Aihe: Typerä kysymys stereorumpuraidan eduista.
1
JäsenP
30.01.2006 15:22:40
Älkää ampuko!
Jos mulla on esim. perus rumpsetti viidellä raidalla ja panoroinnit ym. säädettynä, niin mitä saavutetaan tekemällä näistä raidoista stereoraita?
aimotuska
30.01.2006 15:35:41
Älkää ampuko!
Jos mulla on esim. perus rumpsetti viidellä raidalla ja panoroinnit ym. säädettynä, niin mitä saavutetaan tekemällä näistä raidoista stereoraita?

No sä saat siinä kaupassa kolme raitaa lisää käyttöön sekä vähän enemmän konetehoa. Mut sä menetät mahdollisuuden säätää raitojen välistä balanssia myöhemmin. Kovin aikaisessa vaiheessa en kehottaisi tekeen rummuista sterkkamiksausta, ellei ole ihan pakko. Esim. basari on AINA lopulta liian pienellä, vaikka se aluksi tuntuiskin olevan täydellinen :)
My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice.
JäsenP
30.01.2006 19:39:33
Mut sä menetät mahdollisuuden säätää raitojen välistä balanssia myöhemmin.
No joo. Tämä oli mulla tuon kysymyksen taustalla.
cubasisti
31.01.2006 09:31:46
Esim. basari on AINA lopulta liian pienellä, vaikka se aluksi tuntuiskin olevan täydellinen :)

Jotkut miksaajat käyttävät kuulemma sellaista menetelmää, että aivan ensiksi miksataan basarin tasot niin, että huiput ovat jotain -3dBFS, ja kaikki muu materiaali rakennetaan suhteessa basariin.
Deadline tekee mestarin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)