faq1 06.02.2006 16:15:15 | |
---|
Jos otan omaan kappaleeseeni rumpuraidan suoraan jammun komppikiipparista kaupalliseen kappaleeseeni, niin vaatiikohan lupia? Vai tuleekohan niille käyttöoikeudet samalla, kun ostaa ko. soittimen? |
JPQ 06.02.2006 17:10:26 | |
---|
Musta oikeastaan pitäs tulla jos en väärin tajua kuten soundeillekin. Ne perinteiset siis eli raitaa,soundiaan itseään et saa myydä mutta kappeletta jossa on saisit. Tästä joskus puhuttiin ja tämä on mun kantani asiaan joka pohjaa mun oikeus käsitykseeni ja muistikuvaan vanhasta ketjusta jota en tähän kyllä nyt kaiva. |
askomiko 06.02.2006 17:31:46 | |
---|
Saa käyttää, niinkuin muitakin kiipparisi soundeja. Canada! (:ž |
projekti 06.02.2006 18:59:46 | |
---|
Mustakin tuntuu että noissa, kuten rumpukoneissakin, se käyttölupa on maksettu sillä kun ostaa sen laitteen. Ultra Pro. |
Joees 07.02.2006 01:37:49 | |
---|
Mustakin tuntuu että noissa, kuten rumpukoneissakin, se käyttölupa on maksettu sillä kun ostaa sen laitteen. Aivan äärettömän typerää olis jos ei saisi käyttää. Mut mistäs sitä tietää mitä pienellä kirjotetussa präntissä lukee ;) Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock |
faq1 07.02.2006 08:43:59 | |
---|
Olen huomannut, että tekijänoikeusasioissa ei ole koskaan liian varovainen. Kiipparihan on työkone, jolla mm. bändit tekevät bisnestään ravintoloissa. Olisi tietenkin hassua, jos vielä joutuisi maksamaan jokaisesta illasta kiipparinkäyttölisää tehtaalle. Se olisi sama, kun että ostaisi ensin vasaran ja sitten pitäisi vielä maksaa jokaisesta vasaran lyönnistä vasaran keksijälle patenttilisää. Kuitenkin, kun kiipparin raitoja käyttää omissa tuotoksissaan, niin silloin myös joku "vieras" on osallistunut kappaleen tekoon. Jos tuo asia vaivaa, niin raitaa voi aina - ja täytyykin useimmiten - hieman muuttaa kappaleeseen sopivammaksi. |
Lennu 07.02.2006 12:44:18 | |
---|
Olen huomannut, että tekijänoikeusasioissa ei ole koskaan liian varovainen. Kiipparihan on työkone, jolla mm. bändit tekevät bisnestään ravintoloissa. Olisi tietenkin hassua, jos vielä joutuisi maksamaan jokaisesta illasta kiipparinkäyttölisää tehtaalle. Mutta jos kyseessä on ns. OMB, eli One Man Band, joka soittaa suunnilleen "sinfonioita" siitä kiipparistaan pitserian nurkassa, niin olisi toki suuri oikeus ja kohtuus että näitä edes verotettaisiin rankasti. Pilkka ei nimittäin jostain syystä tehoa näihin "one man trio forrester"- ihmisiin? |