea 09.01.2006 21:52:19 (muokattu 09.01.2006 21:52:54) | |
---|
Tilanne onkin tässä Behku/Gene hommassa siinä mielessä kiinnostava kun tuo Behkuhan on kopio nimenomaan Genelecin 1090A tai jostain vanhemmasta subbarista. Joo, ja soundaa varmaan yhtä paljon Geneleciltä kuin B2030 vs. 1030 tai B2031 vs. 1031... Eli ei yhtään :) ... "On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä." Pauline 8v. |
Mikael 09.01.2006 22:01:57 | |
---|
Behkuhan on näköiskopio nimenomaan Genelecin 1090A tai jostain vanhemmasta subbarista. Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
januszian 09.01.2006 22:51:50 | |
---|
ehä mä sitä hyväks väittänytkään, vaan "yhteensopivaks." :) "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
januszian 11.01.2006 00:24:36 | |
---|
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.